Lietuvos ir Latvijos premjerai: šis projektas bus toliau koordinuojamas premjerų lygiu Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvos ir Latvijos premjerai: šis projektas bus toliau koordinuojamas premjerų lygiu

Lietuvos ir Latvijos premjerai pareiškė, kad europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto koordinavimą būtina stiprinti politiniu lygiu. 

„Rail Baltica“ tilto statybos.
„Rail Baltica“ tilto statybos. / E. Ovčarenko / BNS nuotr.

„Išsamiai kalbėjome apie „Rail Baltica“ projektą, kuris savo apimtimi yra didžiulis, techniniais parametrais sudėtingas, todėl reikalingas itin dalykiškas ir kruopštus politinis koordinavimas“, – ketvirtadienį Rygoje po susitikimo su Latvijos premjere Evika Silinia kalbėjo Gintautas Paluckas.

„Šiandien, deja, tenka konstatuoti, jog praradome laiką, išaugo kainos, todėl čia reikės visų trijų Baltijos šalių premjerų ir jų komandų įsitraukimo tam, kad ištiesintume ir išlygintume šio projekto įgyvendinimo kaštus ir tempus“, – pridūrė jis.

E. Silinia taip pat sakė, kad „Rail Baltica“ projektas ir jo valdymas bus toliau koordinuojamas premjerų lygiu.

„Mes toliau dirbsime prie „Rail Baltica“ projekto. Kartu su Lietuvos premjeru pakalbėjome apie tai, kokie būtų kiti tolesni žingsniai, kad būtų pagerintas valdymas, valstybės institucijų koordinavimas“, – kalbėjo E. Silinia.

„Esame susitarę, kad premjerų lygiu bus palaikomi kontaktai, mes toliau premjerų lygiu laikysime ranką ant šio projekto, kad visi žinotų, kad mes turime politinę valią, kad šį projektą reikia įvykdyti“, – teigė Latvijos premjerė.

„Rail Baltica“ projektui nuo 2017-ųjų pabrangus 2,6 karto Lietuvos valdžios atstovai yra sakę, kad pagrindinė jo problema ne pinigai, o įgyvendinimo tempai. Pernai „Rail Baltica“ darbams Lietuvoje užtikrintas beveik 1,5 mlrd. eurų finansavimas.

Sausio pabaigoje bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ „Rail Baltica“ statyboms paprašė dar 325 mln. eurų Europos Sąjungos paramos.

Šią savaitę „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“ pranešė, kad siekiant paspartinti vėžės tiesimo Lietuvoje darbus ji perima dalį darbų iš „RB Rail“.

Baltijos šalių auditoriai pernai birželį paviešintoje bendroje ataskaitoje teigė, kad norint įgyvendinti planuojamus darbus trijose šalyse gali prireikti papildomų 10–19 mlrd. eurų, o vien Lietuvoje – 8,7 mlrd. eurų.

Visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.

„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų