- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ar žinote, kad jei visi lėktuvo keleiviai, vykstantys į slidinėjimo kurortą, pvz., Austrijoje, su savimi gabentųsi pilnus slidinėjimo įrangos komplektus, tai mažesnis ar ne itin galingas lėktuvas tiesiog nepakiltų nuo žemės?
Slidininkams, snieglentininkams, buriuotojams ir kitų sporto šakų (kurioms reikalingas stambesnis ar sunkesnis inventorius) entuziastams dėl oro kompanijų taikomų bagažo ribojimų neretai kyla problemų. Štai keletas sportinės įrangos gabenimo taisyklių ir „Tez Tour“ Aviacijos skyriaus vadovo Vitalijaus Griniuko patarimų, kurie padės sumažinti nesusipratimus oro uoste.
Ar įranga atitinka standartus?
Svarbu žinoti, jog žiemos ir vandens sporto įranga yra priskiriama specialiajam orlaivių bagažui, kuriam gabenti taikomi papildomi reikalavimai ir atskiri mokesčiai.
Bagažas, klasifikuojamas kaip specialioji sporto įranga, gali būti priimamas į orlaivio krovinių skyrių tik jei yra tinkamai supakuotas (pvz., gabenant slides, viename krepšyje turi būti tik vienas slidinėjimo įrangos komplektas – slidės ir avalynė) ir atitinka maksimalaus leistino svorio bei matmenų reikalavimus, t. y. neviršija 270 cm ir nėra sunkesnis nei 32 kg.
„Maksimalūs leistini bagažo matmenys yra nustatyti pagal standartinės sporto įrangos matmenis. Jei krovinys yra didesnis ar sunkesnis, aviakompanija turi teisę atsisakyti jį gabenti, kadangi dėl orlaivio bagažo skyriaus apribojimų paprasčiausiai nėra fizinės galimybės jį sutalpinti“, – sakė V. Griniukas.
Patariama registruotis iš anksto
Specialusis bagažas orlaivyje užima daug vietos ir palieka mažiau erdvės visam kitam bagažui, tad pirmojo krovimas reikalauja papildomo planavimo. Dėl šios priežasties apie specialųjį bagažą būtina iš anksto informuoti oro linijų bendrovę (arba kelionės organizatorių), taip pat privalu nurodyti bagažo svorį bei matmenis.
„Gavus vežėjo sutikimą gabenti krovinį, skrydžio metu būtina su savimi turėti raštišką patvirtinimą. Sutikimas dažniausia pateikiamas kelionės dokumentuose trumpiniu „SPEQ“, – aiškino V. Griniukas. – Jo neturint, vežėjas turi teisę atsisakyti gabenti bagažą.“
Slidinėjimo kryptimis – bagažo kvotos
Skrydžiams, pvz., į ar iš Veronos (Italija) ir Zalcburgo (Austrija) yra nustatytos specialiojo bagažo kiekio kvotos. Skrydžio metu A320 tipo orlaiviuose (iš viso talpina 180 keleivių) gali būti gabenami ne daugiau kaip 126 slidinėjimo komplektai, o B733 tipo orlaiviuose (talpina 148 keleivius) – 100 slidinėjimo komplektų.
„Dėl riboto orlaivio krovinių skyriaus dydžio bei bendro įrangos svorio su pilnais sportinio bagažo komplektais šiomis kryptimis gali skristi apie 70 proc. keleivių. Norint būti vienu iš jų, geriausia specialiąją įrangą skrydžiui registruoti iš anksto, t. y. ir pačią kelionę įsigyti kuo anksčiau“, – sakė V. Griniukas.
Nepatekusiems į šį laimingųjų procentą, oro linijų bendrovė suteikia galimybę vežtis slidinėjimo ar snieglenčių batus paprastame registruotame bagaže. Na, o slides ar snieglentes jau teks nuomotis kurorte. Deja, paimti bagažo daugiau nei leidžia nustatytos kvotos orlaivis negali fiziškai, net ir už papildomą mokestį.
Nuo 40 eurų į vieną pusę
Specialioji sporto įranga gabenama tik už papildomą mokestį, apskaičiuojamą pagal oro linijų bendrovės nustatytus įkainius. „Kainos už vieną specialiojo bagažo vienetą skrydžiui į vieną pusę paprastai prasideda nuo 40 eurų. Dažniausiai už specialųjį bagažą galima susimokėti iš anksto, dar perkant kelionę agentūroje – taip kartu ir apsidrausite, kad tikrai galėsite vežtis savo įrangą“, – sakė V. Griniukas.
Kalbant apie slidinėjimą, poilsiautojams, įsigyjantiems pilną kelionės paketą (skrydis+viešbutis+pervežimai), slidinėjimo įranga gabenama nemokamai. Perkantiems tik lėktuvo bilietus papildomas mokestis yra taikomas tada, kai vežami tokie komplektai: slidės+lazdos+slidinėjimo batai arba snieglentė+batai. Keleivis, su kelionių agentūra ar organizatoriumi sudaręs Turizmo paslaugų teikimo ar Keleivių vežimo sutartį, vieną šių slidinėjimo įrangos komplektą gali vežtis už joje įtvirtintą kainą.
Ar slidės lėktuve – saugios?
Dėl specifinių išmatavimų ir papildomų saugumo reikalavimų specialioji sportinė įranga negali suktis bendru bagažo takeliu, kartu su lagaminais.
„Specialiojo bagažo patikra atliekama tik tam tikruose registracijos punktuose. Vėliau jis iš karto saugiai pakraunamas į atskirą vežimėlį ir gabenamas prie lėktuvo. Dėl sporto įrangos saugumo galite būti ramūs, jos patalpinimas į bagažo skyrių vykdomas pagal specialiai parengtas instrukcijas“, – kalbėjo Aviacijos skyriaus vadovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
J. Statkevičiaus sėkmės paslaptys: į kolekcijos pristatymą Paryžiuje vežėsi švęstą vandenį9
Vienas garsiausių Lietuvos dizainerių Juozas Statkevičius dar ne taip seniai pribloškė savo gerbėjus surengęs naujosios kolekcijos pristatymą Paryžiuje, o vėliau jį pakartodamas ir Vilniuje. TV3 laidoje „Pasaulis pagal moteris“ ži...
-
U. Siparės namuose jau sužibo įspūdinga eglė: nuo šiol mane vadina Kalėdų ambasadore12
„Didelio netikėtumo čia nėra – pas mane visada Kalėdos atkeliauja anksti“, – juokėsi jau šventiškai namus pasipuošusi televizijos laidų vedėja, naujoji LNK projekto „Kaukės“ detektyvė Ugnė Sipa...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
E. Dragūnas prisiminė skandalą sukėlusią frazę: man neleido nei pasisakyti, nei pasiaiškinti
2022 metais prasidėjus karui Ukrainoje, grupės „SEL“ lyderis Egidijus Dragūnas socialiniuose tinkluose pareiškė, jog šis žmonių gyvybes pasiglemžiantis reiškinys – „natūralus planetos išvalymas“...
-
A. Švilpauskas ir A. Oleinik atliko DNR tyrimą: norėjo įsitikinti, ar ne broliai2
Lietuvos muzikos padangėje: naujas duetas, kokio muzikos mylėtojai jau seniai nematė ir negirdėjo! Du žinomi atlikėjai: Arnas Švilpauskas ir Anatolijus Oleinik suvienijo jėgas pasivadindami „NeBroliais“, dueto gimimui pasirinkdami tra...
-
Šveicarai balsuos dėl finansavimo 2025-ųjų „Eurovizijai“2
Bazelio rinkėjai sekmadienį spręs, ar galima išleisti dešimtis milijonų eurų viešųjų lėšų 2025-ųjų „Eurovizijos“ dainų konkursui organizuoti – oponentai šią galimybę vadina viešųjų i&s...
-
L. Suodaitis: maisto išmetimas man yra didelė nepagarba gamtai ir įdėtam darbui6
Žinomas verslininkas, LNK projekto „Kaukės“ penktojo sezono komisijos narys Laurynas Suodaitis neslepia – kulinarija yra jo aistra, tačiau maisto švaistymo problema jam kelia ne tik nerimą, bet ir daugybę klausimų. Kodėl pasauli...
-
Ragina naujai atrasti žiemišką Lietuvą
VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ ragina keisti požiūrį į lietuvišką žiemą ir šaltąjį metų laiką skirti atradimams ir pažinčiai su dar neišbandytomis pramogomis. Siekdama paskatinti lietuvius keliauti po šal...
-
Naujas muzikinis projektas „Dovanota“ pristato pirmąjį savo kūrinį „Viena daina“1
„Dovanota“ – naujas projektas, įkvėptas sintezatorių skambesių bei šokių muzikos ir disco energijos. Jį įkūrė du Lietuvos naktinio gyvenimo scenos entuziastai: Ramūnas Tamošauskas (UraganiuS) ir Žilvinas Juodis (DJ Bl...
-
Šveicarijos regionas balsuos dėl išlaidų „šventvagiškai“ 2025 m. „Eurovizijai“3
Bazelio rinkėjai sekmadienį spręs, ar išleisti dešimtis milijonų dolerių 2025 metų „Eurovizijos“ dainų konkursui surengti, oponentai smerkia viešųjų lėšų „švaistymą“ nepadoriam muzikos reng...