Klaipėdiečiai nebijo skolintis
Turtingo žmogaus įvaizdį dažnai sukuria bankų paskolos
Klaipėdiečių nebaugina bankų „amžinojo skolininko“ dalia.
Vis daugiau žmonių atsikrato baimės skolintis pinigų iš bankų.
Daugiausiai paskolų išduodama nekilnojamajam turtui pirkti. Kasmet vis daugiau gyventojų skolinasi pinigų ne tik būstui įsigyti, bet ir pirkti žemės sklypą, kuriame planuoja statyti namą.
Be banko - neišgali
Bankininkų teigimu, poreikis būsto kreditams kiekvienais metais vis didesnis dar ir todėl, kad dabar įsigyti gyvenamojo būsto ar kitos rūšies nekilnojamąjį turtą be banko paskolų sugebėtų retas miestietis. S
iekdami pritraukti kuo daugiau klientų, bankai siūlo ne tik vis palankesnes kreditavimo sąlygas, bet toleruoja ir laikinus finansinius kliento sunkumus.
Sulaukia skambučio
Pasak DnB NORD banko Klaipėdos skyriaus Pardavimo individualiems klientams grupės vadovės Jolantos Mileikienės, būna, kad bankas nesuteikia klientui kredito būstui.
„Tačiau tai - reti atvejai. Jų pasitaiko, nes ne kiekvienas klientas sugeba įvertinti savo finansines galimybes ateityje“, - sakė vadovė.
Bet ji patikino, kad banko specialistai profesionaliai teikia finansines konsultacijas. Po jų klientai sprendimus priima lengviau ir labiau atitinkančius realias finansines galimybes.
Pasak J.Mileikienės, prieš priimdami sprendimą dėl kredito būstui, klientai ne kartą kreipiasi į banką ir tariasi. Todėl dažniausiai prašymus bankui dėl būsto kredito pateikia jau visą informaciją turintys ir gerai savo finansines galimybes pasvėrę klientai.
Bankininkė teigė, kad klientų, delsiančių mokėti įnašus, - mažuma.
Kreditą paėmusiojo dalią lengvina ir tai, kad, pasirašant sutartį su banku, suderinamas ir paskolos grąžinimo grafikas.
Uždelsus mokėjimus, bankas klientui apie delsimą primena laiškais. „Jie išsiunčiami po 15 ir 45 dienų uždelsus mokėjimą“, - sakė J.Mileikienė.
Dažniausiai tokio priminimo pakanka, klientai vėl moka tvarkingai.
Tačiau, jei skolininkas į gautus laiškus neatsiliepia, kita „sankcija“ - banko darbuotojo skambutis. Paaiškėjus, kad klientui laikinai kilo problemų dėl atsiskaitymo, jam rekomenduojama užeiti į banką ir pakeisti mokėjimo grafiką. Bankininkų kalba tariant, tai reiškia restruktūrizuoti paskolą“,- sakė J.Mileikienė.
Įmanoma ne tik pratęsti terminą, bet ir laikinai atidėti paskolos grąžinimą, kol išsispręs kliento finansiniai nesklandumai.
Leidžia pardavinėti
Nors tapusių beviltiškais skolininkais tarp banko klientų maža dalis, tačiau vis pasitaiko, kai žmogus dėl įvairių priežasčių priverstas atsisakyti jau pradėto mokėti kredito, nutraukti su banku sutartį. Tai klientai, nebegalintys išlipti iš finansinės duobės.
Dėl pašlijusių verslo, darbo, kartais sveikatos reikalų jie priversti atsisakyti jau pradėto grąžinti kredito.
J.Mileikienė patikino, kad bankas nesuinteresuotas perimti įkeistą būstą. Todėl visada mėginama surasti ir banką, ir klientą tenkinantį sprendimą.
Pirmiausiai žmogus turtą gali parduoti pats ir taip atsiskaityti su banku.
„Deja, kartais žmonės nekreipia dėmesio į banko įspėjimus ar sąmoningai vengia vykdyti savo įsipareigojimus. Tada bankas nutraukia sutartį ir kreipiasi į teismą dėl skolos priteisimo ir priverstinio turto pardavimo“, - sakė vadovė.
Rizikuoja reputacija
Tačiau net ir šiame skolos išieškojimo etape bankas leidžia pačiam klientui surasti turto pirkėją. Vilkinti sprendimą - kai vengiama atsiskaityti su banku arba parduoti turtą - klientui itin nenaudinga. „Todėl, kad be patiriamų finansinių nuostolių - išlaidos teismui, delspinigiai - nukenčia gyventojo reputacija“, - tikino bankininkė.
Toks klientas patenka į skolininkų sąrašą. Lietuvoje bankai ir kitos finansinės institucijos keičiasi šia informacija. Todėl ir vėliau šiam kredito prašytojui gali kilti sunkumų, norint pasinaudoti bankų paslaugomis. „Ir priešingai, jei žmogus laiku grąžino paskolą, jis laikomas patikimu klientu. Imdamas kitą paskolą banke, jis gali tikėtis palankesnių sąlygų“, - sakė J.Mileikienė.
Naujausi komentarai