„Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos rekonstrukcija – iki 2024 m. pabaigos

Susisiekimo ministras Marius Skuodis žada, kad vienos intensyviausių šalies magistralių „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos planuojama pradėti tiesti kitąmet ir baigti rekonstruoti iki 2024 metų pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planas ir numatomų darbų etapai pristatyti penktadienį Marijampolėje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais, verslo bendruomene ir visuomene.

„Via Baltica“ yra strategiškai svarbi Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, tai – vienas intensyviausių tranzito ruožų šalyje, kuriame gausu ir skaudžių eismo įvykių. Tolesnė šio kelio dalies nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcija jau netrukus pasistūmės į priekį, turime suplanuotą finansavimą, aiškų darbų planą ir numatytus darbų etapus. Dėsime visas pastangas, kad kuo greičiau galėtume naudotis tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus atitinkančiu keliu“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

„Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos (nuo 56,83 iki 97,06 km) rekonstravimo darbai bus pradėti 2022 m. – jau atliktas strateginio poveikio aplinkai vertinimas, taip pat patvirtintas šio ruožo rekonstravimo specialusis planas, pagal kurį kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų. Šiuo metu vykdomos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.

Šis ruožas, kurio bendras ilgis 40,23 km, bus rekonstruojamas pagal automagistralėms keliamus reikalavimus, juo bus galima važiuoti 130 km/h greičiu.

Atlikus rekonstrukciją, šiame ruože bus įrengtos saugios dviejų lygių ir žiedinės (jungiamuosiuose keliuose) sankryžos, lygiagretūs su pagrindiniu keliu jungiamieji keliai, nauja sunkiojo transporto stovėjimo aikštelė. Taip pat numatoma paplatinti esamus arba įrengti naujus tiltus per upes, pastatyti triukšmo slopinimo užtvarą. 

Pasak ministro, anksčiau šį kelio ruožą buvo numatyta sutvarkyti iki 2026 m., tačiau peržiūrėjus planus darbai spartinami ir ankstinami – šio 40 km ruožo darbų pabaiga numatyta iki 2024 m. galo. Užbaigus ir šį etapą, viena intensyviausių magistralių šalyje bus galima saugiai 130 km/val. greičiu važiuoti nuo Kauno per Marijampolę iki pat Lenkijos sienos. Pirmasis ruožas nuo Kauno iki Marijampolės miesto rekonstruotas 2018 m. pabaigoje. 

Bendras „Via Baltica“ ilgis Lietuvoje – 268 km, jį sudaro penki magistraliniai keliai: A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (dalis), A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai, A17 Panevėžio aplinkkelis ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Iki 2030 m. visas „Via Baltica“ kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas, kad atitiktų pagrindiniam TEN-T kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Arvys

Arvys  portretas
Tu apie ką čia idiote? Čia straipsnis apie kelius, Via Baltika...

Kaip kur valdžia buvo?

Kaip kur valdžia buvo? portretas
Valdžia valdžioje sėdėjo, iš lovio pliurpalą šlerpė, kitiems perdavė, o tie kiti toliau valdžioje sėdi...

TV pagalba

TV pagalba portretas
Kur valdzia buvo paskutinius 15-20 metu??? Ziauriai pavelavo, kiek gyvybiu nusinese amziams si atkarpa.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių