Biuro reikmenis tiekiančios įmonės: užklupus pandemijai teko perorientuoti veiklą

Dalis biuro reikmenis tiekiančių įmonių atstovių sako, kad dėl COVID-19 pandemijos darbo vietoms persikėlus į namus teko imtis įmonių veiklos perorientavimo. Nors toks žingsnis, anot jų, padėjo išlaikyti apyvartas, sąnaudos, kurias lėmė veiklos pokyčiai, ženkliai paveikė įmonių finansus.

Kanceliarines prekes ir biuro reikmenis teikiančios įmonės „Biuro gidas“ vadovė Rima Jankūnienė Eltai teigė, kad nors kanceliarinių prekių poreikis užsidarius biurams ženkliai sumažėjo, dalis darbdavių užsakomų prekių keliauja tiesiai į darbuotojų namus.

„Žinoma, labai jaučiasi, kad įmonės sumažino savo poreikius, labai krito prekių krepšelio suma: geriausiu atveju per pusę arba ir dar mažiau. Visgi kai kurios įmonės užsako pristatymus į skirtingus adresus. Žmonės dirba iš namų, tad bent minimalus biuro prekių papildymas kartais užsakomas, nebūtinai įmonės adresu. Tačiau sunkiau derinti pristatymus, tai labai didina įmonės sąnaudas“, – teigė ji.

„Visgi įmonės tapo gerokai atsargesnės, žymiai mažiau investuoja į darbo vietos patogumą, skiriasi ir perkamos prekės bei jų poreikis“, – pridūrė R. Jankūnienė.

Anot „Biuro gido“ vadovės, užklupus sunkmečiui, siekdama išsilaikyti rinkoje įmonė nusprendė perorientuoti savo veiklą.

„Kiekvienas sunkumas yra ir galimybė. Mes persiorientavome: mūsų pagrindiniai klientai buvo biurai, o dabar bandome savo prekių asortimentą orientuoti į fizinį vartotoją, į mažus namų biurus“, – tikino ji.

Mes persiorientavome: mūsų pagrindiniai klientai buvo biurai, o dabar bandome savo prekių asortimentą orientuoti į fizinį vartotoją, į mažus namų biurus.

Tačiau R. Jankūnienė pažymėjo, kad šis sprendimas neišvengiamai lėmė papildomas sąnaudas įmonei.

„Visa tai kainuoja labai daug įmonės sąnaudų, nes tai yra dideli programavimo darbai, reikalingi visai kitokie sandėlių likučiai, o mažų prekių kiekių siuntimas sudaro didelius pristatymo kaštus. Galbūt mes ir turime nepakitusias apyvartas, bet labai padidėjo sąnaudos. Vertiname tai kaip sunkmečio padarinį, tačiau jeigu ilgainiui taip liktų, tektų kelti prekių kainas“, – akcentavo ji.

Savo ruožtu biuro reikmenis teikiančios įmonės „Eurobiuras“ komercijos vadovė Evelina Jokubaitienė sakė, kad perorientavus veiklą pavyko išvengti apyvartos kritimo.

„Kalbant apie apyvartas, lyginant šiuos ir praėjusius metus, mūsų apyvarta išliko praktiškai ta pati, tačiau tik dėl to, kad greitai persiorganizavome: nebepardavėme biuro reikmenų, bet pardavėme dezinfekcines priemones. (...) Bandėme kuo greičiau rasti iš kur gauti dezinfekcinio skysčio, pirštinių, kaukių. Gana nemažus kiekius jų tiekėme, todėl apyvarta praktiškai nekrito“, – tikino ji.

„Bet šių metų pradžia jau pasidarė skaudi, nes ir įmonių, tiekiančių dezinfekcijos priemones, daugiau atsirado, ir visi pradėjo labai stipriai konkuruoti“, – pridūrė „Eurobiuro“ atstovė.

Visgi E. Jokubaitienė pažymėjo, jog įmonė tik laikinai pakeitė savo veiklos pobūdį.

„Tai buvo laikinas persiorientavimas. Dabar jau matome įsibėgėjančius (kanceliarinių prekių – ELTA) pardavimus, atsigauna ir viešieji konkursai, jau vos spėjame vežti prekes“, – teigė ji.

Tačiau didesnių pardavimų vykdymą šiuo metu stabdo užsakomų prekių gamybos ir pristatymo vėlavimai, akcentavo E. Jokubaitienė.

„Daugumos prekių gavimas dėl įvairių transportavimo problemų, dėl siuntimo iš Kinijos pabrangimo bei pačios gamybos vėlavimų taip pat labai vėluoja. Užsienio šalys yra susimažinusios darbuotojų ir darbo valandų skaičių, ir nespėja gaminti reikiamų prekių kiekių. Tad pardavimai nėra itin geri, atsirado kitų problemų, kurias sukėlė pandemija“, – tikino ji.

Tuo tarpu įmonės „Biuro reikmenys“ Vilniaus padalinio vadovė Kristina Čereškevičienė teigė, kad įmonės pardavimai karantino laikotarpiu krito kone perpus.

„Karantino metu sekėsi išties blogai. Įmonės ir darbuotojai buvo prastovose, ir užsakymai bei apyvarta, nors ir turime elektroninę prekybą, buvo kritusi 50 proc. (...) Nebeliko didesnių pirkimų, apskritai prekių judėjimas atsirado tik tada, kai atsilaisvino mokyklos ir darželiai, nes turbūt ir tėvai galėjo grįžti į biurus“, – Eltai sakė ji.

Anot K. Čereškevičienės, dėl vystomos elektroninės prekybos įmonė nusprendė savo veiklos neperorientuoti.

„Mes likome tame pačiame sektoriuje, vertėmės su elektronine prekyba. Kadangi visos mūsų parduotuvės turi atskirus įėjimus, tiesiog išlaukėme iki kol buvo galima jas atidaryti ir dabar turime tam tikrą klientų srautą. Nors jis nėra didelis, jis gelbėja“, – teigė ji.

„Biuro reikmenų“ atstovė taip pat pridūrė, kad įmonei pandemijos sukeltą krizę išgyventi padėjo valstybės teikiama parama.

„Gavome paramą iš valstybės. Ji iš tiesų labai stipriai padėjo, nes įmonės darbuotojai kurį laiką buvo arba visiškose prastovose, arba dalinėse. (...) Ir pakankamai laiku tas subsidijas gaudavome“, – tikino ji.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių