Kurjerių paslaugas teikiančios įmonės serga „vaikystės ligomis“

  • Teksto dydis:

Kurjerių paslaugas teikiančios įmonės dar kovoja su vadinamosiomis „vaikystės ligomis“, kai augimo tempai didesni, nei tikėtasi, LRT RADIJUI sako Elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininkas Vytautas Vorobjovas. Jo teigimu, kai kurias nekokybiško pristatymo problemas išspręsti gali patys žmonės, užsisakydami prekes ne tik į namus, bet ir į darbo vietą arba pateikdami skundus.

Anot V. Vorobjovo, asociacija apjungia ne tik internetines parduotuves, bet ir siuntų gabenimo bendroves, nes šie du verslai priklausomi vienas nuo kito. Jis pripažįsta, kad net ir glaudžiai bendradarbiaujant, kyla problemų, kurias, tvirtina V. Vorobjovas, neretai nulemia spartus šių sričių vystymasis.

„Tai vadinamosios vaikystės ligos – nespėjama pritaikyti savo infrastruktūros, nespėjama laiku surinkti tiek žmonių, kiek reikia, nespėjama nusipirkti tiek transporto, kiek reikia. Augimo tempai greitesni, nei buvo tikėtasi“, – teigia V. Vorobjovas.

Jo aiškinimu, žmonės, perkantys prekes internetu ar dėl kitų priežasčių besinaudojantys kurjerių paslaugomis, turėtų patys pagalvoti, kaip prekių gavimą padaryti paprastesnį.

„Absoliuti dauguma siuntų, kurias užsakinėjame internetu, yra smulkesnės siuntos. Kodėl žmonėms neužsisakyti jų sau į darbo vietą? Ateis kurjeris, pasiimsite savo siuntą vidury dienos ir nusivešite namo. Tai vienas iš dalykų, kurių daug kas neįvertina, nors niekas niekada to nedraudžia“, – akcentuoja V. Vorobjovas.

Jei tai vis dėlto neįmanoma, nes, pavyzdžiui, žmogus atlieka darbą, dėl kurio keliauja, nebūna vienoje nuolatinėje vietoje, V. Vorobjovas siūlo pasirinkti alternatyvius būdus. Vienas tokių, anot Elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininko, patiems pasiimti prekes iš internetinės parduotuvės sandėlio ar prekių atidavimo punkto.

„Tai irgi įmanoma. Visko gyvenime pasitaiko. Kai kurie dirbame tokius darbus, kad tikrai negalime išeiti arba patys važinėjame visą dieną kažkur. Tokiu atveju pasilieki sau galimybę savaitgalį ramiai nuvažiuoti ir pasiimti prekę iš tos vietos, iš kur priklauso“, – sako V. Vorobjovas.

Jis taip pat sako, kad prekės pristatymo laiką galima iš anksto derinti su pardavėju, tačiau tada gali padidėti pristatymo kaina. „Galima paskambinti jų klientų aptarnavimo numeriu, suderinti, kad ta siunta jums būtų pristatyta savaitgalį, jeigu darbo dieną to padaryti neįmanoma. Tai taip pat daroma. Kurjeriai savaitgaliais dirba“, – atkreipia dėmesį V. Vorobjovas.

Jo aiškinimu, tai galima derinti, nes informaciją, kada paimti siuntą iš elektroninės parduotuvės sandėlio, kurjeriui perduoda pati parduotuvė. Be to, net jei prekių neišvežioja pati, o samdo kurjerių paslaugas, parduotuvė yra atsakinga už pristatomą prekę, todėl pristatymo sąlygas reikėtų derinti būtent su ja.

V. Vorbjovas ragina – jei tokie metodai nepadėjo, labai svarbu apie netinkamai suteiktą kurjerių paslaugą informuoti internetinę parduotuvę: „Nelikite vieni su savo skausmu. Jeigu kažkas negerai, nepatiko pristatymo kokybė, skambinkite į internetinę parduotuvę, rašykite laišką, skundą, kad buvote blogai aptarnautas. Jūs pirmiausia tai turite pranešti internetinei parduotuvei“, – ragina V. Vorobjovas.

Jo teigimu, jei parduotuvė sulauks didelio skundų skaičiaus, tai privers juos atkreipti dėmesį į teikiamos paslaugos kokybę. „Jie pradės galvoti, šnekėtis su savo partneriais, kaip pagerinti kokybę, o galbūt tuos partnerius ir pakeis. Netylėkite, nes net ir pačios kurjerių tarnybos ne visą laiką gali visiškai sukontroliuoti kiekvieną savo kurjerį. Jei iš jūsų nebus žinutės tiems, kas iš esmės priima sprendimus, kaip bus dirbama toliau, tai situacija nelabai ir keisis“, – įsitikinęs V. Vorobjovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių