- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Paspirtukų sezonas jau prasideda. Ir šis sezonas – kupinas Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų. Naujovės numato ir greičio ribojimus elektriniams paspirtukams, ir griežtesnius reikalavimus patiems vairuotojams. Beje, iššūkiai laukia ne tik jų, bet ir pėsčiųjų.
Plačiau šia tema kalbėjo Vilniaus kelių policijos atstovas Donatas Mankauskas.
– Ką turėtų žinoti paspirtukininkai šiais metais?
– Pagrindinis dalykas – buvo pakeista jų sąvoka KET. Dabar – elektrinės mikrojudumo priemonės. Aiškiai įvardinta, kas yra tos visos priemonės, tai: paspirtukai, vienaračiai. Tiesiog yra sąvoka iki kiek jie laikomi elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis, ir kuomet jau jos tampa mopedais. Iki vieno kilovato, ir iki 25 kilometrų per valandą greitį išvystančios priemonės – mikrojudumo priemonės. O tos, kurios viršija šiuos reikalavimus – paskiriamos mopedams. Iš esmės keičiasi tai, kad elektriniam paspirtukams ir dviračiams galiojo vienodos KET. Dabar tai – pakeista. Išskirtas atskiras skirsnis, pakeistas amžiaus cenzas, nurodyta, kuriose vietose draudžiama važiuoti, kuriose galima. Tai tiesiog griežčiau apibrėžti visi reikalavimai.
– Tai ką sako amžiaus cenzas?
– Elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis galima važiuoti nuo šešiolikos metų. Arba nuo keturiolikos metų, jeigu išklausytas specialus Lietuvos kultūros ir švietimo ministerijos paruoštas mokymo kursas. Gyvenamuosiuose kiemuose paspirtukininkų amžiaus cenzas nėra ribojamas. Tačiau jaunesnius nei dešimties metų vaikus turėtų lydėti suaugęs asmuo.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– O jeigu paspirtuku važiuojama su vyresniu?
– Tai – draudžiama. Jokiu būdu negalima ant paspirtuko važiuoti daugiau nei vienam žmogui, tai tikrai tai bus draudžiama ir griežtai kontroliuojama.
– Kur galima jiems važiuoti?
– Iš esmės elektriniai paspirtukai gali važiuoti tik dviračių, dviračių ir pėsčiųjų takais. Jeigu nėra kelkraščio arba dviračių tako, arba dviračių ir pėsčiųjų tako, tai galima važiuoti šaligatviu arba važiuojamąja dalimi, bet laikytis kuo arčiau dešinio krašto. Tačiau šiuo atveju atsiranda griežtas reikalavimas: asmenims iki aštuoniolikos metų – privaloma dėvėti šalmą.
– Kokia yra avaringumo statistika?
– Ji nėra optimistinė, nes praėjusiais metais vienas elektrinio paspirtuko vairuotojas žuvo, 34 Vilniaus mieste – buvo sužeisti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu33
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos4
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių2
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...
-
Ekspertai įvardijo svarbiausią 2024-ųjų ekonomikos įvykį (apžvalga)1
Reikšmingiausias besibaigiančių 2024-ųjų metų ekonomikos įvykis Lietuvoje buvo aukštųjų technologijų grupės „Teltonika“ akcininko Arvydo Paukščio pareiškimas apie stabdomas Liepkalnyje plėtojamo „Telton...
-
Lietuvoje daugėja mokesčių vengiančių imigrantų9
Pastaraisiais metais vis daugiau individualia veikla Lietuvoje besiverčiančių užsieniečių vengia atsiskaityti su valstybe, penktadienį rašo portalas LRT. ...
-
Neringa didina rinkliavas už įvažiavimą: vairuotojus kurorto apetitas glumina15
Didėja rinkliava už įvažiavimą į Neringą. Vasarą per patį turistų piką du mėnesius teks mokėti 50 eurų. Buvo 30 eurų. Susimokėti, nors ir perpus pigiau, bet teks ir elektromobiliams. ...
-
Valdžia žada revoliuciją keliuose ir kalba apie naujus mokesčius: ar tai realu?39
Nauja valdžia žada Lietuvoje pakartoti Lenkijos kelių revoliuciją. Keliai Lietuvoje jau tokie prasti, kad dabartinio finansavimo neužtenka net esamai būklei palaikyti. Keliai pasmerkti toliau griūti. Socialdemokratai žada esminius pokyčius. Neabejoja,...