- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iki karo Ukraina buvo viena iš automobilių detalių ir komponentų gamintojų, taip pat ir metalo eksportuotojų. Anksčiau automobilių detalių tiekime kišo koją COVID-19, o dabar – karas Ukrainoje, kuris stabdo automobilių remontus, mat kai kurių detalių gali tekti palaukti po kelias savaites. LNK reportaže kalbinamas Lietuvos autoservisų asociacijos prezidentas Gediminas Kriaučiūnas.
– Kiek dabar yra pailgėję remonto terminai?
– Dabar galėtų užtrukti nuo vienos savaitės iki mėnesio, priklausomai nuo remonto tipo, dalių. Stringa tiekimas. Gali dirbti ne visos gamyklos, kadangi jos negauna tinkamų komponentų. Kai kurie komponentai Rusijoje, kiti – Ukrainoje, todėl stoja konvejeriai ir gamintojai neturi ką tiekti. Trūksta metalo gaminių. Kalbėjau su kai kuriais gamintojais, jie mini, kad neturi žaliavos, iš ko gaminti.
– Ką sako jūsų asociacijos nariai? Ar yra besiskundžiančių dėl tokios situacijos?
– Dabar dar taip stipriai nesiskundžia, visi bando suprasti. Bet jau prasidės. Pradeda trūkti net elementarių detalių, pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių, jau net tokių dalykų sandėliuose kaip ir nėra.
– Ar gali taip nutikti, kad vieną dieną iš viso nebeturėsime detalių, pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių? Nes nepanašu, kad Rusija artimiausiomis savaitėmis planuoja sustabdyti karą Ukrainoje.
– Reikia tikėtis, kad taip tikrai nenutiks. Yra ir alternatyvūs gamintojai. Bet manau, kad tiesiog terminai gali pasidaryti ilgesni.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Sakote, kad reikės ieškotis kitų tiekėjų, analogiškų dalykų. Į kokias rinkas planuojate pradėti žvalgytis? Iš kur mes galėtume įsivežti?
– Pagrindinis gamintojas buvo Europa. Europa dalį buvo perkėlusi į Kiniją. Kinijoje vis dar nėra gera situacija. Viskas priklausys nuo bendros situacijos: karo, kovido. Kai viskas baigsis, bus gerai.
– Ar jūsų nariai jau bando dairytis į kitas rinkas? Ar neteks jiems persėsti į viešąjį transportą?
– Tikiuosi, kad ne. Viešasis transportas juk irgi genda. Jį irgi reikės remontuoti. Čia viskas tarpusavyje susiję. Manau, kad gamintojai ieško alternatyvų. Gal Amerikoje, Meksikoje ar Brazilijoje. Dalis detalių yra Brazilijoje, bet prisideda logistika, išauga kaštai.
– Ar nebus situacija kaip su ukrainietiška druska? Ar nebus taip, kad stabdžių kaladėlės iš Brazilijos bus tris kartus brangesnės, nei iš Ukrainos?
– Visko gali būti. Kiekvieną mėnesį brangsta. Iš kai kurių gamintojų girdėjau, kad nuo birželio planuojamas apie 15 proc. brangimas.
– Kokie patarimai paprastiems vartotojams? Galbūt yra koks nors pradžiamokslis apie retesnį automobilių gedimą?
– Galbūt mažiau važiuoti. Tik pagal poreikį. Nevažiuoti, kai nereikia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujovė Lietuvos gatvėse: gali atsirasti tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų2
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie bus įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, tai...
-
Su kokiomis problemomis susiduria negalią turintys vairuotojai?1
Negalią turintys vairuotojai ruošiami Valakupių reabilitacijos centre – ten jie įgauna tiek teorinių, tiek praktinių žinių. Apie vairavimą turint negalią ir taisykles pokalbis su Aidu ir Valakupių reabilitacijos centro Neįgaliųjų vair...
-
Reidas: įkliuvo ir neblaivūs paspirtukininkai2
Lietuvoje surengtos tikslinės prevencinės priemonės – transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimų – rezultatas: pradėti 35 ikiteisminiai tyrimai. ...
-
Prieš startą JAV – repeticija Ispanijoje
Gustas Grinbergas sėkmingai debiutavo NASCAR lenktynėse Europoje – dukart žengė ant Ispanijoje, Valensijos „Ricardo Tormo“ trasoje, surengtų varžybų prizininkų podiumo. ...
-
Draudikai įspėja: vagys grobia net smulkmenas1
Pažangios apsaugos sistemos – ne kliūtis ilgapirščiams: šiemet jie automobilių šeimininkams padarė jau šimtus tūkstančių eurų nuostolių. ...
-
Naudotas elektromobilis: racionalus žingsnis į nežinomybę15
Naujas elektromobilis daugeliui lietuvių vis dar lieka neįperkama prabanga. Naudotas elektrinis ratuotis atrodytų kaip racionalesnis sprendimas, tačiau jis susijęs su rizika ir nežinomybe. Nors per pastarąjį dešimtmetį elektromobilių populiaru...
-
Naudotų lengvųjų automobilių šiemet įregistruota 0,2 proc. daugiau
Šiemet sausį-balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43,4 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 0,2 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. ...
-
Būsimų vairuotojų rezultatai vis prastėja: egzaminus laiko ir po keliasdešimt kartų7
„Regitroje“ yra laukiančiųjų eilė laikyti teorijos egzaminą, pranešama LNK reportaže. ...
-
Išaugus degalų kainoms klaipėdiečiai vis dažniau renkasi paspirtukus: ar tikrai sutaupo?13
Šokiruojančiai išaugus degalų kainoms, uostamiesčio gyventojai jau renkasi pigesnes susisiekimo alternatyvas – elektrinius paspirtukus ir viešąjį transportą. Kuris pasirinkimas pigesnis ir saugesnis, parodys laikas. ...
-
Patiklų protą pavergia sukčių masalas: bandę nusipirkti vairuotojo teises patys liko apgauti3
Pasirinkusi ne mokytis, o tiesiog nusipirkti vairuotojo pažymėjimą, mergina prarado 18 tūkst. eurų. Tai viena iš kelių kasmečių istorijų, kai bandoma lengvesniu būdu įgyti teisę vairuoti. ...