Prastėjantys matematikos egzaminų rezultatai – sisteminė švietimo srities problemos dalis?

  • Teksto dydis:

Lietuvos abiturientų matematikos žinios – ir vėl dugne. Tiesą sakant, šių metų egzamino rezultatai tokie blogi, kad įsikišti nusprendė net politikai. Švietimo ministrė reikalauja peržiūrėti egzaminų rezultatus. Tiesa, kaip blogai abiturientai išlaikė egzaminą, nėra žinoma, nes rezultatai neskelbiami. Leidžiama suprasti, kad matematikos rezultatai yra panašūs į tuos, kurie buvo prieš dvejus metus, kuomet jos neišlaikė kas trečias dvyliktokas. Apie tai LNK reportaže buvo kalbama su Nacionalinės švietimo agentūros vadove Rūta Krasauskiene.

– Kiek abiturientų neišlaikė matematikos egzamino?

– Skaičių nepasakysiu, nes šiuo metu yra sudaryta Švietimo, mokslo ir sporto ministrės įsakymo komisija, kuri turėtų peržiūrėti matematikos egzamino užduotis bei jų tikslumą, jų atitiktį programoms. Taip pat dar kartą reikia aiškintis priežastis, dėl kurių yra prasti matematikos egzamino rezultatai. Tai nereiškia, kad mokiniams bus automatiškai keliami rezultatai. Sprendimai bus priimami tik tada, kai komisija baigs darbą.

– Ar žinote priežastis, kodėl rezultatai prastėja?

– Tikriausiai reikėtų įvardinti ir karantino sąlygas, kuriomis ši abiturientų karta mokėsi vienerius metus. Buvo prarasti tam tikri įgūdžiai. Mokytojai, tikriausiai, geriausiai galėtų atsakyti bei įvardinti priežastinius ryšius. Tačiau tikiuosi, kad ir komisija, kurią sudarė ministrė, galės irgi įvardinti.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Ar gali būti, kad egzamino užduotys abiturientams buvo per sunkios?

– Kiek man žinoma, egzamino užduotys buvo parengtos vadovaujantis Brandos egzaminų programa ir visiškai tą programą atitinka. Be abejo, laukiame atsirandančių naujųjų bendrųjų programų, kurios, labai tikėtina, kad keis ir nuostatas, ir mokymo bei mokymosi metodus. Čia ir požiūrio keitimas bei daugybė kitų sisteminių dalykų, kuriuos turėtume įgyvendinti visi kartu.

– Ar turėtų keisti matematikos mokymas ir mokymasis Lietuvoje?

– Turėtume suprasti, kad matematika yra atskira kalba ir matematikos mokymasis reikalauja labai daug darbo, kritinio bei loginio mąstymo. Ta kryptimi visi ir turėtume eiti.

LNK reportažas:

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

AR TIK

AR TIK  portretas
NE IŠ PROGIMNAZIJŲ IŠLEIDŽIA VISUS,BE ATSAKOMYBĖS.AR PROGIMNAZIJOJE DIRBAMA ATSAKINGAI?

AŠ manau tik taip.

AŠ manau tik taip. portretas
Manau tinginiams arba kam mokslai nesiseka nereikia versti baigti 12 klasių. Yra profesinės ir tegu įsigija specialybes ir dirba. O dabar baigę, trejetais ir nebenorintis ir nebegalintis toliau mokintis ir dirbti nebenori ir nieko nebemoka. Nereikia kaltinti kitų jei esi tinginys ar negabus mokslui.

Cinkas

Cinkas portretas
Vėl ieško kaltų ir kalčiausi, aišku, mokiniai ir jų tėvai. Jūs programas matėt??? Palyginkit programas, vadovėlius ir egzamino užduotis! Už penkių metų tas pats bus su lietuvių kalba! Pažiūrėkit naujuosius dabartinių penktokų, šeštokų lietuvių kalbos vadovėlius! Katastrofa!
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių