- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš 2018-ųjų ralio reido sezoną naujai suburtas Vaidoto Paškevičiaus ir Dariaus Leskausko duetas metus pažymėjo triumfu. Ekipažas laimėjo visus Lietuvos ralio reido čempionato etapus ir užsitikrino čempionų vardus. Tiesa, ne visi etapai ekipažui klostėsi lengvai.
Nesklandus startas
"Mitsubishi Pajero Evolution" visureigiu ralio reido varžybose startavusio ir Molėtų ASK "Skorpionas" atstovavusio dueto vairuotojas V.Paškevičius sutiko papasakoti apie tai, kaip nugalėtojų ekipažui klostėsi visi keturi etapai. Juose tandemas patyrė įvairiausių akimirkų – nuo lengvų pergalių iki sekundžių diapazono kovos.
"Pirmose varžybose Druskininkuose, pirmame greičio ruože, šturmanas padarė klaidą, tačiau, nepaisant to, vis tiek pavyko iškovoti pirmąją vietą. Šturmanas pasiklydo tarp kelio knygos subtilybių, ir 50 km greičio ruože nuvažiavome papildomus 6 km. Tačiau susikaupėme ir kituose greičio ruožuose pavyko atkovoti prarastą laiką. Pirmos varžybos, nors ir padarėme klaidų, vis tiek buvo pergalingos", – sakė V.Paškevičius.
Pirmose varžybose Druskininkuose, pirmame greičio ruože, šturmanas padarė klaidą, tačiau, nepaisant to, vis tiek pavyko iškovoti pirmąją vietą.
Antrasis sezono etapas buvo didžiosios "Perimetro" varžybos, per kurias ekipažams reikėjo įveikti net 600 km greičio ruožais, o su pervažiavimais tarp jų bendras kilometražas siekė per 2 tūkst. km. Pasak V.Paškevičiaus, aplink Lietuvą nusidriekusios varžybos sudėtingos buvo tuo, kad šiuos kilometrus reikėjo įveikti per 60 val. "Viskas sekėsi labai neblogai. Gaila, kad buvo anuliuotas vienas greičio ruožas dėl įvykusios avarijos Akmenės kalcito karjere. Viskas klojosi gerai, kol pasiekėme Pabradės poligoną. Čia, smėlynuose ir keliukuose, pasiklydome ir pralošėme vieną greičio ruožą. Kitame greičio ruože bandėme atkovoti pralaimėtas sekundes, bet išsinėrė vairo traukė. Tada pasipylė nesėkmės. Neįvykdėme laiko normos, gavome baudų ir nukritome lentelėje žemyn. Mūsų turėta pusės valandos persvara tapo trylikos min. atsilikimu", – pasakojo lenktynininkas.
Kai nevargina gedimai
Kiek prisimena pašnekovas, likusius tris greičio ruožus ekipažas bandė lėkti kiek įmanoma greičiau, atsikovoti prarastas minutes, bet pirmame greičio ruože teko startuoti už lėtesnių sportininkų.
"Paviję varžovą, ilgai važiavome dulkėse. Praslydome vieną sankryžą ir bandydami greitai išvažiuoti sulaužėme reduktorių. Su vienu varomuoju tiltu sugebėjome finišuoti ir pralošti tik 2 min. Iki kito greičio ruožo starto turėjome tik 1 val. ir 20 min. susiremontuoti, todėl komandos mechanikams reikėjo suktis labai greitai, kad reduktorius būtų sutvarkytas", – prisimena V.Paškevičius. Likę greičio ruožai didžiajame "Perimetre" klostėsi sklandžiai – pavyko atkovoti iššvaistytas minutes, o paskutiniame greičio ruože surasti ir teisingą kelią.
Trečiasis sezono etapas buvo surengtas Pasvalyje. V.Paškevičiaus ir D.Leskausko duetui čia pavyko iškovoti pirmąją vietą. Ekipažas išvengė tiek techninių problemų, tiek klaidų ir šventė pergalę. Galiausiai finalinis etapas dalyvius subūrė Tauragėje. Čia lenktynininkams vėl teko gerokai pavargti.
"Pirmą greičio ruožą pralaimėjome 4 sek. Antrame laimėjome 15 sek. Trečiame "dope" pasiklydome, bet sugebėjome pralošti tik 16 sek. Taigi, prieš ketvirtą greičio ruožą turėjome 5 sek. deficitą. Paskutiniame greičio ruože maksimaliai susikaupėme ir apie pusantros min. aplenkėme pagrindinį varžovą. Pavyko gražiai užbaigti šių metų sezoną. Ketverios varžybos – keturios pergalės", – įspūdžiais dalijosi V.Paškevičius.
Ateities planai
Po sėkmingo sezono jau kuriami planai kitiems metams. Ekipažas ruošiasi startuoti varžybose užsienyje.
Ketinama pasirodyti Lenkijoje vykstančiame Breslau ralio reide. Šios varžybos vyksta aštuonias dienas ir turi net 1 500 km greičio ruožų. Be to, V.Paškevičiaus ir D.Leskausko duetas taip pat startuos ir Lietuvos ralio reido čempionate.
Ekipažas šį sezoną lenktyniavo "Mitsubishi Pajero Evolution" visureigiu, kuris gamintojo buvo sukurtas būtent Dakaro ralio maratonams. Visureigis gamykliškai turi 280 AG ir 330 Nm sukimo momentą išvystantį variklį, sveria apie 1800 kg.
Kitą sezoną komanda veikiausiai startuos tuo pačiu automobiliu, tačiau iki tol mechanikams teks pridėti rankas prie variklio. "Šiuo metu galios matavimo stendas rodo mums labai nepalankius skaičius – 225 AG ir 280 Nm. Žiūrėsime, ar pavyks galingumą atkurti perprogramuojant automobilio valdymo kompiuterį, ar jau reikės krapštyti metalą. Bet kuriuo atveju esame nusiteikę pasirodyti kitų metų sezone", – planus atskleidė V.Paškevičius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?3
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas4
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas
Klaipėdoje gyvenantys vaikai ir jaunuoliai laisvalaikiui labiau renkasi ne krepšinį ar futbolą, kaip kituose šalies miestuose. Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas. Praėjusiais metais mieste buvo beveik pusantro t...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...