San Diege tebegesinamas gaisras JAV karo laive

San Diego karinio laivyno bazėje pirmadienį buvo antrą dieną kovojama su vieną JAV jūrų desanto operacijų laivą apėmusiu gaisru, o vienas aukšto rango karinių jūrų pajėgų pareigūnas pripažino, kad įsiplieskus liepsnoms laivo gaisrų gesinimo sistema neveikė.

Šimtai jūreivių kovojo, kad liepsnos nepasiektų rezervuarų su 3,7 mln. litrų naftos „Wasp“ klasės laive „USS Bonhomme Richard“. JAV Pakrančių sargyba nusamdė naftos valymo ekspertų brigadą, turinčią įrengti plūduriuojančią apsauginę užtvarą, kad naftos išsiliejimo atveju teršalai nepasklistų. Be to, vienos jūrmylės (1 852 m) spinduliu aplink degantį laivą buvo uždraustas laivų eismas ir skrydžiai.

Virš San Diego slinko gaižių dūmų debesys, o sveikatos pareigūnai ragino žmones likti patalpose, jeigu pajustų dūmų kvapą.

Gaisras laive, tapęs vienu didžiausių tokio pobūdžio incidentu Jungtinių Valstijų karo laivyne per kelerius pastaruosius metus, prasidėjo sekmadienį ryte. Iš viso 59 žmonėms – 36 jūreiviams ir 23 civiliams – prireikė medikų pagalbos dėl perkaitimo, apsinuodijimo dūmais ir lengvų traumų. Penki žmonės buvo hospitalizuoti, kad būtų galima stebėti jų būklę, bet vėliau jie buvo išrašyti.

Kontradmirolas Philipas Sobeckas (Filipas Zobekas) sakė, kad liepsnų temperatūra siekė 1 000 laipsnių pagal Celsijų. Pasak jo, laivo stiebas nuvirto, taip pat iškilo pavojus centriniam antstatui, iš kurio laivas valdomas. Kariškis pažymėjo, kad šiuo metu liepsnas ir laivo naftos rezervuarus skiria maždaug du deniai.

Dėl vandens, liejamo ant „Bonhomme Richard“ mėginant nuslopinti liepsnas, 255 metrų ilgio laivas pasviro, bet dabar komandos pumpuoja susikaupusį vandenį už borto.

Pasak Ph. Sobecko, kol kas dar per anksti liautis kovoti, stengiantis išgelbėti prieš 23 metus pastatytą laivą, remontuojamą San Diege nuo 2018 metų.

„Pastarąją parą 400 jūreivių buvo laive, stengiantis užtikrinti, kad padarėme viską šiam laivui išgelbėti“, – sakė Ph. Sobeckas, 3-osios ekspedicinės smogiamosios grupės vadas.

Karinio laivyno dimisijos kapitonas Lawrence'as B. Brennanas (Lorensas B. Brenanas), šiuo metu dėstantis tarptautinę jūrų teisę Niujorke veikiančiame Fordamo universitete, sakė, kad esama pavojaus, jog laivo korpusas pratrūks. Tokiu atveju gali išsilieti daug naftos, o laivynas turėtų šalinti didelės ekologinės avarijos padarinius.

„Jeigu milijonas galonų naftos atsidurs San Diego uosto dugne ir jos nebus galima saugiai pašalinti, kalbame apie milijardų dolerių žalą aplinkai“, – pabrėžė L. B. Brennanas.

Gaisras įsiplieskė „Bonhomme Richard“ apatiniame krovinių skyriuje, kur laikomi plaukiojantys tankai ir mažesni jūrų desanto laivai. Manoma, kad jo pirminis židinys buvo vietoje, kur laikytos kartoninės dėžės, skudurai ir kiti pagalbiniai reikmenys, sakė Ph. Sobeckas.

Laivo gaisrų gesinimo sistema tuo metu buvo išjungta dėl remonto darbų. Ši sistema naudoja suskystintas ir suslėgtas dujas „Halon“, slopinančias liepsnas ir neleidžiančias joms išplisti.

Jūreiviai laive ir prieplaukoje liejo vandenį ant liepsnų, bet joms dar labiau įsisiautėjus buvo priversti atsitraukti. Į pagalbą buvo iškviesti vietos ir federalinių tarnybų ugniagesiai, bet dėl didelės kaitros driokstelėjus sprogimui iš laivo teko evakuoti visus 160 žmonių, nurodė Ph. Sobeckas.

Pasak L. B. Brennano, yra įprasta, kad atliekant laive remonto ir priežiūros darbus „Halon“ sistema išjungiama, nes jos naudojamos dujos gali būti pavojingos žmonėms. Vis dėlto faktas, kad liepsnos smarkiai ir staigiai išplito, rodo, kad laivynas nesiėmė pakankamų priemonių kompensuoti išjungtą gaisrų gesinimo sistemą ir kad „priešgaisrinių pertvarų nebuvo arba jos prastai veikė“, pažymėjo kapitonas.

„Gaisras apėmė beveik visas laivo erdves. Problema dar didesnė, nes toliau gaunu žinių, jog daugelyje vietų buvo degių medžiagų – laivų remonto įmonės įrangos, skudurų, audinių, – kalbėjo jis. – Laivų gaisrai dažnai pridaro daug žalos, bet dauguma atvejų nebūna katastrofiniai. Jie paprastai netampa tokie nevaldomi.“

Ph. Sobeckas sakė, kad laive jokių šaudmenų nebuvo. Kontradmirolas taip pat sakė nemanantis, kad jame esama kokių nors toksiškų medžiagų.

Ugniagesiai mėgino kovoti su liepsnomis „Bonhomme Richard“ skyriuose; vandenį liejo priešgaisriniai laivai ir sraigtasparniai.

„Wasp“ klasės jūrų desanto laivai gali išlaipinti į krantą tūkstančius jūrų pėstininkų, nešti sraigtasparnius ir lėktuvus, kuriems nereikia ilgo pakilimo tako, nedidelius desanto laivus ir amfibijas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

paskandinkit ta gelda

paskandinkit  ta  gelda portretas
pigiau kainuos, maziau auku bus.....
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių