Pabėgėliai iš Donecko pakraupę: pakeitus skaitliuką, elektros sąskaitos išaugo trigubai

  • Teksto dydis:

Panevėžietis Visvaldas Letkauskas name, kurį pernai užleido ukrainiečiams, pats gyveno septynerius metus, todėl visokių žiemų matė. Nors ši žiema tikrai nešalčiausia, jo namas šildomas oras-oras šildymo sistema, kitaip tariant – elektra, bet kad tiek įmanoma prisukti energijos, vyras nesapnavo. Pabėgėliai iš Donecko – irgi, pasakojama LNK reportaže.

„Mes neturime tiek pinigų apmokėti tokioms sąskaitoms. Tokios sumos – mes šokiruoti“, – susirūpinusi kalbėjo ukrainietė Julia. 

Elektra kosmiškai išaugo lapkritį, „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) darbuotojams pakeitus elektros skaitiklį į išmanųjį. Ukrainietės vyras dirba, vaikai visą dieną būna mokykloje – moteris sako, kad elektrą labai taupo.

„Labai taupome elektrą. Močiutė skambina ir sako: „Julia, kodėl vaikai ištisai tamsoje sėdi?“ – kalbėjo Julia.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Už gruodį išmanusis skaitiklis namui prisuko daugiau kaip 2 tūkst. kilovatų (kW), už sausį panašiai, kai tuo tarpu praėjusiais šildymo sezonais energijos sunaudojimas buvo beveik tris kartus mažesnis.

„Tikrai nesuvokiama, kaip po skaitiklio keitimo trigubai išaugo sąskaitos“, – svarstė panevėžietis.

Kadangi pabėgėliai kosminėms sąskaitoms pinigų neturi, savininkas irgi nusprendė nemokėti, kol neišsiaiškins, kaip išmanusis skaitiklis patrigubino rodmenis.

Kai pakeitė skaitiklį, gruodį gavome trigubai didesnę sąskaitą. Paskambinus į ESO ir pasiteiravus, kodėl taip yra, operatorė pati nustebo ir pasakė, kas čia darosi su tais skaitikliais.

 

„Kai pakeitė skaitiklį, gruodį gavome trigubai didesnę sąskaitą. Paskambinus į ESO ir pasiteiravus, kodėl taip yra, operatorė pati nustebo ir pasakė, kas čia darosi su tais skaitikliais“, – aiškino situaciją namo savininkas.

Panevėžietis sulaukė pažado, kad ESO skaitiklį patikrins dalyvaujant jam pačiam. Bet įvyko kitaip. Ukrainiečiai, pamatę pro langą dirbančius meistrus, pranešė savininkui.

„Paklausiau, ar neturėjote man skambinti, kad aš dalyvaučiau ir matyčiau, kas vyksta? O darbininkai atsakė, kad jie yra paprasti žmonės ir nieko nežino, dirba savo darbą“, – piktinosi Visvaldas.

Ką darbininkai darė skaitikliui, Visvaldas taip ir nesužinojo, bet nusprendė rašyti pretenziją.

„Kai paskambinau, jie pasakė, kad man nieko rašyti nereikia, kad viską nuspręs ir per 5 darbo dienas atsiųs atsakymą. Prabėgo dvi savaitės, bet niekas nieko neatsiuntė“, – pasakojo namo savininkas.

Taip panevėžiečio namo nuomininkai sulaukė antros sąskaitos su beveik tiek pat prisuktais beveik 2 tūkst. kW . Visvaldas vėl nuskubėjo į ESO.

„Visą mėnesį mes kontaktuojame ir niekas nesisprendžia“, – kantrybės netekęs kalbėjo panevėžietis.

ESO tušti koridoriai elektros netaupo. Balsas telefonu tik tiek, kad mandagus. Atsitiktinei darbuotojai pagailo tuščiai laukiančių.

„Tiesiog skambinu į kitą miestą žmogui, nes čia nieko neradome“, – sakė darbuotoja.

Panevėžietis išgirdo dar vieną naujieną. 

„Man pasakė, kad ESO net neatsakingas už skaitiklį, kurį deda. Palaukite, kas toliau?! Nesuprantu!“, – teigė priblokštas vyras.

ESO atstovas komentavo, kad išmanusis įrenginys pas klientą buvo tikrintas.

„Skaitiklis buvo patikrintas. Jis skaičiuoja tinkamai, kalbėjome su klientu. Ir būtent tiek elektros šiuo atveju buvo prisukta“, – sakė ESO atstovas Paulius Kalmantas.

P. Kalmantas supranta, kad šildymas elektra tapo brangus, bet išmanieji skaitikliai esą niekaip negali prisukti daugiau.

„Klientas prieš pat žiemą gavo išmanųjį skaitiklį. Taigi matome jau dviejų mėnesių duomenis. Jie koreliuoja su sezoniškumu, suvartojimas energijos yra išties didelis“, – konstatavo ESO atstovas.

Skundų esą sulaukė ir iš kitų, bet tai nėra masinis reiškinys. ESO atstovas pažadėjo, kad pas įtarimų turintį klientą dar kartą važiuos aiškintis. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių