Name niekas negyvena, o sąskaitos už elektrą – tūkstantinės: kaip paaiškinti?

  • Teksto dydis:

Parduodamame name nuo šiemet nėra nei baldų, juolab gyventojų. Jau pusmetį kosmines sąskaitas už šildymą gaunanti panevėžiečių šeima elektros sąskaitų išklotinę dėlioja ant grindų ir neranda nei logikos, nei paaiškinimų, praneša LNK.

„Mokėjimų mes nuo tada, kai pamatėme didelius skirtumus, nedarėme, nes mums kilo klausimas, kas čia vyksta. Bet gegužės 2–31 d. mes jau turime 1 397 eurus. Dar po mėnesio vėl auga – 1 872 eurai“, – sumas už šildymą skaičiavo namo savininkė Jūratė Paltarokė-Vilimė.

Anot moters, šiuo metu negyvenamoje sodyboje sunaudojama elektros daugiausia už 30 eurų, nes sunaudoja vidutiniškai 100 kW energijos vandens siurbliui, žolei laistyti ar kokiems smulkiems namo priežiūros darbams.

„Jau nuo vasario mėnesio sakome – pataisykite sąskaitą, jie toliau skaičiuoja ir toliau prideda tuos 3 tūkst. kW, kurių mes nesunaudojome“, – tvirtino namo savininkė.

Panevėžiečiai suskaičiavę, kad bendrovei permokėjo beveik 3 tūkst. eurų.

„Mes deklaruojame savo rodmenis, bet jie vis tiek atsiunčia sąskaitą pagal jų kažkokius rodmenis ir mes mokame pagal jų duomenis, todėl šiandien mes jau turime labai nemažą permoką“, – teigė namo savininkas Laimis Vilimas.

Tamsus skaičių miškas Vilimams atsirado pasirašius sutartį su nepriklausomu tiekėju „Electrum Lietuva“. Bandyti rasti išeitį Vilimams nepasisekė, nes skambučiai ar laiškai internetu rezultato nedavė.

„Tada mes sakome, kad mums reikia įrašyti tikrus rodmenis, o jie sako „mes negalime pakeisti“ dėl to, kad negalima sumažinti didesnio skaičiaus“, – rezultato nedavusį kontaktą su „Electrum Lietuva“ nupasakojo J. Paltarokė-Vilimė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Anot sutuoktinių, situaciją sunkina, nes namas parduotas, liko tik formalumai. Todėl siunčiamos kosminės elektros sąskaitos negali būti paveldėta kitiems našta.

„Jeigu mes liktume čia toliau gyventi, galbūt mes rašytume nulinį suvartojimą ir galbūt per metus išsilygintume, bet mes čia nebegyvename, elektros nenaudojame, tai...“ – aiškino L. Vilimas.

Susidomėjus LNK žinioms, elektros tiekėjas Vilimams problemą ėmė spręsti ir žada, kad susidarius kilovatvalandžių ir eurų tūkstantiniams skirtumams delspinigiai sustabdyti ir jokių nuostolių klientas nepatirs. O priežastis, dėl kurios susidarė kosminės sąskaitos ir skaitiklių skirtumai, esą, gyventojų nedeklaruoti mėnesiai. Pasak bendrovės, negavus mėnesio skaitiklio rodmenų, energijos skirstymo operatorius arba „ESO“ automatiškai pateikia dvylikos mėnesių kliento sunaudotos energijos vidurkį.

„Labai natūralu, kad klientė žiūri į savo skaitiklius ir jai rodo vieną dalyką, o sąskaitose mato visai ką kita. Jie negali sutapti, jeigu mes siunčiame pagal vidurkius arba tai, ką gauname iš „ESO“, – sakė „Elektrum Lietuva“ komunikacijos projektų vadovė Jūratė Rupšienė.

Kodėl ilgus mėnesius negyvenamo namo savininkai negalėjo su elektros tiekėjais nepagrįstų sąskaitų siuntinėjimo sustabdyti? Bendrovė dalį kaltės prisiima.

„Galbūt čia ir sutapo tas antrosios liberalizavimo bangos klientų antplūdis ir kurį laiką mums prisiskambinti buvo sunkiau, į laiškus reagavome lėčiau, bet visi šie dalykai sprendžiami“, – kalbėjo J. Rupšienė.

Atstovė priminė, kad gyventojams privalu kas mėnesį deklaruoti skaitiklių rodmenis, kad ir nulinius. Jeigu negyvenamo būsto savininkas nesutinka rašinėti nesunaudotos energijos, yra galimybė užpildyti prašymą dėl laikino nenaudojimo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jonas

Jonas portretas
TAI TOKIE REFORMOS PRIVALUMAI

jk

jk portretas
Firma aiškiai žulikai,o žmogus turi moketi pagal savo skaitliuką,o ne kas prirašyta iš lubu vadinamo tiekejo

Atsakykite

Atsakykite portretas
i retorini klausima : kodel nera buve "klaidu" vartotojo naudai!? Ir kodel LR nera istatymo,eliminuojancio toki "vidurkiu" prirasinejima!?
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių