Greičio matuoklis Taikos prospekte: avarijų ir lakstančiųjų sumažėjo

Prieš ketverius metus Pašilės gatvėje buvo pastatytas pirmasis stacionarus greičio matuoklis. Kaune jis taip ir liko vienintelis arba, kaip pavadino Kelių policijos valdybos viršininkas, nepakartojamas.

Avaringumas mažėja

"Mus užplūdo informacija apie kituose miestuose kauniečių vairuotojų užfiksuotus pažeidimus. Darbo, tikrinant stacionarių greičio matuoklių duomenis, mums pakanka, nors Kaune ir nėra tokių matuoklių", – linksmai dėstė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius.

Greičio matavimo prietaisui nufotografavus greitį viršijantį automobilį, nuotraukos tą pačią akimirką automatiškai išsiunčiamos kelių policijai. Greičio matuoklių sistema skirta eismo įvykių prevencijai.

"Tai ne vienintelė vairuotojus drausminanti priemonė. Nors Kaune ir nėra šių greičio matuoklių, avaringumas mažėja", – konstatavo viršininkas.

Policijos duomenimis, šiemet Kauno apskrityje žuvo 19 žmonių mažiau nei pernai, sužeista 118 mažiau, iš jų 50 mažiau sužeista vaikų.

Avaringumas mažėja visoje šalyje. Tai lemia kompleksiniai dalykai. "Įstatymų sugriežtinimas, prevencinis darbas, policijos kontrolė, taip pat ne paskutinėje vietoje ir pačių žmonių sąmoningumas. Kiekvieną dieną gauname glėbius nuotraukų ir iš pačių vairuotojų", – priežastis vardijo A.Tarasevičius.

Viršininkas neabejoja, kad greičio matuoklis Pašilės gatvėje savo darbą atliko. Prieš jį pastatant, šią Kauno vietą buvo galima vadinti juodąją dėme. Dabar jau keleri metai ten nebuvo nei sužeistų, nei žuvusių žmonių.

"Vietiniai žino, kad ten yra greičio matuoklis. Papuola tik svečiai. Bet užtenka to, kad, įrengus greičio matuoklį, tapo saugiau", – užtikrino A.Tarasevičius.

Vilnius turi apie 50, Klaipėda – 24 greičio matuoklius, kuriuos vairuotojai vadina "fotoaparatais".

Brangi prevencija

"Ar Kaune atsiras daugiau greičio matuoklių? Tai priklausys, ar  savivaldybė skirs pinigų. Dabar gražiai kalbama apie perspektyvinį planą, bet niekas nežino, ar jis bus įvykdytas", – svarstė A.Tarasevičius.

"Stacionarūs matuokliai tikrai nėra pigus dalykas, o šiuo metu biudžete pinigų nėra numatyta", – esamą situaciją apibūdino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Buvo svarstoma, jei kada nors pradės veikti integruota šviesoforų valdymo sistema, bus įrengta 10 vietų stacionariems greičio matuokliams. Valdininkai sutinka, kad greičio matuokliai – gera drausminanti priemonė, tačiau primena, kad ne vienintelė.

"Mes pakankamai daug šiemet investavome į pėsčiųjų saugumą. Įrengėme eismo saleles, didesnio atspindžio pėsčiųjų perėjų ženklus, du šviesoforus ties pėsčiųjų perėjomis. Taip, mes galėjome nestatyti tų šviesoforų, o įrengti greičio matuoklius. Tai būtų panašiai kainavę, bet kas geriau? Mes įrengėme reguliuojamas pėsčiųjų perėjas ir manome, kad tai – saugiau", – aiškino P.Keras.


Kauno valdžia prioritetą teikia šviesoforų reguliuojamoms sankryžoms ir joms pinigų ieškoti žada pirmiausiai. Prieš ketverius metus statytas Pašilės gatvės matuoklis savivaldybei kainavo per 100 tūkst. litų. Kasmet jo eksploatacija kainuoja apie 20 tūkst. litų.

P.Keras svarsto, ar išvis greičio matuokliai turėtų būti savivaldybės rūpestis. "Funkcija lyg ir ne savivaldos, tačiau yra taip, kad savivaldybė stato tuos matuoklius, policija naudojasi ir kontroliuoja, o pinigus už pažeidimus gauna valstybė", – traukė pečiais valdininkas.

"Jeigu bus matuokliai, bus gerai. Visi žinos ir tose vietose nelakstys – tai dėl pačių žmonių saugumo", – fotoaparatais vadinamų matuoklių svarbos nesureikšmino ir A.Tarasevičius.

Vairuotojai dar "šaudomi"

"Dėl įvairių priežasčių sumažėjo lakstančiųjų miesto gatvėmis: vienus atbaido didelės baudos, kiti neteko vairuotojų pažymėjimų ar  automobilių, kurie konfiskuoti už pakartotinius pažeidimus", – padėtį keliuose vertino A.Tarasevičius.

Žinant, kad Kaune tik vienas "fotoaparatas", atsipalaiduoti nereikėtų. Greitis dar matuojamas automobilyje įrengtu matuokliu. Mobiliaisiais matuokliais pažeidimas taip pat tik fiksuojamas, vairuotojas nestabdomas. Vėliau pažeidėjas iškviečiamas pasiaiškinti.

Kadaise įprastas vaizdelis, kai policininkas "šaudo" važiuojančius automobilius, dabar – retenybė. Tačiau pareigūnai dar vis naudojasi tokiais greičio matuokliais su skaitmenine atmintimi.



Greičio matuokliai be atminties nebenaudojami, siekiant sumažinti pareigūnų korupciją keliuose. Dabar naudojamuose matuokliuose fiksuojamas kiekvienas mygtuko spustelėjimas. Taigi, kiek pažeidimų, tiek darbo dienos pabaigoje turi būti protokolų.
Senieji matuokliai naudojami tik išimtiniais atvejais – per reidą arba kitą specialų planą.

"Užtenka pamatyti policijos automobilį, tuoj pat visi pradeda drausmingai važiuoti. Net bausti nebūtina", – pastebėjo A.Tarasevičius.

Policijos duomenimis, vairuotojų neatsakingumas pasirenkant važiavimo greitį – viena pagrindinių eismo nelaimių priežasčių.


Šiame straipsnyje: greičio matuokliaimatuokliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių