Kas lemia Azijos automobilių rinkos augimą?

Kinijos ir Japonijos automobilių rinkos skiriasi, tačiau jos stipriai susijusios su valstybių transporto politika.

Kinijoje automobilių rinka bliūkšta?

Šių metų balandį Kinijoje buvo parduota 12 proc. mažiau automobilių negu kovo mėnesį. Pardavimai nukrito nuo 1,26 milijono iki 1,11 mln. mašinų.

Lyginant praėjusio mėnesio duomenis su  tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, Kinijos rinka kilo 34 procentais. Pardavimų augimo tempai sumažėjo, mat, lyginus pastarųjų metų kovo mėnesio duomenis, šiemet kovą kilimas buvo 63 proc.

Ekspertų nuomone, Kinijos rinka pamažu prisisotina. Vietos valdžia nebemato poreikio ir toliau skatinti automobilių pardavimų.

Nuo 2011 metų nebebus duodamos kompensacijos už mažalitražio automobilio įsigijimą, o taip pat nebus įgyvendinama valstybinė programa dėl elektromobilių ir hibridinių automobilių pardavimų skatinimo.

Manoma, kad šiemet bendras lengvųjų automobilių pardavimų augimas Kinijoje neperžengs 15-17 proc.

Japonijos gamintojai  klesti. Ar ilgai?

Naujų automobilių pardavimai (išskyrus mažalitražių) Japonijoje balandį išaugo 33,5 proc. palyginus su praėjusių metų balandžio mėnesiu – iki 222 tūkst. vienetų.

Pardavimų augimas pastebimas jau devynis mėnesius iš eilės.

Automobilių gamybos giganto „Toyota“ pardavimai balandį išaugo 50,4 proc. ir sudarė 116,64 tūkst. „Honda“ per šį laikotarpį pardavė 36,7 tūkst. (13,3 proc. augimas), „Nissan“ – 27,7 tūkst. (31 proc. augimas).

Naujų automobilių pardavimų rinkos augimą Japonijoje lemia kompensacijų už ekologiško automobilio įsigijimą, sistema, veiksianti iki rugsėjo.

Ekspertų nuomone tik tuomet bus galima įvertinti realų rinkos augimą šioje šalyje.


Šiame straipsnyje: kinijos rinkajaponijos rinka

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių