„Virgin Atlantic“ neseniai paskelbė būsianti pirmoji oro bendrovė, kuri išbandys, o vėliau ir naudos komerciniams skrydžiams, naujos technologijos pagrindu sukurtą aviacinį kurą. Pastarąjį galima vadinti šiuo metu „žaliausiu“ reaktyviniu kuru rinkoje.
Kuo naujasis kuras toks ypatingas? Kuro gamintojai tvirtina, jog jį naudojantys lėktuvai du kartus sumažintų išmetamo anglies dioksido kiekį, nei tradicinio aviacinio kuro atveju.
Naujos kartos aviacinio kuro gamybos technologiją sugalvojo kompanija „LanzaTech“. Iš pirmo žvilgsnio, tai įprastas aviacinis biokuras (analogiški produktai jau išbandyti ir naudojami komerciniuose skrydžiuose), tačiau kompanijos mokslininkų kolektyvas, bendradarbiaudamas su biodegalų gamintoja „Swedish BioFuels“, surado naujų galimybių, kaip patobulinti gamybos procesą.
Biodegalų gamintojas „Swedish BioFuels“ aplinkai mažiau kenksmingą kurą gamina įmaišydamas etanolio. Deja, šis kuras tinkamas tik automobiliams, o aviacijai jo charakteristikos nėra priimtinos. Tačiau kompanija „LanzaTech“, panaudojusi anglies dvideginį (CO2), sugebėjo šiuos biodegalus pritaikyti ir lėktuvams.
Kitas svarbus šio ekologiško reaktyvinio kuro aspektas yra tas, kad jo gamybai reikalingas anglies dvideginis gaunamas iš plieno gamyklose susidarančių dujų, kurios iki šiol yra leidžiamos į atmosferą ir taip papildomai teršiama aplinka. Dabartinė technologija leidžia perdirbti CO2, kuris kitų gamybos procesų metu būtų tiesiog išleidžiamas į atmosferą.
„LanzaTech“ specialistų teigimu, technologija, kai gaminant aviacinį kurą, perdirbamas CO2, gali būti pritaikyta 65 proc. plieno liejyklų, o taip pat dalyje kitų pramonės gamyklų. Vien dėl plieno gamybos proceso modernizavimo, mažai kenksmingo aplinkai aviacinio kuro būtų galima pagaminti 56,8 bilijono litrų per metus.
„Mes būsime pirmosios komercinės avialinijos, kurios išbandys naujos kartos biokurą. Šis bendradarbiavimas su biokuro gamintojais - tai pirmasis žingsnis link nekenksmingos aplinkai aviacijos. Gera žinoti, kad naujausiomis technologijomis jau galime tai pasiekti“, - sakė Seras Ričardas Bransonas, „Virgin Group“ įkūrėjas.
Pirmasis bandomasis skrydis, naudojant šiuos biodegalus, planuojamas po metų ar pusantrų. O praėjus 2-3 metams oro bendrovė „Virgin Atlantic“, kol kas dar tik eksperimentinius degalus, ketina naudoti jau ir reguliariuose skrydžiuose tarp Anglijos ir Azijos žemyno šalių. Jei bandymai bus sėkmingi, aviakompanija reaktyvinį biokurą naudos visiems lėktuvams.
Naujausi komentarai