Kauno menininkų namuose atidaryta 15 metų Vokietijoje gyvenančios Redos Marijos Richter fotografijos ir grafikos darbų paroda "Sluoksniai", veiksianti iki sausio vidurio.
"Daugiau nei prieš 10 metų susižavėjau nespalvota fotografija, nes man patinka beveik alchemiška fotolaboratorijos atmosfera, tos akimirkos, kai popieriuje ima ryškėti figūros, veidai. Mat mane labiausiai domina žmonės, jų emocinė būsena, tarpusavio ryšiai ar sąsajos su gamta – tuos momentinius būvius fiksuoju, spragtelėdama fotoaparato mygtuką", – taip eidama nuo vienos fotografijos, grafikos darbo ar jų samplaikos viename kūrinyje prie kito sakė R.M.Richter.
Menininkė prisipažino: momentines nuotaikas perteikia ir analoginiu, ir skaitmeniniu fotoaparatu. "Kai fotografuoju paprastu fotoaparatu, ant vieno lapo dedu dviejų nuotraukų negatyvus – kiekvieną kartą gaunu unikalius kadrus, o štai skaitmeniniu fotoaparatu darytos parodos nuotraukos – tai dviejų ar daugiau fotografijų montažas. Yra ir fotografijos bei grafikos jungties pavyzdžių", – aiškino ji.
Visos nuotraukos – spalvotos ir ne – tarsi tapyti portretai. Kaip ir menininkės estampai – grafikos darbai. Kūrinių tapybiškumas prasiveržia neatsitiktinai – R.M.Richter nuo vaikystės nesiskyrė su pieštuku ir teptuku, o vėliau, baigusi J.Jablonskio vidurinę mokyklą Kaune, Dailės institute studijavo interjerą, mokėsi tapybos ir piešimo, vertė ir iliustravo knygas, dirbo dailininke. 1994 m. kaunietė išvyko gyventi ir dirbti į Vokietiją, kur ir įvyko pirmosios jos fotografijos ir grafikos darbų parodos.
Vokietijoje R.M.Richter teko dirbti teatre – kurti kostiumus, scenografiją, bendradarbiauti su žinomais Frankfurto dailininkais, mokytis fotografijos meno ir grafikos. Kad ir kur mokytųsi, dirbtų ir kurtų, R.M.Richter gerbė savo baltiškąsias šaknis, kurių neįmanoma nepastebėti jos kūriniuose.
R.M.Richter prisipažino: už grįžimą į gimtąjį miestą ji dėkinga Kauno dramos teatro aktoriui Albinui Budnikui, kuris paakino kūrėją surengti pirmąją savo darbų parodą Kaune, kuriame susiklostė ir jos daugiasluoksnės kūrybos pamatai.
Naujausi komentarai