- Malvina Baužytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių taršos mokestis skirtas išvalyti senus taršius automobilius iš Lietuvos kelių, tačiau per naktį vairuotojai į elektromobilius nepersės, sako Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis.
„Manau, kad šiandien pagrindinė problema Lietuvoje yra seni taršūs automobiliai, kurie iš gamyklos buvo europinio standarto ar senesni, o lietuviai mėgsta juos pataisyti ir patobulinti: išimti katalizatorių, filtrus, perprogramuoti variklį, kad jis mažiau kuro „valgytų“ ir geriau trauktų. Tokių automobilių tarša išauga nuo 5 iki kokių 100 kartų“, – Eltai sakė L. Jokužis.
Dėl šios priežasties mokesčiai, skirti taršiems automobiliams, yra privalomi.
„Mokesčių uždėjimas taršiems automobiliams yra labai gerai, visgi į elektromobilius per naktį visi nepersės, o ir persėdant į elektromobilį atsiranda kiti iššūkiai: įkrovimo struktūra, tinklo balansavimas ir jo įkrova“, – pridūrė jis.
Pasak L. Jokužio, lyginant su kitomis šalimis, šiuo metu elektromobilių situacija Lietuvoje yra liūdna, todėl perkant naują elektromobilį net PVM lengvata svariai neprisidėtų prie skatinimo naudotis elektromobiliais.
„Kitose šalyse yra taikomos nedidelės subsidijos, pavyzdžiui, 5 tūkst. eurų, bet tai jau skatina (įsigyti elektromobilį. – ELTA). Paprastai elektromobilis neatsiperka per 5-7 metus, negana to, jį dar ir eksploatuoti turi kiek sudėtingiau, (…) daug kas priklauso ir nuo įkrovimo infrastruktūros. Tad žmogus visa tai įvertina ir pasižiūri, kad gal visgi geriau tą dyzelinį automobilį pasiimt – ir pigiau, ir mokesčių nėra didelių“, – Eltai teigė L. Jokužis.
Kaip pavyzdį jis pateikė Norvegiją, kurioje taikomi labai dideli (iki 180 proc. taršaus automobilio kainos) mokesčiai dyzeliniams ir benzininiams automobiliams, o elektromobilius pigiau pirkti, eksploatuoti ir jie sudaro 60 proc. parduodamų automobilių.
„Lietuvoje, turint tokias sąlygas, iš 11 tūkst. nuperkamų automobilių kokie 6,5-7 tūkst. būtų elektromobiliai. Čia atsispindi valstybės požiūris“, – sakė Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas.
ELTA primena, kad spalio 3 d. Aplinkos ministerija skelbė parengusi Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, kuris numato mokestį už transporto priemonių (TP) keliamą taršą. Įstatymo projekte taršiomis laikomos tos TP, kurios turi dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km, ir tos TP, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas balsuos, ar griežtinti taksi ir pavežėjų veiklą
Seimas ketvirtadienį apsispręs, ar nuo 2025-ųjų sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą – parlamentarai balsuos dėl naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančių Kelių transporto kodekso pataisų. ...
-
Seimas balsuos dėl sankcijų pratęsimo rusams, baltarusiams, vėl siūloma riboti keliones
Parlamente ketvirtadienį numatytas galutinis balsavimas dėl nacionalinių sankcijų pratęsimo Rusijos ir Baltarusijos piliečiams. ...
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų1
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies2
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai13
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui7
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...