Apie tai feisbuke pranešė ministro pirmininko pavaduotojas Ukrainos rekonstrukcijos klausimais Oleksijus Kuleba, paaiškindamas, kad automatinis bevizio režimo pratęsimas buvo pasiektas suderintomis Ukrainos ir Europos Komisijos komandų pastangomis.
Kol galiojo „bevizis transporto režimas“, prekių eksportas keliais į ES išaugo 42 proc., o importas – 37 proc. Krovinių gabenimo liberalizavimas padėjo užtikrinti stabilų prekių judėjimą net karo sąlygomis.
„Kelių transportas tapo itin svarbus Ukrainos ekonomikai. Mes eksportuojame pridėtinės vertės prekes, importuojame būtiniausius daiktus ir tai darome greitai ir veiksmingai“, – atkreipė dėmesį O. Kuleba. Jis taip pat pareiškė padėką Ukrainos partneriams Europoje už bendrą darbą, o Ukrainos vežėjams – už jų ryžtą.
Pranešama, kad 2024 m. birželį Ukraina ir Europos Sąjunga pratęsė sutarties dėl krovinių gabenimo liberalizavimo, užtikrinančios laisvą krovinių judėjimą ir tranzitą tarp Ukrainos ir šalių bloko, galiojimą. Be to, atnaujintame pratęstos sutarties tekste Ukrainos ir Europos vežėjams numatyta keletas naujų įsipareigojimų.
2025 m. sausį trečiojo jungtinio krovinių transporto liberalizavimo sutarties su ES komiteto posėdžio dalyviai patvirtino keletą svarbių sprendimų, susijusių su „beviziu transporto režimu“.