- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairavimo instruktoriai ir policija pastebi, kad vairuotojai dažnai važiuoja ne pagal taisykles, o naujausių kelių eismo taisyklių (KET) apskritai nežino, nes tingi atnaujinti žinias. Dėl to pasigirdo siūlymų, kad vairuotojams būtų privaloma kas kurį laiką atnaujinti KET žinias ir galbūt laikyti egzaminą.
„Penkti metai, kai leidžiama važiuoti ir nedegant sekcijai. Iki šiol galima matyti, kai žmonės stovi nors gali važiuot. Ir atvirkščiai – važiuoja, kai negalėtų važiuot“, – kalbėjo vairavimo instruktorius Kastytis Povilaitis.
Tą pripažįsta ir kalbinti vairuotojai.
„Būna su tom žaliom rodyklėm. Dega žalia šviesa, bet nedega žalia rodyklė, tai nežinai, ar galima važiuot į dešinę, ar negalima. Tokių niuansų būna pasitaiko“, – sakė praeivis.
„Kažkada dalyvavau diskusijoje, kaip reikia įveikti žiedinę sankryžą. Tai vienas žmogus labai rimtu veidu pareiškė, kad jis matė vieną žiedą Italijoje, jam labai patiko ir jis dabar visus žiedus taip važiuoja. Jis realiai nesupranta, kad kiekvienas žiedas – unikalus“, – pasakojo vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
Todėl jau pasigirsta siūlymų, kad vairuotojams būtų privaloma kas kurį laiką atnaujinti KET žinias ir galbūt laikyti egzaminą.
„Tada tas mūsų mokymasis buvo labiau į techniką skirtas. Reikėjo žinoti karbiuratorių, įpurškimo sistemas, žvakes. Dabar jau visai kita mokymo vairuoti koncepcija. Daugiau dalyvavimo eisme. Ir žmogui su senąja koncepcija tikrai nepakenktų periodiniai kursai“, – teigė A. Pakėnas.
Policijos departamentas nieko prieš.
Iš tikrųjų yra dalis vairuotojų, kurie seka KET pasikeitimus, diskutuoja apie juos. Bet yra ir kita dalis vairuotojų, kurie KET knygelę paskutinį kartą rankose turėjo ir ją skaitė prieš vykdami į „Regitros“ egzaminą“, – šnekėjo policijos departamento viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.
Policija patvirtina, kad dažniau KET nežino vyresnio amžiaus vairuotojai.
„Bendraudami su vairuotojais pastebime, kad tam tikri KET pasikeitimai nepasiekia tų vairuotojų ausų, o tuo labiau smegenų. Tų pasikeitimų jie nežino. Tas prieinamumas pokyčiams turėtų būt labiau pasiekiamas. Galbūt reiktų ir papildomų kursų“, nurodė V. Grašys.
Tačiau kiti ekspertai klausė, kaip tokie kursai atrodytų.
„Automatiškai reikia papildomų išteklių. Ar tai, sakykim, turėtų daryti vairavimo mokyklos, ar tai būtų „Regitra“, ar panašiai. Pakankamai daug klausimų iškyla šiuo atveju“, – svarstė saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas.
Be to, nemano, kad prievarta varyti į kursus – geras sprendimas.
„Optimaliausias sprendimas tada, kada žmonės tą daro savanoriškai. Per prievartą žmogus tai gali atlikti formaliai, bet didelis klausimas, ar tai duos naudos“ tikino K. Povilaitis.
Teigė, kad geriau, kai žmonės patys bus skatinami domėtis KET pakeitimais. Ypač, kai informacijos netrūksta.
Optimaliausias sprendimas tada, kada žmonės tą daro savanoriškai. Per prievartą žmogus tą gali atlikti formaliai, bet didelis klausimas, ar tai duos naudos.
„Didelį indėlį padaro žiniasklaida. Prieš dešimt metų tu praktiškai sužinodavai vos ne tada, kad išspausdina, o dabar visa tai pradeda lįsti į viešumą bent jau mėnuo prieš“, – sakė D. Kanapinskas.
Kai kurie žmonės pasisako už.
„Manau, kad nebloga mintis atsinaujinti žinias. Bent jau teorinę dalį tai tikrai“, – kalbėjo gatvėje sutiktas vaikinas.
Didžioji dalis – privalomų kursų nenorėtų.
„Tai visą laiką pritarčiau naujam reguliavimui. Kodėl gi ne?“, – ironiškai atsakė mergina.
„Manau, persistengta. Gi pasižiūri žmonės ir taip tuos papildomus reikalavimus. Skelbia juos gi visur“, – sakė moteris.
„Gal ir neperskaitai tų naujų taisyklių, bet tau juk kažkas pasako. Šiaip dažniausiai eigoje išsiaiškini, kaip ir su tom žaliom rodyklėm, pagreitėjimo juostom. Nemanau, kad reikia papildomų kursų. Sumokėsi pinigus, gausis teorinė medžiaga, bet viskas – per praktiką“, – tvirtino vaikinas.
Kai kurie vietoje privalomų kursų siūlo padaryti taip, kad atsiimant, pavyzdžiui, pratęsta pažymėjimą, vairuotojui būtų pateikta keliolika klausimų, susijusių su naujausiomis KET. Žmogus atsakyti privalėtų, tačiau jokių pasekmių nepatirtų. Tokiu atveju, pats pamatytų kiek jis moka, kiek ne. Ir tai jį patį skatintų pasidomėti įvestomis naujovėmis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pasienyje su Baltarusija neteisėtų migrantų nefiksuota
Lietuvos pasienyje su Baltarusija praėjusią parą nebuvo apgręžtas nė vienas neteisėtas migrantas, trečiadienį pranešė Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT). ...
-
Gruodžio 25-oji Lietuvoje ir pasaulyje
Gruodžio 25-oji, trečiadienis, 52 savaitė. ...
-
Gintaras Grušas: viltis padės išgyventi bet kokias negandas1
Šalies tikinčiuosius ir ne tik juos su svarbiausia metų švente sveikina arkivyskupas metropolitas Gintaras Grušas. Jis linki nepamiršti vilties, kuri padės išgyventi bet kokias negandas. ...
-
Baltos Kūčios aplankė dalį Lietuvos: šie regionai gali džiaugtis labiausiai2
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba skelbia, kad Kūčių rytą rytiniuose šalies pakraščiuose buvo susidariusi sniego danga. ...
-
Kęstutis Kėvalas: visi esame sesės ir broliai12
Kiekvienais metais Caritas valgykla pakviečia sunkiai gyvenančius kauniečius Kūčių pusryčiams. ...
-
Kauno meras atlygino beveik 16 tūkst. eurų žalą už sunaikintas Kačiūniškės dvaro vertybes23
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis atlygino 15 tūkst. 886 eurų žalą, kurią jam priteisė teismas Kačiūniškės dvaro byloje. ...
-
Tikisi, kad per šventes pasienyje bus ramu: pareigūnai pasiruošę bet kokiam scenarijui1
Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) vadas Rustamas Liubajevas teigia, kad švenčių dienomis sieną norinčių kirsti migrantų srautai neturėtų išaugti. Visgi, pasak jo, pareigūnai ir toliau dirba sustiprintu režimu ir yra pasirengę ...
-
Per pusantrų metų pakeista daugiau kaip pusšimtis sovietinių gatvių pavadinimų9
Vykdant Desovietizacijos įstatymą, Lietuvoje jau pakeista daugiau kaip pusšimtis sovietinių gatvių pavadinimų. ...
-
Gruodžio 24-oji Lietuvoje ir pasaulyje
Gruodžio 24-oji, antradienis, 52 savaitė. ...
-
Ministerija didina finansavimą Lietuvos šaulių sąjungai7
Krašto apsaugos ministerija ir Lietuvos šaulių sąjunga (LŠS) pirmadienį pasirašė biudžeto lėšų naudojimo sutartį, kuri numato beveik 7 mln. eurų didesnį finansavimą – 20,7 mln. eurų. ...