- lnk.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiais metais Lietuvoje planuojant apsilankyti „Michelin“ vertintojams, agentūra „Keliauk Lietuvoje“ planuoja tam per trejus metus išleisti beveik 1,7 mln. eurų. Į šią sumą įskaičiuotas ir gidų atvykimas, ir vertinimas bei viešinimas. Pirmąsias „Michelin“ žvaigždutes du Talino restoranai gavo užpernai, Rygos – pernai. Gidų apsilankymas Latvijai atsiėjo beveik 1,3 mln. eurų. Ar ir Lietuva pagaliau sulauks „Michelin“ įvertinimo klausiame žurnalisto ir maisto kritiko Andriaus Užkalnio.
– Beveik 2 mln. eurų, kurie bus išleisti tam, kad atvyktų „Michelin“ gurmanai. Tai didelė suma ar ne?
– Aš sakyčiau, kad Lietuvoj ji atrodo nemaža, tai proporcinga tam rinkos dydžiui, kuris yra Lietuvoje. Galima taip pasakyti ir nustatytiems „Michelin“ įkainiams, kadangi jie žino, kad tik kelios šalys pasaulyje – Italija, Prancūzija, Ispanija ir Japonija, garantuotai turi nemokamus „Michelin“ inspektorių vizitus. Daugelis kitų šalių už tą dalyką turi mokėti. Netgi Los Andželas ilgą laiką sėdėjo be „Michelin“ gido, kadangi miesto valdžia nenorėjo mokėti. Restoratoriai pavydžiai žiūrėjo į Čikagą, Niujorką ir San Fransiską, kur jau buvo sumokėti tie pinigai.
– Kokius kriterijus vertina?
– Vienas iš aspektų, kurį dažnai žmonės užmiršta, tai yra ne vieno vizito dalykas, svarbu, kaip restoranas užtikrina nuoseklumą, pastovumą. Žinoma, maisto kokybę, pateikimą, aptarnavimo profesionalumą. Labiau viskas apie tai, ar yra pakankamai įdomu, ar yra apie ką rašyti. Be abejonės, ar tai yra blanki kopija kažkokio tarptautinio restorano, kuriame viskas gerai paruošta, gerai patiekta, bet tu net nežinai, kur esi, nežinai, koks to šefo sumanymas ir vizija. Tokie restoranai retai gauna aukštą įvertinimą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip „Michelin“ gurmanai įvertintų lietuvišką virtuvę?
– Etninės vietos retai gauna žvaigždučių. Daugiausiai ko jos gali tikėtis, tai vienos. Nacionaliniai dalykai, tokie kaip cepelinai, šaltibarščiai, manau, kad jie tikrai nekliudys ir gali susilaukti įvertinimo. Šaltibarščiai – vizualiai labai patrauklūs, estetiški. Tu gali išsitraukti telefoną, daryti nuotrauką, įkelti ir visi liks sužavėti.
– Kurie restoranai tikrai galėtų pretenduoti į tas žvaigždutes?
– Aš manau, Liutauro Čepracko restoranas „Gastronomika“. Naujamiestyje yra staigiai šovęs „Demoloftas. Pagal nuoseklumą ir tradicijas – „Stikliai“ ir „ Stiklių“ aludė, kuri turi rafinuotą lietuviškos virtuvės interpretaciją. Nepaminėjau atsinaujinusio „Telegrafo“, kur yra tokio baltiško maisto potepio.
– Kada galima tikėtis, kad „Michelin“ įvertinimas pasieks ir Lietuvą?
– Realistiškai manyčiau, kad šiemet galim kažko tokio tikėtis. Labai sunku pasakyti, kiek tų žvaigždučių bus. Vėlgi, čia labai daug politinių dalykų. Formaliai, kviečiam inspektorius ir sumokam „Michelin“ ne už žvaigždutes, o už tai, kad atvažiuoja įvertinti. Antra vertus, „Michelin“ gido leidėjai puikiai supranta, kad jeigu jie vien tik ims pinigus ir išvažiuos pasakę: „Atsiprašom, mes radom restoranus, kurie nusipelnė tik paminėjimo, bet ne žvaigždutės“, teoriškai gali būti ir taip, bet jeigu žmogus arba šalis tau moka 1,7 mln. eurų, nelabai norisi nuvilti. Tos šalys nori matyti tam tikrus rezultatus. Ir taip, galima sakyti, kad tai yra šiek tiek ciniška, ar nėra 100 procentų objektyvu, deja, tokia yra realybė. Bet pasaulyje įtakingesnio gido už „Michelin“ – nėra. Jeigu jau pirkti, mokėti pinigus, tai reikia pradėti nuo geriausio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VST pradeda saugoti „LitPol Link“ objektus – skirstyklą ir transformatorių pastotę
Viešojo saugumo tarnyba (VST) trečiadienį pradeda saugoti elektros jungties su Lenkija „LitPol Link“, per kurią Baltijos šalys vasarį sinchronizuosis su kontinentine Europa, objektus – skirstyklą ir transformatorių pastot...
-
LEA: Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc.1
2024 m. gruodį fiksuotas mažesnis gamtinių dujų vartojimas ir Klaipėdos SGD terminalo darbas lėmė, kad Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc. – tai artimas lygis aukščiausiam daugiamečiam užpildy...
-
„Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje2
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje. ...
-
LEA: Lietuvoje elektros didmeninė kaina mažesnė nei Latvijoje bei Estijoje
Pirmąją sausio pusę vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje, „Nord Pool“ biržoje, siekė 0,086 Eur/kWh be PVM ir buvo 6 proc. mažesnė už vidutinę kainą Latvijoje ir Estijoje, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Seimas: nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų
Nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų – turėti didelį inovacijomis grįstą verslo plėtros potencialą. Valstybė labiau skatins būtent tokias įmones. ...
-
Maitinimo sektoriui sužibo viltis: Paluckas žada diskutuoti apie PVM lengvatą2
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatos maisto produktams ir viešojo maitinimo įstaigoms klausimą Seimas nagrinės pavasario sesijoje. Nors Vyriausybės vadovas neatsako, ar tokią atsakomybę palaikytų, ...
-
Užfiksuotas metų rekordas: šis butas – brangiausias per visą Lietuvos istoriją5
2024 metų brangiausiai Vilniuje parduotų butų sąrašas stebina savo solidumu ir įspūdingomis sumomis. ...
-
Pakelis sviesto – 4 eurai: ar galime tikėtis tokio „siurprizo“?
Praėjusiais metais Lietuvoje pieno kaina augo bene labiausiai ES – 11 proc. Praėjusių metų rudenį įsibėgėjo pieno produktų kainų augimas. 2024 m. lapkritį, palyginti su ankstesnių metų lapkričiu, šviežias nenugriebtas pienas pabrang...
-
Skrendantiems į Jungtinę Karalystę – naujovė: palies absoliučiai visus
Jau nuo balandžio vykstantys į Jungtinę Karalystę privalės gauti kelionės leidimą. Visi keliautojai, kad gautų leidimą atvykti į šalį, turės registruotis internetu ir sumokėti 12 eurų. Tai galios net ir skrendantiems jungiamaisiais skryd...
-
Seimas padidino rajono kelių finansavimą: ar to užteks?
Seimas dešimtadaliu padidino finansavimą rajoniniams keliams, lėšas paskirstant pagal gyventojų skaičių ir kelių ilgį juos valdančiose savivaldybėse, taip pat leido pačioms savivaldybėms apsispręsti, kokio lygio kelio remonto nori. ...