- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmasis šių metų kainų tyrimas „nudžiugino“. Atvirai pasakius, kažko tokio ir tikėjomės – visą praeitų metų antrą pusę prekybininkai bandė žingsnis po žingsnio „pakelti“ kainų lubas ir po Naujųjų metų kilstelėti kainas yra šventas reikalas – turime rekordą.
2020 metų sausio „Pricer.lt“ fiksuojamo vidutinio pigiausių maisto produktų krepšelio kainų analizė rodo, kad pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis Lietuvos parduotuvėse palyginus su 2019 m. gruodžio mėnesiu padidėjo 0,60 Eur ir buvo 5,73 Eur (11 proc.) brangesnis nei praeitų metų sausio mėnesį. Turime trejų metų stebėjimų rekordą.
2020 metų sausio mėnesio „Pricer.lt“ pigiausių maisto prekių krepšelio kainų reitingas
Pakeldamas krepšelio kainą 0,77 Eur tinklu su pigiausiu krepšeliu lieka „Maxima“, į antrą vietą atsistoja „Norfa“, kuris mažina krepšelio kainą 0,37 Eur. „Iki“, mažindamas kainą 1,33 Eur, yra trečioje vietoje. „Rimi“ padidina krepšelio kainą 1,99 Eur ir nusileidžia į ketvirtą vietą. „Lidl“ paleidžia įvaizdžio kampaniją „Greičiau Geriau Pigiau“, kelia kainas 2,46 Eur ir krenta į penktą vietą. Matyt, išleido daug pinigų kampanijai, todėl reikia skubiai uždirbti. Plačiau apie „Lidl“ įvaizdžio kampanijos ypatumus galite paskaityti čia. „Barbora“ su 0,11 Eur pakelta kaina, stabiliai lieka paskutinėje šeštoje vietoje.
Populiarių ir gerai žinomų „Pricer.lt“ produktų vidutinio krepšelio kainų sausio mėnesio analizė rodo, kad lyginant su 2018 m. gruodžio mėnesiu, kainos kyla 2,03 Eur (6,91 proc.). 2020 m. sausio mėnesio žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo 0,71 Eur (1,85 proc.) didesnė už 2019 m. sausio mėnesio krepšelį ir 1,23 Eur (3,26 proc.) didesnė už 2019 m. gruodžio mėnesio krepšelį.
2020 metų sausio mėnesio „Pricer.lt“ žinomų prekių ženklų krepšelio kainų reitingas
Reitinge pigiausia tampa „Barbora“, padidinusi krepšelio kainą 1,64 Eur. Antrą vietą užima prekybos tinklas „Iki“, kainas sumažinęs 0,55 Eur. „Norfa“ su 2,94 Eur kainų pakėlimu krenta į trečią vietą. „Maximos“ tinklas, didinęs kainą 2,2 Eur, atsistoja į ketvirtą vietą, penktoje vietoje palikdamas „Rimi“ su 0,05 Eur krepšelio kainos sumažinimu.
„Pricer.lt“ nuotr.
Iš įdomesnio tinklų elgesio yra tai, kad „Barbora“ stengiasi pateikti pigesnes žinomų prekių ženklų prekes nei kiti rinkos žaidėjai. Greičiausiai taip yra todėl, kad „Iki“ vykdo eksperimentus šioje sferoje, o „Rimi“ po starto Latvijoje tą patį ruošiasi padaryti Lietuvoje, bet užtrunka. Taigi, galimai „Barbora“ bando suformuoti mažesnių kainų pojūtį internetinėje prekyboje maisto produktais, nors mes ir žinome, kad internetinės prekybos maisto prekėmis sėkmė slypi visai kitoje vietoje.
Prekės
Iš „Pricer.lt“ stebimų 52 prekių kainų brango 34 prekės, kainos nekeitė 3, pigo tik 15 prekių. Brangimo lyderis – obuoliai. Jie greičiausiai tokie išliks iki naujo sezono pradžios dėl 2019 metų derliaus. Antroje vietoje – vištiena. Kas čia tikėjosi mažesnių kainų dėl paukščių ligų Lenkijoje? Bet apie mėsą pakalbėsime vėliau – ten bus įdomių pastebėjimų. Iš viso reikšmingai (10 proc. ir daugiau) brangsta 18 prekių iš 52 stebimų. Labiausiai, 10 proc. ir daugiau, pigusios prekės lyginant su praeitų metų sausiu. Jų viso labo 4.
Įdomybės apie kiaulieną
Kiaulienos kainos Europoje kyla toliau: +36,2 procentai lyginant su praeitais metais. Bet jau vyksta kritimas lyginant su tuo, kas buvo prieš Naujuosius metus. Žaliavinės kainos koreguojasi į vasaros pabaigos lygį. Priežastis – Koronaviruso krečiama Kinija nepaima planuotų kiekių iš Europos, todėl kainos krenta ir dar tikrai kris. Ir pas mus pasirodys daugiau kiaulienos iš europietiškųjų eksportuotojų – Danijos, Prancūzijos.
Kaip elgiasi mūsų tinklai? Teisingai – akcijos. Tai jau galima vadinti „sviesto sindromu“. Jokiu būdu nemažiname kainų, bet akcijos – 20 proc., 23 proc., 41 proc. Dar esame tikri, kad ir 60 proc. pamatysime. Didesnės nuolaidos su kortelėm – stengiamės dėl savo lojalių klientų. Sviesto vidutinė didmeninė kaina ES yra 18 proc. žemesnė negu 2019 metais tuo pačiu metu.
Taigi, jo kaina lentynose turėtų būti apie 1,5 Eur ir 1 Eur akcijos metu už 200 g. Tačiau pas mus vyksta pseudoakcijavimas ir sumažintų pakelių pasiūlymai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Europos inovacijų švieslentė: Lietuvos rezultatas geriausias per visą šalies istoriją8
Lietuva pagal inovacijų ekosistemos išsivystymą pasiekė aukščiausią lygį per visą istoriją, rodo Europos inovacijų švieslentės tyrimo rezultatai. ...
-
Slovakija importuos dujas per Lenkiją iš Klaipėdos SGD terminalo4
Slovakija importuos dujas per Lenkiją iš Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo, skelbia Lenkijos radijas, cituodamas „Orlen“. ...
-
LB: Lietuva ateityje turės didinti investicijas į mokslinius tyrimus ir plėtrą3
Siekiant sukurti aukštesnę pridėtinę vertę Lietuva ateityje turės daugiau investuoti į inovacijas – mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą (MTEP), sako Lietuvos banko (LB) ekonomistas. ...
-
Registrų centras: daugumai bendrovių pavyko uždirbti pelno ar bent jau nepanirti į nuostolius
2023 metų ataskaitas iki šiol jau pateikusių įmonių bendra apyvarta pernai siekė 129 mlrd. eurų ir buvo 0,5 proc. didesnė nei užpernai (128,4 mlrd. eurų), jos uždirbo 12,4 mlrd. eurų bendro ikimokestinio pelno – 11 proc. mažiau (13,9 m...
-
ES investicijos regionams: jau paskelbta kvietimų už 376 mln. eurų1
Naujajame Europos Sąjungos (ES) investicijų finansavimo periode Lietuvos regionams yra skirta 1,6 mlrd. Eurų, o iš viso, dabartiniais duomenimis, suplanuotiems projektams paskelbta kvietimų už 376 mln. eurų. ...
-
„Litgrid“: elektros kaina rinkoje per savaitę augo 4 proc.
Vidutinė elektros rinkos kaina liepos 1–7 dienomis, palyginti su ankstesne savaite, augo 4 proc. nuo 96 eurų iki 99 eurų už megavatvalandę (MWh). ...
-
Senėjant visuomenei LB siūlo peržiūrėti lengvatas, mokesčius, mažinti PVM atotrūkį1
Senėjant šalies gyventojams, Lietuvos bankas (LB) siūlo peržiūrėti galiojančias mokestines lengvatas, pajamų bei turto apmokestinimą, taip pat mažinti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) atotrūkį ir taip padidinti biudžeto pajamų surinkim...
-
ES paslaugų sektorius per metus augo 4,2 proc., euro zonos – 4,8 proc.
Euro zonos paslaugų sektorius balandį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, išaugo 4,8 proc., o visos Europos Sąjungos – kiek kukliau – 4,2 proc., pirmadienį skelbia Eurostatas. ...
-
Oficialus nedarbas birželį augo 0,3 punkto iki 8,5 proc.
Oficialus nedarbas birželį išaugo 0,3 proc. punkto ir siekė 8,5 proc. ...
-
N. Mačiulis: infliacija jau pasiekė dugną6
Mėnesio infliacijai pastaruoju metu svyruojant apie nulį, o metinei nesiekiant vieno procento, ekonomistai prognozuoja, jog infliacija iki šių metų pabaigos ir kitų metų pavasarį augs. ...