Rimtos problemos žaismingoje tolerancijos pamokoje

Kiekvienas filmas su aktoriumi Jeanu Dujardinu – tikra šventė gero kino gerbėjams, nes šis aktorius, vaidindamas ir pramoginiuose filmuose, priverčia žiūrovus susimąstyti apie rimtas problemas.

Pirmas žvilgsnis apgaulingas

Prancūzija dabar yra viso pasaulio dėmesio centre. Ir dėl neseniai čia nuvilnijusių teroro aktų, ir dėl šiuo metu siaučiančių futbolo čempionato batalijų. Dabar mūsų ekranuose pasirodanti romantinė komedija "Prancūziška porelė", regis, su svarbiausiais dabarties iššūkiais neturi nieko bendra.

Bet taip gali pasirodyti tik iš pirmo žvilgsnio. Iš tikrųjų režisieriaus Laurent‘o Tirard‘o filmas, nors ir pasakoja beveik anekdotišką istoriją, savo potekstėje brandina labai svarbias mintis apie toleranciją kitokiems žmonėms. Tolerancijos stoka visais laikais provokavo tik neapykantą, o ji, kaip žinoma nuo senų senovės, yra baisus žmonijos priešas.

Chameleono reputacija

Pagrindinį vyro vaidmenį "Prancūziškoje porelėje" suvaidinęs J.Dujardinas dabar, ko gero, yra vienas įdomiausių ir darbščiausių aktorių, po tarptautinės "Artisto" (2011 m.) sėkmės tapęs ne tik prancūzų kino žvaigžde. Pradėjęs nuo komedijų ir veiksmo filmų jis ir dabar šiems žanrams teikia pirmenybę. Net susidaro įspūdis, kad aktorius labai natūraliai užėmė tą nišą, kuri dar ne taip seniai priklausė dabar ryšiais su Vladimiru Putinu galutinai susikompromitavusiam Gérard‘ui Depardieu. Tik garsųjį kolegą J.Dujardinas, be jokios abejonės, pralenkia šmaikštumu, autoironija ir elegancija. "Prancūziškoje porelėje" jis dar sykį pademonstruoja aukštą ekscentriškos vaidybos pilotažą ir patvirtina kritikų jam suteiktą chameleono reputaciją. Palyginkite kelis filmus su šiuo aktoriumi ir įsitikinsite, kad persikūnijimo galimybėmis jam mažai kas gali prilygti.

Meilei ūgis ne kliūtis

Prancūziška porele seniai įprasta vadinti tokias poras, kai vyras būna gerokai mažesnio ūgio, nei jo partnerė, bet abu dėl tokios situacijos visiškai nekompleksuoja. Galų gale ir tarp kino žvaigždžių (ir Lietuvos estradoje) tokių porelių pastebime vis dažniau.

Su filmo heroje advokate Diana (akt. Virginie Efira) susipažįstame ne pačiu maloniausiu jai metu: jos asmeninis gyvenimas nesusiklostė ir ji ką tik pasirašė skyrybų dokumentus. Po nemalonaus pokalbio su sutuoktiniu ir dabartiniu darbo partneriu Diana pamiršta restorane savo mobilųjį telefoną. Po kurio laiko jau namie ji sulaukia skambučio: nepažįstamas vyras nori jai gražinti radinį ir siūlo kartu pavakarieniauti. Sprendžiant iš malonaus balso, žaismingo tono, galantiškų manierų ir vyrus visada puošiančio iniciatyvumo, Dianos laukia ne tik simpatiškas pasimatymas, bet galbūt ir naujo romano pradžia. Taip tikriausiai pagalvojo ir pati Diana, ir romantinių komedijų tradicijas seniai perpratę žiūrovai.

Nusivilti ir net patirti neslepiamą šoką (bent jau pradžioje) teks visų pirma pačiai Dianai. Į pasimatymą atėjęs Aleksandras yra stebėtinai protingas, nepaprastai energingas ir neapsakomai žavus. Būtų tiesiog etaloninis vyro idealas, jeigu ne viena smulkmena – jis yra vos 140 cm ūgio. Jau nesunku įsivaizduoti, kad šis mažmožis taps daugelio šios romantinės komedijos juokingų (o kartais greičiau tragikomiškų) situacijų priežastimi. Bet kartu tai teikia vilties, kad meilė nepaisys panašių kliūčių. Žinoma, jeigu tai tikra meilė, galinti pakilti virš kvailų prietarų ir aplinkos, kuri retai būna tolerantiška tiems, kurie yra kitokie.

Nesiekia plataus diskurso

"Prancūziška porelė" yra argentinietiško filmo "Liūto širdis" (2013 m.) perdirbinys. Kai J.Dujardinas gavo jo scenarijų, jis tuoj pat sutiko filmuotis ir net pakoregavo savo gana įtemptą darbų grafiką. Suprasti aktorių nesunku – jis čia pamatė galimybę išreikšti savo nuomonę apie problemą, kuri vienus erzina, kitus šokiruoja, o trečius provokuoja radikaliems veiksmams.

Tiesa, tolerancijos problema filme nagrinėjama labai ribotoje aplinkoje. Net plika akimi matyti, kad autoriai sąmoningai vengia svarbiausių dabartinės prancūziškos realybės ženklų. Jokių užuominų apie Europoje kartu su pabėgėliais plintančią rasinę ar seksualinę diskriminaciją. Pagrindinė problema – per mažas pagrindinio herojaus ūgis. O tam labai tolerantiškoje Prancūzijoje tolerantiški toli gražu ne visi.

"Prancūziška porelė" ("Un homme à la hauteur") ****

Komedija. Prancūzija, 2016 m. Rež. L.Tirard‘as. Vaidina J.Dujardinas, V.Efira, Cédricas Kahnas, Stéphanie Papanian, Edmonde Franchi.

veiksmas 2

humoras 2

įtampa 1

erotika 1

siaubas 1

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių