Iš Kinijos per Kazachstaną, Baltijos šalis į Europą šiuo metu keliauja apie 1 proc. krovinių nuo bendros apyvartos.
Gabenti 1 konteinerį per Kazachstaną trunka 13-16 parų ir kainuoja 9400 JAV dolerius. Jūrų keliu iš Kinijos į Europą konteineris gabenamas 45 paras ir kainuoja 5600 JAV dolerių.
To krovinių bumo iš Kinijos per Kazachstaną ir Rusiją į Klaipėdos uostą apie prieš 4-5 metus kalbėjo Lietuvos politikai, nėra. Teisūs tuomet pasirodė uostininkai, kurie teigė, kad stebuklo nesitiki.
Nepaisant to, kad krovinių srautas iš Kinijos per Kazachstaną į Rusiją ir Europą juda vangiai, didžiausiai šio srauto optimiste išlieka Kazachstano valdžia. Ji parengė planą pagal kurį į krovinių gabenimo geležinkeliais iš Kinijos iki 2020 metų ketina investuoti 58 milijardus JAV dolerių. Maždaug pusė šios sumos būtų skirta geležinkeliams vystyti, kita dalis logistikos centrams statyti, sienos kirtimui su Kinija gerinti.
2012 metais Kinijos krovinių tranzitas per Kazachstaną siekė 17 mln. tonų. 2020 metais jį planuojama padidinti iki 36 mln. tonų per metus. Gabenti savo prekes planuojama pritraukti tokius gamintojus kaip "Apple", "Ford Motor Co", "Toshiba", "Acer Computer International Inc", "Suzuki Motor", "Ford", "Hewlett –Packard", kurių gamyklos yra Kinijos Sindzian regione netoli Kazachstano sienos.
Dauguma Kinijos, kaip ir kitų šalių prekių, mieliau keliauja konteineriais jūra nei geležinkeliais sausuma.
Naujausi komentarai