- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos uosto direkcija ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektą įgyvendinanti bendrovė „Klaipėdos nafta“ ketvirtadienį pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri nustato, kaip bus finansuojamas terminalo krantinių ir kitos infrastruktūros įrengimas.
Sutartį pasirašė uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas ir „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.
„Susitarti pavyko ir sudėliojome taip - “Klaipėdos nafta„ pagal SGD terminalo įstatymą finansuoja terminalo infrastruktūros statybą, o uosto direkcija - pagal uosto įstatymą kompensuoja tas lėšas, kurias įdeda “Klaipėdos nafta„. Genialiai paprastas sprendimas“, - spaudos konferencijoje po susitarimo pasirašymo sakė E.Gentvilas.
Jis atsisakė prognozuoti, kokios bus galutinės investicijos: „Jos paaiškės tik pasirinkus rangovą“.
Su uosto ir įmonės vadovais susitikęs premjeras Andrius Kubilius spaudos konferencijoje sakė, kad Vyriausybė pirmadienį dar priims sprendimus, kaip bus garantuota uosto investicijų grąža per 20 metų.
„Rasti tinkami ir racionalūs sprendimai. Noriu pasveikinti su tokiu susitarimu, kuris leis įgyvendinti tokio svarbaus projekto darbus“, - kalbėjo A.Kubilius.
Vyriausybės teigimu, maždaug 180 mln. litų investicijos į krantines turėtų būti finansuojamos iš dujų perdavimo tarifo bei uosto rinkliavų.
E.Gentvilo teigimu, vargu ar investicijas pavyks susigrąžinti iš rinkliavų, nes žemės nuomos mokesčio šiame projekte nebus, o laivai atplauks, nors ir dideli, tačiau rečiau. Jo teigimu, uostui labiau apsimoka priimti daugiau, bet mažesnių laivų.
„Jeigu investicijų nepavyktų susigrąžinti per 20 metų, tada įsijungtų valstybės biudžetas“, - sakė uosto direkcijos vadovas.
Tačiau R.Masiulis aiškino, kad uosto rinkliavos turėtų augti, nes bendrovė svarsto galimybę užsiimti laivų bunkeriavimo veikla: „Mes tikimės, kas tas kompensavimas bus minimalus - uosto rinkliavos augs. Mes analizuojame galimybę užsiimti laivų bunkeriavimo paslauga. Tokių tanklaivių skaičius bus žymiai didesnis ir dėl to augs uosto rinkliavos. Todėl to kompensavimo gali reikėti mažesnio arba jo iš viso nereikės“.
Pasak E.Gentvilo, svarbiausias nesutarimas buvo, kaip traktuoti du skirtingai investicijas į SGD terminalo infrastruktūrą traktuojančius įstatymus - birželį priimtą SGD terminalo įstatymą ir prieš 20 metų priimtą Klaipėdos uosto įstatymą. Uostas iki šiol nesutiko finansuoti krantinių statybos - anot E.Gentvilo, įstatymas numato, ka tai turi daryti „Klaipėdos nafta“.
Sutartis yra būtina, „Klaipėdos naftai“ ketinant paskelbti krantinių statybos rangovo konkursą.
E.Gentvilas trečiadienį sakė, kad uostas turėtų finansuoti kanalo gilinimo darbus prie Kiaulės nugaros, salos sutvirtinimą įvadine sienute ir navigacinių sistemų įrengimą. Jo teigimu, krantinės statybos ir finansavimo klausimas turi būti išspręstas nacionaliniu - Vyriausybės lygiu.
SGD terminalo įstatymas numato, kad terminalo infrastruktūros plėtra ir įrengimas finansuojami „Klaipėdos naftos“ nuosavomis arba skolintomis lėšomis. Įstatymas taip pat numato, kad krantinė, prie kurios bus terminalas, turėtų priklausyti „Klaipėdos naftai“, tuo tarpu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymas numato, kad visa infrastruktūra, esanti uosto akvatorijoje, priklauso uosto direkcijai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje – specifinės problemos: kas atlygins patirtą žalą?1
Klaipėdos gyventojai nuolat susiduria su specifinėmis problemomis, kurios vyrauja būtent uostamiestyje. Vėjo gūsiai laužo medžius, gadina pastatus, išlaužia mašinų dureles, o ir kitokių audrų sukeltų padarinių išvengti pavykst...
-
Įspėja: girliandos gali kelti pavojų
Prieš šventes dauguma uostamiesčio gyventojų savo namus gražina įvairiomis kalėdinėmis puošmenomis. Vieni langus papuošia girliandomis ir šviečiančiomis lemputėmis, kiti šiuo laikotarpiu namuose jaukumą kuria...
-
Teatro aikštėje rikiuojasi norinčiųjų čiuožti eilės
Teatro aikštėje po atviru dangumi įsikūrusi ledo čiuožykla jau sulaukė tūkstančių lankytojų. Ledą išbando ne tik jaunuoliai, pasimėgauti žiemos pramogomis atvyksta ir senjorai. Vakarų Lietuvoje šiemet įrengtos net trys ledo ...
-
Eglės puošybos tradicijos kinta
Nuo seno egles puošdavo pagal tradiciją – prieš Kūčių vakarą, bet laikui bėgant daug kas keitėsi. Didžiuosiuose šalies miestuose eglės įžiebtos dar neprasidėjus gruodžiui. Daug žmonių egles papuošia ankstų gruo...
-
Kaliningrade įveda maisto korteles4
Nuo Naujųjų metų kaimyninėje Kaliningrado srityje įvedamos maisto kortelės socialiai remtiniems asmenims. Apie tokį sprendimą paskelbė Kaliningrado srities gubernatorius Aleksejus Besprozvanychius. ...
-
Per metus Klaipėdoje atnaujinta daugiau nei 11 tūkst. kvadratinių metrų šaligatvių
Klaipėdoje baigiami šiais metais suplanuoti šaligatvių atnaujinimo darbai. Iš viso šiais metais pėsčiųjų takų atnaujinimui ir įrengimui skirta beveik 3 mln. eurų, pranešė savivaldybė. ...
-
„Eglių ekspertas“ nustėro išvydęs šią žaliaskarę: totalus pasityčiojimas5
Sekmadienį pajūryje apsilankęs „eglių ekspertu“ tituluojamas Justas Pečeliūnas liko be žado. Ilgą kelią iš sostinės įveikęs turinio kūrėjas tikėjosi pasigrožėti miesto puošmena, tačiau eglutė jį pasitiko paskendusi...
-
Klaipėdos uostą, kaip modernų ir patikimą, rekomenduoja jūrų profesionalai
Moderni infrastruktūra, efektyvios skaitmeninės sistemos ir nuoseklus tobulėjimas – tai pagrindiniai veiksniai, dėl kurių Klaipėda išlieka jūrų profesionalų rekomenduojamu uostu. Iš įvairių pasaulio šalių atplaukiančių ...
-
Unikalus reginys: Doviluose sužibo šiaudiniai aviliai
Doviliškiai unikaliu renginiu vijo tamsą iš savo širdžių – miestelyje buvo įžiebti autentiški šiaudiniai aviliai, kvepėjo medumi, o virš šventės dalyvių galvų suposi milžiniškas kalėdinis...
-
Tarp apdovanotųjų – ir klaipėdietės
Tautinių mažumų departamentas iškilmingo vakaro Vilniuje metu apdovanojo aktyvias Klaipėdos tautinių bendrijų atstoves. Jos buvo įvertintos už aktyvią ilgametę veiklą ir kitus nuopelnus. ...