- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Savaitgalį vykęs Žemaitijos ralis žiūrovams dovanojo gražių vaizdų, o sportininkams – atkaklios kovos ringą. Pats ralis buvo įdomus tuo, kad į gamyklinę techniką – net tris R5 automobilius sėdo lietuviai.
Kur kas pranašesnis
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis, Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža bei Vaidotas Žala ir Andris Malniekas. Pirmasis ir trečiasis ekipažas raliui pasirinko "Škoda Fabia R5", o antrieji "Ford Fiesta R5".
B.Vanago ekipažas su šio tipo sportiniu automobiliu trasose matomas jau antrus metus, V.Žalai "Viada Rally Žemaitija" buvo pirmas kartas su nauju automobiliu, o E.Valeiša su savo bolidu jau varžėsi "Talsi Rally" Latvijoje.
Tiek B.Vanagas, tiek ir V.Žala į R5 techniką persėdo iš taip pat keturiais ratais varomų bolidų, tik E.Valeiša anksčiau ralio trasas raižė su galiniais ratais varomu BMW. Sportininkas tvirtina, kad naujasis automobilis pateisina visus lūkesčius.
Reikia suprasti, kad gamyklų inžinieriai, reguliuodami automobilį, viską padaro tobuliausiai.
"Automobilis visa galva pranašesnis už konkurentus – aiškus ir paprastas valdymas, itin didelė pakabos eiga, o ir vairuotojo padarytas klaidas automobilis atleidžia lengviau nei koks sukonstruotas "Mitsubishi", – esminius skirtumus vardijo lenktynininkas.
Techninis rūpinimasis automobiliu taip pat daug paprastesnis, kadangi automobilis surenkamas gamykloje, kiekviena detalė yra sunumeruota, su aiškiu identifikaciniu numeriu, tad nereikia sukti galvos, ieškant meistro, kuris suvirintų ar nutekintų reikiamą detalę, pakanka atsiversti katalogą, kurį gamintojas pateikia kartu su automobiliu, ir užsakyti reikiamą detalę. Beje, gamintojas įsipareigoja, kad reikiama detalė adresatą pasieks per parą.
E.Valeiša tvirtina, kad šeštadienį pasibaigusio "Viada Rally Žemaitija" trasos dėl savo tiesumo ir didelių maksimalių greičių nėra itin palankios R5 automobiliams, tačiau visus automobilio pranašumus jis tikisi parodyti kituose trijuose Lietuvos automobilių ralio čempionato etapuose – Rokiškyje, Žemaitijoje ir Elektrėnuose.
Svarbu tikslumas
V.Žala, šį sezoną važiuojantis ne tik nauju automobiliu, tačiau ir su nauju šturmanu iš Latvijos, tvirtina, kad žvelgiant į technines automobilio specifikacijas popieriuje gali susidaryti klaidingas įspūdis, palyginti su duomenis su "Mitsubishi EVO".
"200 Nm ir 100 AG deficitas rimti skaičiai. Juos pamatęs gali pradėti galvoti, kad automobilis nieku gyvu neprilygs mitsubišiams, tačiau taip nėra. Automobilį kūrė didžiulė kompanija inžinierių, kad iš jo išspaustų maksimalų rezultatą, ir tai jaučiama iškart", – pasakojo lenktynininkas, savo vairavimu žavėjęs ne vieną ralio sirgalių. Pats pašnekovas juokauja, kad R5 serijos automobiliai yra visiškai kito lygio technika, tad kartais atrodo, kad ja varžytis su nacionalinių klasių technika neteisinga.
V.Žala sutinka ir su E.Valeišos išsakytais teiginiais, kad automobilis atleidžia daugiau sportininko padarytų klaidų, o kaip didžiausią "Škoda Fabia R5" pranašumą įvardija vairavimo tikslumą ir puikų subalansuotumą. "Posūkius su šiuo automobiliu galiu įveikti daug didesniu greičiu – stabdyti vėliau, akceleruoti anksčiau, o viduje nejausti jokio diskomforto. Todėl žvelgiant į R5 trasoje, atrodo, kad jis važiuoja beprotiškai aštriai, tačiau pats ekipažas to net nejaučia. Ankstesnį EVO turėjau gaudyti, kad išlaikyčiau jį trasoje, o čia kartais atrodo, kad vairuodamas galėtum vienoje rankoje laikyti puodelį kavos", – nestokodamas geros nuotaikos pasakojo lenktynininkas.
V.Žala atkreipia dėmesį, kad vertinant lenktynių rezultatus nebeverta stebėti, kokiu maksimaliu didžiausiu greičiu lekia ekipažas. "Važiuojant su R5 pakanka vos kelių sankryžų, kad atsiradęs kelių sekundžių deficitas tiesiose atkarpose būtų panaikintas", – sakė sportininkas.
Menki skirtumai
Ilgiausiai prie R5 vairo trasose galima matyti B.Vanagą. Prie šio automobilio vairo jis jau pusantro sezono. Esminis skirtumas, skiriantis V.Žalos ir B.Vanago "Škoda Fabia R5" – varikliai. V.Žalos automobilyje sumontuotas EVO II variklis, B.Vanago – EVO I. Be to, kad V.Žalos automobilio variklis yra šiek tiek galingesnis, jo nuvažiuotų kilometrų iki variklio perrinkimo limitas yra gerokai didesnis. V.Žalos variklį reikia perrinkti po 3 tūkst. sportinių kilometrų, B.Vanago – po 2 tūkst.
Kaip tvirtina B.Vanagas, lemtingoji riba jau artėja ir netrukus juoduoju vaiduokliu pramintas automobilis gaus tokią pačią širdį, kaip ir V.Žalos "Škoda Fabia R5". Kaip ir kiti du kolegos, važiuojantys R5 automobiliu, taip ir B.Vanagas vardijo tuos pačius pliusus, kuriuos paminėjo kolegos.
"Reikia suprasti, kad gamyklų inžinieriai, reguliuodami automobilį, viską padaro tobuliausiai – tinkamas ratų išvirtimo kampas, tinkama amortizatorių veikla, tinkamai suderintas greičių dėžės ir variklio darbas bei daugybė kitų dalykų. Geriausi inžinieriai dirba tam, kad kiekviena automobilio detalė savo darbą atliktų maksimaliai tiksliai ir gerai", – apibendrino sportininkas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pasaulio plaukimo čempionate – būrys rusų: R. Meilutytei gali tekti susidurti su J. Jefimova7
Rusijos plaukimo federacija šią savaitę patvirtino, kad apie 30 Rusijos plaukikų prašo neutralaus statuso, kad galėtų dalyvauti artėjančiame plaukimo čempionate trumpame (25 metrų) baseine. ...
-
Fantastiškas tinklininkių žygis tęsiasi: trečia pergalė iš eilės ir kelialapis į finalą
Lenkijoje vykstančiame pirmajame Europos jaunių (iki 16 metų) merginų tinklinio čempionato atrankos etape – EEVZA čempionate – puikų pasirodymą tęsia Lietuvos rinktinė. ...
-
Seserys A. ir A. Butkutės: medalių mes neskaičiuojame4
Iš pasaulio šotokan karatė čempionato su medaliais grįžusios seserys Andrėja ir Austėja Butkutės žino, kad nuo prasto maisto jos tampa lėtesnės, o praleista treniruotė atitolina nuo tikslo. ...
-
2025-ųjų sausį pradės įkaitusiose dykvietėse1
Dakaro raliui ruošiasi rekordinis Lietuvos lenktynininkų desantas: kitąmet Saudo Arabijoje ketina startuoti keturiolika mūsų šalies atstovų, tarp jų yra šių bekelės varžybų debiutantų. ...
-
A. Baronas lieka vadovauti Lietuvos šiuolaikinės penkiakovės federacijai
Ketvirtadienį vykusiuose Lietuvos šiuolaikinės penkiakovės federacijos (LŠPF) prezidento rinkimuose, surengtuose Kaune, antrai kadencijai buvo perrinktas Aistis Baronas. ...
-
„Kauno sporto apdovanojimai 2024“: laukiama sporto favoritų nominacijų
Septintą kartą skelbiami geriausių Kauno miesto atletų, komandų, trenerių, sporto renginių ar naujai sužibėjusių talentų rinkimai. ...
-
LTOK prezidentė apie A. Reed suteiktą pilietybę: tai svarbi pergalė už ledo arenos ribų2
Šalies prezidentui Gitanui Nausėdai suteikus Lietuvos pilietybę ledo čiuožėjai Allison Reed, viena pirmųjų į šį sprendimą sureagavo Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) prezidentė Daina Gudzinevičiūtė. Pasak jos, tai svarbi L...
-
G. Nausėda suteikė pilietybę ledo šokėjai A. Reed15
Prezidentas Gitanas Nausėda suteikė Lietuvos pilietybę šokėjai ant ledo Allison Reed (Elison Ryd) – šalies vadovas ketvirtadienį pasirašė tą numatantį dekretą. ...
-
E. Čechas Italijoje pagerino Lietuvos greitojo čiuožimo trumpuoju taku rekordą
Italijos Bormio mieste surengtame antrajame ISU Pasaulio jaunimo greitojo čiuožimo trumpuoju taku taurės etape naują Lietuvos suaugusių rekordą užfiksavo Ernestas Čechas. ...
-
Bokso ringe jėgą įrodė ne visi favoritai
Lietuvos bokso rinktinėje naujame olimpiniame cikle bus ir naujų, ir gerai pažįstamų veidų. Tai parodė Kaune keturias dienas griaudėjęs šalies bokso čempionatas, kuriame netrūko staigmenų ir skambių sugrįžimų. ...