ES parama - eismo saugai gerinti

Siekiant sparčiau diegti eismo saugos ir aplinkosaugos priemones Lietuvos keliuose bei užtikrinti svarbiausių projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio įsakymu padidinta šiems projektams skiriama ES paramos lėšų dalis. 

Patikslintame ES paramos projektų, skirtų eismo saugai gerinti, sąraše numatyti trys projektai - trys eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo šalies keliuose etapai. Įgyvendinant šiuos projektus, iki 2013-ųjų Lietuvoje planuojama nutiesti apie 50 km pėsčiųjų ir dviračių takų, rekonstruoti 48 sankryžas, pavojingiausiuose ruožuose patiesinti kelių kreives, keliuose įrengti lėtėjimo ir greitėjimo juostas, pėsčiųjų perėjas. Bendra šių  projektų vertė - beveik 93,6 mln. litų, jiems įgyvendinti numatoma panaudoti apie 87,6 mln. litų Europos regioninės plėtros fondo (ERPF) paramos lėšų. 

Pirmąjį iš minėtų projektų numatoma įgyvendinti jau iki šių metų spalio mėnesio. Įvairiose vietovėse iš viso bus nutiesta 14 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis - beveik 19 km. Ilgiausi tokių takų ruožai nusidrieks prie rajoninio kelio Nr. 3101 Pasvalys-Vabalninkas (tako ilgis - 3 km), prie krašto kelių Nr. 222 Kaunas-Vandžiogala (2,5 km), Nr. 101 Vilnius-Šumskas (1,8 km), Nr. 224 Jonava-Liepiai-Pasraučiai (1,7 km). Pėsčiųjų ir dviračių takai, jungiantys gyvenvietes ir tiesiami prie intensyvaus eismo kelių, pagerina eismo saugą, sumažina aukų skaičių, be to, skatina aktyvesnį žmonių gyvenimo būdą. 

Iki rudens taip pat planuojama rekonstruoti 13 sankryžų, kuriose kertasi krašto bei rajoniniai keliai. Pavyzdžiui, ties Molėtais rekonstruojama sankryža, kurioje susikerta keliai į Raudondvarį ir į Ukmergę. Krašto kelyje Nr. 141 Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda rekonstruojama trišalė sankryža su keliu Nr. 146 Raseiniai-Šilinė. Kai kurios sankryžos rekonstruojamos į žiedines, ties įvažiavimais į miestelius įrengiamos lėtėjimo juostos, saugumo salelės. 

Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo pirmojo etapo bendra projekto vertė - 32,6 mln. litų, skiriama ERPF parama - 26,6 mln. litų. 

Antrąjį eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo Lietuvos keliuose etapą numatoma baigti 2010 metų pabaigoje, trečiąjį etapą - 2013 metais. Šie projektai bus finansuojami ERPF paramos lėšomis. 

Minėti projektai yra įtraukti į valstybės projektų sąrašą, atitinkantį 2007-2013 metų laikotarpio Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Esminė ekonominė infrastruktūra“ priemonę „Kelių tinklo tobulinimas gerinant saugų eismą ir mažinant neigiamą poveikį aplinkai“. Šiems projektams suteikiama didžiausia galima ERPF parama. Tačiau dėl sumažėjusių finansinių galimybių laikinai atsisakoma anksčiau planuoto projekto, skirto ekstremalių ir krizinių situacijų geležinkelyje valdymo sistemai atnaujinti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių