Iš rokiškietės Ritos – jos prašymu vardą pakeitėme – kritika sveikatos sistemai.
Rita turėjo važiuoti gultis į Panevėžio ligoninės stacionarą. Atstumas yra 100 kilometrų, o nuosavo transporto nėra.
„Būklė yra bloga: man reikės prigerti daug vaistų, kartais svaigsta galva, man nyksta tinklainė – labai silpnai matau“, – pasakojo moteris.
Dėl pacientų pavėžėjimo paslaugos siuntimo Rita kreipėsi į šeimos gydytoją.
„Gydytoja sakė nesuprantanti, kaip pildyti tam tikrus punktus. Atsakiau, jog aš juo labiau nesuprantu“, – teigė pacientė.
Gydytoja sakė nesuprantanti, kaip pildyti tam tikrus punktus. Atsakiau, jog aš juo labiau nesuprantu.
Gydytoja esą pasiūlė skambinti į karštąją liniją telefonu 1808. Rita pokalbį su operatore paleido per garsiakalbį.
„Padėjau ant stalo telefoną ir jos bendravo, gydytoja pildė. Aš buvau priversta būti tarpininke, nors savijauta buvo ypatingai bloga“, – tikino Rita.
Siuntimą daktarė pagaliau išrašė, bet po to esą prasidėjo kitos problemos. Kitą dieną kitas karštosios linijos operatorius moteriai neva pasakė, kad pavėžėjimui yra per didelės pajamos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Mano neįgalumo išmoka yra 370 eurų, man dar primoka mažų pensijų priemoką. Kadangi buvau dirbanti, praeitą mėnesį gavau nedarbingumo išmoką“, – teigė rokiškietė.
Operatorius neva dėl pajamų pasiūlė kreiptis į „Sodrą“, bet rokiškietė sako ir be jos pajamas žinanti. Vėliau paskambinus ir atsiliepus kitam operatoriui, Rita tikino išgirdusi, kad reikalingas pavėžėjimas dėl medicininių priežasčių ir tereikia uždėti varnelę.
Kadangi moters šeimos gydytoja atvažiuoja tik kartą per savaitę, Rita sumojo, kad dėl siuntimo nebespės.
Rokiškio poliklinikos administracija iš dalies pritaria, kad aišku, jog nelabai aišku.
„Nelabai, nes kai skaitai, tarsi ir aišku, bet, jei imsim kiekvieną konkretų atvejį, tai iš karto atsiras kabliukas“, – pripažino Rokiškio poliklinikos laikinoji vadovė Žydrūnė Jakštonienė.
Viena iš šeimos gydytojų sako rašiusi vos kelis siuntimus dėl pavėžėjimo. Problemų nekilo vien dėl to, kad pacientai buvo aiškiai seni ir ligoti.
„Kriterijai yra nurodyti puslapyje, kuriame galima pasitikrinti ir, kaip suprantu, jei neatitinka pacientas tų kriterijų, tuomet nesuteikiama paslauga“, – sakė šeimos gydytoja Gintarė Baronienė.
SAM žinoma, kad pacientų pavėžėjimas ne idealus. Trūkumus žada šalinti, kad nebūtų vaikomi žmonės ir nekiltų problemų medikams.
„Bandome sužinoti visą informaciją, bandome ištobulinti patį procesą. Kadangi paslauga nauja, savivaldybių, kurios prisijungė prie bandomojo projekto, tikrai daug, tai natūralu, kad nesklandumų yra“, – teigė SAM atstovė Dovilė Karaliūtė.
Per pirmą pacientų pavėžėjimo mėnesį paslauga Lietuvoje pasinaudota 4 tūkst. kartų.
Naujausi komentarai