- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
-
Istorinių automobilių ralyje – istorijos pamokos
Kavarske finišavo istorinių automobilių ralis, skirtas atkurtos Lietuvos 100-čiui. Padedama rėmėjų jį surengė viešoji įstaiga „Saugus ratas“ kartu su Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“.
Kol teisėjai skaičiavo rezultatus, renginio dalyviai, įveikę įdomų 151 km maršrutą trijų Aukštaitijos rajonų – Širvintų, Molėtų ir Anykščių – keliais, menančiais sudėtingus šalies istorijos vingius, gyvai dalijosi lenktynių įspūdžiais tarsi kelionės nuovargio nė nebūtų.
„Jeigu nepatiktų šio rengėjo organizuojami istorinių automobilių raliai, tikrai nedalyvaučiau juose jau penktą kartą, – sakė vienas iš favoritu laikytų, jau laimėjęs anksčiau vykusį analogišką ralį Erdvilas Ališauskas, šįkart kartu su žmona Rima vairavęs vos trejais metais jaunesnį, 1979 m. gamybos „Porsche 911“. – Skirtingai nuo kitų panašių renginių, kuriuose bandydami sukurti šventę žiūrovams istorinių automobilių savininkai tik eksponuoja ant pievutės sustatytus savo keturračius, čia šventė kuriama renginio dalyviams leidžiant jiems pasivaržyti ne tik atliekant specialias užduotis, bet ir susigrumiant slalomo aikštelėse ir kitose rungtyse“.
Pasak Erdvilo ekipažo, dar viena išskirtinė šių ralių vertybė – galimybė susipažinti su kaskart vis kito regiono vaizdingiausiomis vietovėmis, lankytinomis vietomis, nekalbant jau apie galimybę paragauti kulinarinio paveldo patiekalų.
„Užteko vieno karto, kad įsitikintume, jog istorinių automobilių raliai reikalauja ne tik atidos kelyje ar specialiose aikštelėse, bet ir verčia labiau domėtis šalies istorija ir ją kūrusiais žmonėmis“, – kalbėjo renginio debiutantas radviliškietis Grigas Šukys, kartu su kraštiečiu Gyčiu Gineika pasirinkę puikiai atrodantį, lyg jo neslėgtų 31 metų našta ir visus išbandymus atlaikiusį „ZAZ 968 M“ automobilį.
„Čia įdomiausia ir smagiausia iš visų, ką esu mačiusi ir kur esu buvusi!“, – lyg gerai išmoktą pamoką išpyškino dar viena ralio debiutantė, jauniausioji jo dalyvė, 10-metė Viltė Majauskaitė, kartu su tėvu Arūnu įveikusi visą trasą buvusios sovietinės armijos pasididžiavimu – 1984 m. gamybos „UAZ 469“ visureigiu.
„Džiugu girdėti, kad renginys jums patiko. Vadinasi, dirbta ir stengtasi ne veltui. Nuoširdžiai dėkoju visoms keturioms dešimtims jo dalyvių – ralio senbuviams ir debiutantams, tikėdamasis dar ne kartą sulaukti jūsų mūsų rengiamuose istorinių automobilių raliuose“, – kalbėjo vienas pagrindinių jo rengėjų, viešosios įstaigos „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas.
Pasibaigęs istorinių automobilių ralis džiugino ne tik gera organizacija, bet ir žiūrovų akį bene labiausiai traukiančia istorine technika ir ją puoselėjančiais entuziastais.
Ralyje debiutavo 6,6 l darbo tūrio benzininį variklį turintis 1978 m. laidos „tikras amerikonas“ „Ford Bronco“, kurį vairavo Virginijus Narauskas su dukra Ieva.
„Žiūrint, kaip ir kur važiuosi, tačiau ir 20 l benzino 100 km kelio jam gali būti ne riba“, – tarsi norėdamas atbaidyti smalsuolius šmaikštavo V. Narauskas.
Bendrovės „Autotoja“ valdybos pirmininkas Tomas Alvydas Skėrys kartu su žmona Aistra vairavo retą „Toyota Crown“ automobilį.
„1971 m. „Toyota“ koncernas į Europą eksportavo pirmuosius 100 šio modelio automobilių. Manasis – vienas jų“, – sakė T. A. Skėrys.
Žinomi sporto meistrai Linas Vaitekūnas ir Audrius Šošas nustebino reta 1977 m. gamybos sportine „Opel Ascona B“, vilniečiai tėvas ir sūnus Valdas ir Paulius Valiukevičiai – metais jaunesne – „Datsun 280Z“, o uteniškiai Artūras ir Evaldas Kirmonai – „VW Kaefer“.
Ilgametis daugelio ralių dalyvis, šalies automobilių sporto ir veteranų klubo „Startas“ teisėjas Edvardas Zujus kartu su žmona Jolita vairavo įspūdingą 1986 m. laidos „Mersedes Benz 560 SL“, kurio ratus suka net 6 l darbo tūrio benzininis variklis.
„Tačiau ne įspūdingas litražas ar iš po variklio dangčio plūstanti galia – didžiausias istorinių ralių traukos objektas“, – sakė biržiečių klubo „Ekipažas“ prezidentas Voldemaras Aišporas, turintis patrauklią istorinių automobilių ir motociklų kolekciją, tačiau šiam raliui kartu su sūnumi Ramūnu pasirinkęs „VAZ 2101“.
Šiaulietis, keturių ralių „Aplink Lietuvą“, iš kurių du laimėjo, dalyvis Vytautas Kazeliūnas atvairavo 1970 m. laidos, žvilgantį lyg naujas „GAZ 21 Volga“ automobilį. Iš pirmo žvilgsnio, regis, niekuo neišsiskiriantis eksponatas, tačiau jo istorija verta neplonos knygos.
„Volga“ – mano tėvuko ir pirmasis mano automobilis, su kuriuo išmokau važiuoti ir kurį vairuodamas įgijau vairuotojo pažymėjimą. Todėl šiai markei iki šiol jaučiu didžiulę nostalgiją“, – pasakoja Vytautas.
Tačiau pirmoji Vytauto „Volga“ jau seniai metalo lauže. O šią jis įsigijo iš buvusio sovietinės armijos karininko, kurią tas parsivarė iš tolimojo Afganistano.
„Iškart ši „afganė“ patraukė mano dėmesį išskirtinai gera būkle. Neapsirikau, restauruodamas ją neaptikau nė menkiausios rūdelės. Štai ką reiškia jaunystė be druskos ant kelių“, – tikina Vytautas, kuris kartu su šturmanu Raimondu Mikėnu nustebino itin veržlia sparta, nebūdinga šiai markei, jau pirmojoje slalomo rungtyje, vykusioje Molėtų aerodromo aikštelėje.
Į ją susirinkę žiūrovai negailėjo aplodismentų greituminį slalomą su minėta „Opel Ascona“ laimėjusiems L. Vaitiekūnui su A. Šošu, kurie distanciją įveikė per 42,90 sek.
43,08 sek. laikas antrąją vietą garantavo E. ir R. Ališauskams su „Porsche 911“, o trečiąją vietą iškovojo meistriškai „Ford Sierra“ vairavę Edgaras Latiškevičius su Pauliumi Balčyčiu (43,79 sek.).
Ketvirti liko V. ir P. Valiukevičiai (44,41 sek., „Datsun 280Z“), o penkti – E. ir J. Zujai (44,45 sek., „Mersedes Benz 560 SL“).
Slalomas buvo tik pirmoji daug emocijų sukėlusi rungtis. Ekipažų dar laukė dartų, dvi tikslaus važiavimo ir kelios papildomos rungtys, pareikalavusios ne tik išmonės, bet ir papildomų žinių apie šalies ir konkretaus regiono praeitį ir dabartį.
Susumavus istorinio automobilių ralio rezultatus, plačiausia šypsena švietė „Mercedes Benz W123“ vairavusių Vidmanto Kažukausko ir Sauliaus Vilčinsko veidai. Šis duetas laimėjo ne tik „Youngtimer“ automobilių klasės, bet ir bendrąją ralio įskaitą bei pagrindinį prizą – naujausių „Bridgestone“ padangų komplektą.
„Youngtimer“ klasės antraisiais prizininkais tapo E. Latiškevičius su P. Balčyčiu („Ford Sierra“), pranokę daugelio nuostabai trečiąją vietą užėmusius itin drąsius debiutantus Gytį Gineiką su G. Šukiu („ZAZ 968M“).
Seniausiųjų, „Oldtimer“ klasės nugalėtojais pripažinti „Volvo 242L“ vairavę Vėjūnas Toleikis su Gediminu Girčiu, kurie bendrojoje ralio įskaitoje džiaugėsi vienu laipteliu žemesne pozicija.
Stebėtina, tačiau visą „Oldtimer“ nugalėtojų garbės pakylą užėmė vairavę tik „Volvo“ automobilius. Antrąją vietą šioje klasėje ir trečiąją bendrojoje įskaitoje iškovojo Rolandas ir Aistė Masiulioniai („Volvo 1800S“), o trečiąją – Andrius Dementavičius su Andriumi Vaitekūnu („Volvo P1800“).
Klasių nugalėtojai ir prizininkai apdovanoti specialiai istorinei technikai pritaikytų „Liqui Moly“ alyvų rinkiniais, specialiais „Autoparts“ apdangalais ir kitais prizais.
Pasibaigusį atkurtos Lietuvos 100-čiui skirtą istorinių automobilių ralį jo dalyviams primins ne tik trasose patirti įspūdžiai, bet ir praplėstas akiratis stengiantis geriau pažinti šalies istoriją, trumpos atokvėpio valandėlės Šešuolėlių, Alantos ir Burbiškio dvaruose ir nepakartojama aukštaičių krašto užkandžių, randamų ir šių dvarų buvusių šeimininkų meniu, degustacija.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Boksininkei A. Starovoitovai – medalis, vyrams nepasisekė
Iš Europos bokso čempionato Lietuvos rinktinė grįš su medaliu – antrą kartą per savo karjerą šių varžybų trofėjų iškovojo klaipėdietė Ana Starovoitova. ...
-
Du lietuvio finalai Europos žmonių su negalia plaukimo čempionate – tiek pat medalių
Europos žmonių su negalia plaukimo čempionate paralimpietis Edgaras Matakas startavo dviejų rungčių finaluose ir iškovojo medalius. ...
-
Su ruse kovoti atsisakiusi A. Starovoitova pasidabino Europos čempionato bronzos medaliu16
Ana Starovoitova Serbijos sostinėje Belgrade vykstančiame Europos bokso čempionate pateko į pusfinalį, tačiau jame nekovos su šalies agresorės Rusijos boksininke Nune Asatriana. ...
-
Kovos menų vicečempionė – ugniagesė: jeigu ringe atjungčiau žmogų, tai žinočiau, kaip jį atgaivinti1
Lietuvė Lijana Lipinskaitė šiuo metu žengia dviem ganėtinai skirtingomis karjeros kryptimis. Ugniagesių gelbėtojų mokykloje besimokanti lietuvė visai neseniai tapo Europos mišrių kovos menų vicečempione. Tikina, kad šios dvi vei...
-
Europos konfederacija: 2024 metų Paryžiaus olimpinėse žaidynėse Rusijos fechtuotojų nebus
2024 metų Paryžiaus olimpinėse žaidynėse nedalyvaus nė vienas fechtuotojas iš Rusijos ar Baltarusijos po to, kai į Europos atrankos varžybas neatvyko nė vienas neutralus šios sporto šakos atstovas, pranešė Europos fechtavi...
-
E. Matakas Europos čempionate iškovojo bronzą
Edgaras Matakas iškovojo antrą savo medalį Madeiroje, Portugalijoje vykstančiame Europos žmonių su negalia plaukimo čempionate. Lietuvos paralimpinės rinktinės plaukikas pelnė bronzos apdovanojimą. ...
-
Istorinio debiuto laukianti Lietuvos merginų tinklinio rinktinė sužinojo varžoves ir prašo paramos
Lietuvos jaunių (U18) merginų rinktinė – pirma mūsų šalies istorijoje nacionalinė salės tinklinio komanda, dalyvausianti Europos čempionate – sužinojo savo būsimas varžoves. ...
-
Šių metų „Gintarinė pora“: žiūrovų laukia didelė staigmena!4
Bene vienas svarbiausių tikro ir šilto pavasario pranašų Kaune – pirmąjį gegužės mėnesio savaitgalį mieste vykstančios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Šiemet jos bus surengtos ...
-
Pasaulio sportinio ėjimo komandiniame čempionate – naujos olimpinės rungties krikštas
Sekmadienį Antalijoje (Turkija) vyko pasaulio sportinio ėjimo komandinis čempionatas, kuriame dalyvavo 9 Lietuvos ėjikai. ...
-
Geriausias visų laikų pasiekimas – Lietuvos jaunių rinktinė pasidabino sidabro medaliais5
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė užbaigė istorinį pasirodymą pasaulio jaunių I diviziono B grupės turnyre. ...