Azija išsiveržė į alaus suvartojimo lyderius

Alus Azijos šalyse gaminamas jau 7 tūkst. metų, bet tik dabar ji pralenkė Europą, Ameriką ir pelnė daugiausia alaus suvartojančio žemyno titulą.

Aštrus maistas ir karštis

Net šiokiadienių vakarais Singapūro verslo rajone esančioje Lau Pa Sat gatvėje tvyro šventinė atmosfera. Gatvę okupuoja nuolatiniai kavinių ir restoranų lankytojai. Jie pramogauja lauke, kur sklinda kepsninių skleidžiami aromatai ir dūmai.

Išalkę biurų darbuotojai, šeimos ir turistai kerta patiekalus, aplink groja muzikos grupės, o padavėjos laksto ant padėklų laikydamos po penkis bokalus alaus.

"Prie aštrių patiekalų reikia ledinio alaus, tai tikrai skanu", – pasimėgaudamas sakė iš Honkongo atvykęs Benas, sėdintis prie skanėstų prikrauto stalo su žmona ir vaikais.

Bet vyras turėjo dar vieną priežastį užsisakyti alaus: "Tai oras – čia labai labai karšta."

Šiomis dienomis Singapūre termometro stulpelis perkopia 30 laipsnių ir net vakarais siekia 27–28 laipsnius.

Nors šis pasaulio kampelis negarsėja aludaryste, šio gėrimo čia suvartojama vis daugiau.

Europa stagnuoja, Azija auga

Skaičiuojant litrus vienam gyventojui, Azija vis dar gerokai atsilieka nuo Europos.

Strateginių rinkos tyrimų bendrovės "Euromonitor" praėjusių metų duomenimis, pasaulyje pirmauja Čekija, kur vienam gyventojui tenka 174 litrai išgerto alaus per metus. Po jos rikiuojasi Airija ir dar septynios Europos šalys, tarp jų ir Lietuva.

p>Pietų Afrikos Respublika yra dešimta, Jungtinės Valstijos – 11-os.

Japonija yra pirmoji Azijos šalis šiame sąraše, bet pasaulyje užima tik 41-ą vietą. Kiekvienas japonas per metus vidutiniškai išgeria 64 litrus alaus.

Tačiau kartu paėmus, Azija 2007 m. aplenkė Europą ir Ameriką. "Euromonitor" duomenimis, pernai ji išgėrė 67 mlrd. litrų alaus, Šiaurės ir Pietų Amerika – 57 mlrd., o Europa – 51 mlrd.

Be to, kol išsivysčiusios Europos, Amerikos ir Australijos rinkos stagnuoja, "Euromonitor" Azijos ir Ramiojo vandenyno regionui prognozuoja 4,8 proc. alaus vartojimo augimą iki 2016 m.

Alus – gerovės gėrimas

Viena priežasčių yra auganti ir jauna Azijos visuomenė. Ekspertai priduria, kad dar vienas veiksnių – daugelyje Azijos šalių pastaraisiais sparčiai kylanti ekonomika.

"Alus turi aiškią koreliaciją su stipriu ekonomikos augimu, – aiškino finansinių paslaugų bendrovės "Standard Chartered" vartojimo tyrimų ekspertas Nirgunanas Tiruchelvamas. – Žmonės linkę gerti alų augimo laikotarpiu. O stipriuosius gėrimus jie vartoja ir gerais, ir blogais laikais."

Ekspertas pateikė pavyzdį: per Didžiąją depresiją ketvirto dešimtmečio pradžioje alaus suvartojimas smuko, o stipriųjų gėrimų rinka išliko stabili.

Didėja susirūpinimas

Prie sparčiai augančio alaus vartojimo labiausiai prisidėjo Kinija. Dabar ji gamina daugiausia šio gėrimo – 44 mlrd. litrų per metus – ir lenkia JAV (23 mlrd. litrų), Braziliją (12 mlrd. litrų), Rusiją (10 mlrd. litrų). Kinijos šviesusis alus "Snaigė" yra pasaulinis pardavimo lyderis, nors už Kinijos ribų beveik neparduodamas.

Bet sparčiausiai alaus vartojimas auga Vietname, Kambodžoje ir Laose – čia "Euromonitor" prognozuoja 9 proc. metinį augimą iki pat 2016-ųjų.

Tokios tendencijos patinka ne visiems. Kai kurie tai sieja su stiprėjančia Vakarų įtaka.

Singapūre, kuris su piktnaudžiavimu alkoholiu kovoja labai dideliais "nuodėmės" mokesčiais, už pasirodymą girtam viešoje vietoje gresia maksimali 1 tūkst. dolerių (2700 litų) bauda ir mėnesio areštas.

Singapūro medicinos asociacijos leidžiamas žurnalas šiemet liepą paskelbė, kad alkoholio vartojimas šalyje nuo 1992 iki 2004 m. padvigubėjo ir sparčiai artėja prie JAV lygio.

Anot leidinio, gėrimas be saiko, įgavęs epidemijos mastą Vakarų šalyje, pavojingai populiarėja ir Singapūre. Asociacija rekomendavo įsteigti valdžios organą, kuris spręstų alkoholio vartojimo problemas, ir riboti alkoholinių gėrimų reklamą.

Vartotojai nori egzotikos

Bet jokios baudos ir ribojimai kol kas netrukdo Singapūro alaus mėgėjams. Pardavėjai stebi naują tendenciją – augantį vartotojų apetitą brangesniam alui.

"Labiau pasiturintys žmonės ieškos egzotiškų, įdomesnių skonių, kurių gali suteikti aukštesnės kokybės alus", – sakė vartojimo prekių rinkos ekspertas Goh Hanas Pengas, dirbantis bendrovėms DMG ir "Partners Securities".

Singapūro Arabų gatvės rajonui būdingos dviejų aukštų parduotuvės pamažu virsta barais ir restoranais.

Čia Dennisas Chanas įsteigė savo kavinę "Wit Bier", kuri importuoja alų iš Belgijos, Vokietijos ir Australijos. Vyras įsitikinęs, kad užsienietiško ir mažos talpos taroje parduodamo alaus paklausa sparčiai didės, nes žmonės nori paragauti ko nors naujo.

"Jie turi pasirinkimą, – aiškino jis. – Vietoj visur esančių "Carlsberg" arba singapūrietiško "Tiger" jie gali tiesiog pasakyti: aš noriu kvietinio alaus, aš noriu pilsnerio, aš noriu vaisinio alaus."

Mažos alaus daryklos irgi populiarėja. Amerikietis Scottas Baczekas bare "Pump Room" verda keturių rūšių alų: šviesųjį, elį, indišką šviesųjį ir kvietinį elį. Jis mato didelių galimybių Pietryčių Azijos alaus rinkoje.

"Sėdėdamas lauke karštą sekmadienio popietę tikriausiai užsinorėsi ko nors malšinančio troškulį, ko nors lengvo savo kūne – turbūt ne stipraus porterio, o lengvo, gaivaus šviesaus alaus", – samprotavo S.Baczekas.

Vyras pastebėjo, kad Singapūro gyventojų skonis yra labai skirtingas, todėl alaus gamintojai dar turi ką tyrinėti.


Alaus suvartojimo lyderės (litrais vienam gyventojui per metus)

Čekija – 174

Airija – 148

Austrija – 123

Vokietija – 123

Estija – 122

Lenkija – 116

Belgija – 112

Slovėnija – 111

Lietuva – 111

Pietų Afrikos Respublika – 109



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių