Karas Ukrainoje paveikė ir automobilių rinką: ar neteks persėsti į viešąjį transportą?

  • Teksto dydis:

Iki karo Ukraina buvo viena iš automobilių detalių ir komponentų gamintojų, taip pat ir metalo eksportuotojų. Anksčiau automobilių detalių tiekime kišo koją COVID-19, o dabar – karas Ukrainoje, kuris stabdo automobilių remontus, mat kai kurių detalių gali tekti palaukti po kelias savaites. LNK reportaže kalbinamas Lietuvos autoservisų asociacijos prezidentas Gediminas Kriaučiūnas.

– Kiek dabar yra pailgėję remonto terminai?

– Dabar galėtų užtrukti nuo vienos savaitės iki mėnesio, priklausomai nuo remonto tipo, dalių. Stringa tiekimas. Gali dirbti ne visos gamyklos, kadangi jos negauna tinkamų komponentų. Kai kurie komponentai Rusijoje, kiti – Ukrainoje, todėl stoja konvejeriai ir gamintojai neturi ką tiekti. Trūksta metalo gaminių. Kalbėjau su kai kuriais gamintojais, jie mini, kad neturi žaliavos, iš ko gaminti.

– Ką sako jūsų asociacijos nariai? Ar yra besiskundžiančių dėl tokios situacijos?

– Dabar dar taip stipriai nesiskundžia, visi bando suprasti. Bet jau prasidės. Pradeda trūkti net elementarių detalių, pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių, jau net tokių dalykų sandėliuose kaip ir nėra.

– Ar gali taip nutikti, kad vieną dieną iš viso nebeturėsime detalių, pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių? Nes nepanašu, kad Rusija artimiausiomis savaitėmis planuoja sustabdyti karą Ukrainoje.

– Reikia tikėtis, kad taip tikrai nenutiks. Yra ir alternatyvūs gamintojai. Bet manau, kad tiesiog terminai gali pasidaryti ilgesni.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Sakote, kad reikės ieškotis kitų tiekėjų, analogiškų dalykų. Į kokias rinkas planuojate pradėti žvalgytis? Iš kur mes galėtume įsivežti?

– Pagrindinis gamintojas buvo Europa. Europa dalį buvo perkėlusi į Kiniją. Kinijoje vis dar nėra gera situacija. Viskas priklausys nuo bendros situacijos: karo, kovido. Kai viskas baigsis, bus gerai.

– Ar jūsų nariai jau bando dairytis į kitas rinkas? Ar neteks jiems persėsti į viešąjį transportą?

– Tikiuosi, kad ne. Viešasis transportas juk irgi genda. Jį irgi reikės remontuoti. Čia viskas tarpusavyje susiję. Manau, kad gamintojai ieško alternatyvų. Gal Amerikoje, Meksikoje ar Brazilijoje. Dalis detalių yra Brazilijoje, bet prisideda logistika, išauga kaštai.

– Ar nebus situacija kaip su ukrainietiška druska? Ar nebus taip, kad stabdžių kaladėlės iš Brazilijos bus tris kartus brangesnės, nei iš Ukrainos?

– Visko gali būti. Kiekvieną mėnesį brangsta. Iš kai kurių gamintojų girdėjau, kad nuo birželio planuojamas apie 15 proc. brangimas.

– Kokie patarimai paprastiems vartotojams? Galbūt yra koks nors pradžiamokslis apie retesnį automobilių gedimą?

– Galbūt mažiau važiuoti. Tik pagal poreikį. Nevažiuoti, kai nereikia.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Nera kur vaziuoti,uztenka maltis ratais.Gerai ,benzino,kuro kaina sureguliuos durnių įpročius.Vakarai ramus pasidarė ,narkomanai ,girtuokliai nevaziuoja, mažiau vaziuoja.

Jonas

Jonas portretas
Žydo paklauskite ,kada baigs karą,kada jam ukrainieciai bus svarbūs žmonės.

brdaks

brdaks portretas
kai 5 stotelės kaimuoja kaip 35 ir atvirkščiai
VISI KOMENTARAI 4
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių