- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) parengė tvarką, kas kiek laiko pagal amžių vairuotojai turės atlikti sveikatos patikrą. 80-mečiams ir vyresniems tektų tai daryti kartą per metus. Lygių galimybių kontrolierė sako, kad reikėtų keisti formuluotę, jog nebūtų diskriminuojami vyresnio amžiaus vairuotojai. O saugaus eismo ekspertas pataria neperžengti sveiko proto ribų, pasakojama LNK reportaže.
„Tarnyba tikrino SAM tvarkos aprašą, kuris nustato, kas kiek laiko pagal amžių asmenims reikia pasitikrinti sveikatą. Jo atitikimą lygių galimybių įstatymui. Mes kaip ir nenustatėme prieštaravimų, tačiau vertinant visą pateiktą informaciją, tik rekomendavome SAM peržiūrėti tą sveikatos patikros periodiškumą. Ir patarėme tai sieti galbūt ne tik su amžiumi, o su tam tikrais sveikatos sutrikimais, būklėmis, su kuriomis ministerija ir sieja tą pavojaus riziką vairuojant automobilį. Matome, kad įstatymo pataisos, jog nepasitikrinę sveikatos vairuotojai neteks teisės vairuoti transporto priemonės, sukėlė audringas reakcijas. Tad pirmiausiai reikėtų pasakyti, kad tas netekimas laikinas, kol pakartotinai žmogus nepasitikrins sveikatos.
Tad teigti, kad vyresnio amžiaus vairuotojai kelia didesnį pavojų, būtų neteisinga.
Tiesa, mums užkliuvo tokios priimtos priemonės griežtumas, todėl paprašėme Teisės ir teisėtvarkos komiteto įvertinti, ar tikrai proporcingos tokios griežtos priemonės, prieš tai neišbandžius švelnesnių. Pavyzdžiui, taikyti priminimą apie sveikatos patikras, kai artėja termino pabaiga. Iki šiol toks dalykas nebuvo taikytas. Ir negalima teigti, kad vyresnio amžiaus asmenys būtų pavojingesni vairuotojai arba dažniau sukeltų eismo įvykių. Vertinant 2022 metų eismo įvykius pagal amžiaus grupes, tai daugiausiai jų padarė asmenys nuo 18 iki 55 metų amžiaus – 72 proc. Ir jei dar labiau skaidytume, tai jauniausio amžiaus vairuotojai daugiausiai iš visų. Žiūrint vyriausią amžiaus grupę, nuo 80 metų, tai šio amžiaus vairuotojai sukėlė tik 1,4 proc. eismo įvykių. Tad teigti, kad vyresnio amžiaus vairuotojai kelia didesnį pavojų, būtų neteisinga“, – teigė lygių galimybių kontrolierė Birutė Sabatauskaitė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Ar tai diskriminuotų? Mane asmeniškai tai paliestų, tad šioje situacijoje reikėtų vadovautis sveiku protu. Fiziologija vis dėlto egzistuoja, mes keičiamės. Vienokia fizinė būklė jauno ar vidutinio amžiaus žmogaus ir visai kitokia vyresnio amžiaus. Galbūt reikėtų vertinti, kaip tas amžius turi įtakos mūsų savybėms, kurios susijusios su vairavimu. Pavyzdžiui, – regėjimas, klausa ir kiti dalykai.
Kai kas sako, kad patirtis gelbėja vyresnio amžiaus vairuotojus, bet užriškite man akis ir pažiūrėsime, kaip aš pavairuočiau nieko nematydamas. Vis dėlto gal kas pusmetį ar metus nederėtų sutankinti tos sveikatos patikros vairuotojams, kaip turbūt planuojama. Sakykime, vertėtų kažkiek sutankinti tą periodiškumą, nepadaryti per dažnai. Tuomet neįžvelgčiau čia didelės problemos. Svarbiausia – neperžengti sveiko proto ribų. Vienas kartas per metus pasitikrinti sveikatą 80-mečiams ir vyresniems vairuotojams, manau, – per dažnai. 3–5 metai, mano nuomone, būtų priimtinas terminas“, – teigė saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Lietuvos kalėjimų tarnybos vadovu siūloma skirti M. Kairį
Teisingumo ministrė Ewelina Dobrowolska (Evelina Dobrovolska) Lietuvos kalėjimų tarnybos (LKT) vadovu siūlo skirti dabartinį įstaigos direktoriaus pavaduotoją Mindaugą Kairį. ...
-
Į Lietuvą pratyboms atvyksta JAV karinė technika6
Penktadienį Lenkijos - Lietuvos sieną kirto pirmoji JAV kariuomenės 2-ojo kavalerijos pulko karinės technikos kolona, pranešė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Kas ir kokiu atveju pripažįsta žmogų nepakaltinamu?2
Teismo esate pripažintas nukentėjusiuoju, bet nusikaltėlis – nepakaltinamas. Ar jums bus atlyginta žala ir kada žmogus laikomas nepakaltinamu? Į šiuos klausimus LNK atsakė Baudžiamosios ir baudžiamojo proceso teisės komiteto narys advoka...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Komendantūros: dažniausiai užduodami klausimai2
Kiekvienas žmogus turi žinoti savo vaidmenį valstybės gynyboje ir įgyti praktinių gebėjimų, reikalingų priešintis, nes žinios suteikia užtikrintumo, teigia Krašto apsaugos ministerija. Tam, kad visi suprastų savo vaidmenis, Lietuvos k...
-
Prezidentūra sureagavo į L. Kasčiūno siūlymus: tai negali vėlinti divizijos įgyvendinimo datos5
Krašto apsaugos ministro Lauryno Kasčiūno siūlymai stiprinti oro gynybą bei etapais didinti tankų pajėgas negali pavėlinti užsibrėžto divizijos suformavimo termino, teigia Prezidentūra. ...
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Žada, kad iki 2050-ųjų žuvusiųjų avarijose nebebus: kliedesiai ar realybė?13
Keturios Lietuvos ministerijos ir dar septynios institucijos gyventojams davė pažadą – iki 2030 metų žūčių Lietuvos keliuose mažės perpus, o jau 2050 metais avarijose žuvusių išvis nebebus. Kad tuos pažadus įgyvendintų, policija jau...