- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis žada, kad vienos intensyviausių šalies magistralių „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos planuojama pradėti tiesti kitąmet ir baigti rekonstruoti iki 2024 metų pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planas ir numatomų darbų etapai pristatyti penktadienį Marijampolėje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais, verslo bendruomene ir visuomene.
„Via Baltica“ yra strategiškai svarbi Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, tai – vienas intensyviausių tranzito ruožų šalyje, kuriame gausu ir skaudžių eismo įvykių. Tolesnė šio kelio dalies nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcija jau netrukus pasistūmės į priekį, turime suplanuotą finansavimą, aiškų darbų planą ir numatytus darbų etapus. Dėsime visas pastangas, kad kuo greičiau galėtume naudotis tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus atitinkančiu keliu“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.
„Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos (nuo 56,83 iki 97,06 km) rekonstravimo darbai bus pradėti 2022 m. – jau atliktas strateginio poveikio aplinkai vertinimas, taip pat patvirtintas šio ruožo rekonstravimo specialusis planas, pagal kurį kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų. Šiuo metu vykdomos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.
Šis ruožas, kurio bendras ilgis 40,23 km, bus rekonstruojamas pagal automagistralėms keliamus reikalavimus, juo bus galima važiuoti 130 km/h greičiu.
Atlikus rekonstrukciją, šiame ruože bus įrengtos saugios dviejų lygių ir žiedinės (jungiamuosiuose keliuose) sankryžos, lygiagretūs su pagrindiniu keliu jungiamieji keliai, nauja sunkiojo transporto stovėjimo aikštelė. Taip pat numatoma paplatinti esamus arba įrengti naujus tiltus per upes, pastatyti triukšmo slopinimo užtvarą.
Pasak ministro, anksčiau šį kelio ruožą buvo numatyta sutvarkyti iki 2026 m., tačiau peržiūrėjus planus darbai spartinami ir ankstinami – šio 40 km ruožo darbų pabaiga numatyta iki 2024 m. galo. Užbaigus ir šį etapą, viena intensyviausių magistralių šalyje bus galima saugiai 130 km/val. greičiu važiuoti nuo Kauno per Marijampolę iki pat Lenkijos sienos. Pirmasis ruožas nuo Kauno iki Marijampolės miesto rekonstruotas 2018 m. pabaigoje.
Bendras „Via Baltica“ ilgis Lietuvoje – 268 km, jį sudaro penki magistraliniai keliai: A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (dalis), A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai, A17 Panevėžio aplinkkelis ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Iki 2030 m. visas „Via Baltica“ kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas, kad atitiktų pagrindiniam TEN-T kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas dar kartą atidėjo terminą, iki kada galima prašyti miško už neatgautą žemę1
Seimas pratęsė gyventojams, kurie siekia atkurti nuosavybę į žemę mieste, kompensacijos būdo pasirinkimo terminą. ...
-
Ministrė: nekilnojamojo turto mokesčiai turi tam tikrą psichologinį efektą1
Už pirmą būstą nemokėjusios nieko, jau po trejų metų jaunos šeimos turės naują mokestį. Finansų ministerija stumia platesnį nekilnojamojo turto mokestį. Finansų ministrė teigia, kad pusės gyventojų šis mokestis nė nepalies, pran...
-
Seimas: bankrutavus darbdaviui, išmokas darbuotojai gaus palankesnėmis sąlygomis
Seimas leido nuo liepos skirti išmokas iš Garantinio ir Ilgalaikio darbo išmokų fondo palankesnėmis sąlygomis. ...
-
Verslo nuomonės įtakos reitingo lyderiai – N. Mačiulis, Ž. Mauricas, M. Dubnikovas2
Verslo nuomonės lyderių įtakos reitinge šiemet aukščiausias tris vietas užima ekonomistai Nerijus Mačiulis, Žygimantas Mauricas ir Marius Dubnikovas, rodo bendrovės „Kantar“ indeksas. ...
-
Maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas bus renkamas skelbiant konkursą
Seimas pakeitė Maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo skyrimo tvarką – jis bus renkamas skelbiant konkursą, nebereikės turėti veterinarijos gydytojo kvalifikaciją. Be to, Seimas įteisino vyriausiojo veterinaro pareigybę. ...
-
Prezidentūra: 8 mln. eurų parama pieno gamintojams nėra adekvati1
Prezidentūra teigia, jog Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) pažadėta 8 mln. eurų parama pieno gamintojams nėra adekvati sprendžiant kritusių žaliavinio pieno supirkimo kainų krizę. ...
-
Seimo vadovė: yra prielaidų tikėtis, kad sprendimai dėl pieno sektoriaus krizės bus rasti
Žemės ūkio ministerijos inicijuojami Pieno įstatymo pakeitimai Seime tikriausiai nebus svarstomi skubos tvarka, sako Seimo pirmininkė. Tačiau Viktorija Čmilytė-Nielsen įsitikinusi, kad sprendimai, kaip pieno gamintojams išeiti iš krizės...
-
LEA: Lietuvoje susilygino benzino ir dyzelinio kuro kainos
Vidutinė benzino kaina Lietuvoje per savaitę sumažėjo vienu centu, o dyzelinis kuras atpigo penkiais centais, rodo ketvirtadienį Lietuvos energetikos agentūros (LEA) paskelbta degalų kainų pokyčių apžvalga. ...
-
Apklausa: Lietuvoje perpus sumažėjų žmonių, planuojančių pradėti verslą3
Per dvejus metus Lietuvoje perpus sumažėjo žmonių, planuojančių pradėti nuosavą verslą ir įsteigti įmonę, rodo naujausia apklausa. ...
-
Lietuva priešinasi ES brandinamoms sankcijų išimtims baltarusiškoms trąšoms5
Lietuvos politikai žada priešintis Europos Sąjungos (ES) koridoriuose brandinamoms sankcijų išimtims baltarusiškoms trąšoms. ...