Istorinę turgaus aikštę paryžiečiai pavers hiphopo centru

Paryžius investavo milijardą eurų, kad būtų ne tik atnaujinta paryžiečių vadinamos halės architektūra, bet ir pakeistas įsisenėjęs šios vietos įvaizdis, todėl čia atidaromas ir hiphopo centras.

Tikimasi, kad hiphopas apjungs įvairių tautybių ir amžiaus žmones. Prancūzijos sostinė dar prieš porą metų investavo milijardą eurų į centrinės turgaus aikštės renovaciją. Taip buvo siekiama sukurti ne tik naują halės architektūrą, bet ir pakeisti įsisenėjusį šios vietos įvaizdį.

Miesto valdžia gana drąsiai tvirtina, kad ši turgaus vieta gali tapti nauja Paryžiaus širdimi, nes vietoje halės iškilusiame prekybos centre duris atvėrė ne tik parduotuvės, bet ir visiškai nauji kultūros centrai. Galbūt ši vieta ir taps Paryžiaus širdimi, tačiau kadaise rašytojas Emilis Zola Paryžiaus centre esantį turgaus kvartalą pavadino miesto pilvu.

Sakoma, kad E. Zola taip turgaus vietą pavadino ne tik dėl ten parduodamų įvairiausių maisto produktų. Net ir rašytojo laikais centrinio miesto turgaus reputacija buvo abejotina, o visi bandymai ją pakeisti žlugdavo. 1970-aisias buvo nuspręsta imtis radikalių veiksmų ir visiškai renovuoti turgų. Vietoje įprastinių atvirų prekybos vietų buvo pastatyta gigantiška stiklinė halė. Nuo 2010-ųjų halė imta renovuoti. Tuomet ir gimė idėja turgaus aikštę paversti kultūros ir integracijos simboliu.

Visiškai neatsitiktinai čia buvo nuspręsta įkurti hiphopo centrą. Mat labirintus primenantys halės koridoriai dešimtmečiais būdavo priemiesčių jaunimo susibūrimo vieta. Tai neretai keldavo rūpesčių saugumo tarnyboms ar miesto policijai. Ne paslaptis, kad vakarais Halės vietą stengdavosi aplenkti ir turistai, mat čia dažnai pasitaikydavo vagysčių.

Nenuostabu, kad hiphopo centro kūrėjams teko gerokai pavargti, kol jiems naujai suprojektuotame ir balandį duris atvėrusiame milžiniškame prekybos centre buvo leista įkurti šio specifinio šokių stiliaus studiją, kuri galėtų veikti kaip jaunimo kultūros centras. Tiesa, hiphopo centras neįvardija savęs kaip tik jaunimo susitikimo vietos ar socialinės pedagogikos institucijos. Jo kūrėjai teigia, kad be viso to tai svarbi platforma jauniems hiphopo šokėjams, kurie siekia tapti profesionalais.

„Hiphopas nėra subkultūra, tai meno forma, kuri turėtų būti vertinama rimčiau. Anksčiau hiphopą šoko tik juodaodžiai ar arabai. Šiandien nebesvarbu, ar jaunuolis gyventų priemiestyje ar šalia Eliziejaus laukų – visi gali šokti hiphopą“,  – teigia vienas centro įkūrėjų.

Šiandien idėja įkurti hiphopo centrą, kuris galėtų suvienyti įvairių sluoksnių jaunuolius ir daliai jų padėti integruotis, palaikoma ir Paryžiaus politikų. Mat po visą šalį sukrėtusių teroristinių atakų, ieškoma įvairiausių būdų tvirčiau integruoti pažeidžiamas visuomenės grupes į šalies gyvenimą. Renovuotoje turgaus aikštėje iškilęs prabangus, originalios architektūros prekybos centras įsileido ne tik hiphopo gerbėjus, bet ir atidarė biblioteką, repeticijų sales muzikantams bei teatro aktoriams.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių