- Onutė Gaidamavičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Energingo ir veiklaus tapytojo Gito Markučio kūryba pasiekė senąją Lietuvos sostinę Trakus. Čia veikiančioje meno galerijoje „Fojė“ veikia jo tapybos kūrinių paroda „Ugnis ir vanduo“.
Kauno rajone gyvenantis ir kuriantis menininkas nuo 2006 m. dalyvauja parodose: rengia personalines, eksponuoja darbus kartu su kitais menininkais, yra tarptautinių plenerų kuratorius, kasmet rengia tapybos plenerus Pervalkoje. Apie tapytojo produktyvumą byloja ir tas faktas, kad kone vienu metu su paroda Trakuose G. Markučio kūriniai buvo eksponuojami Ežerėlio kultūros salėje. Abiejose parodose buvo eksponuojami skirtingi tapytojo darbai.
Biržuose, prie Širvėnos ežero, Radvilų pilies, gimęs ir užaugęs menininkas įkvėpimo dažniausiai ieško gamtoje.
G. Markutis – spalvinės ekspresijos nevengiantis tapytojas. Pastaruosiuose darbuose nuo figūratyvių detalių realistinių vaizdų, konkrečių peizažų detalių pereinama prie itin spalviškai skambių muzikalių abstrakčių formų.
„Mėlynas ežeras“.
Trakuose eksponuojama 20 brandžių tapytojo darbų – aliejinės tapybos ant drobės pavyzdžių. Paroda skirta pirmapradžių stichijų, pirmapradžių elementų – vandens ir ugnies – refleksijai. Jau vien parodos pavadinimas suponuoja mintį, kad joje dominuos abstraktesni paveikslai, kad juose nebus daug figūrinių elementų.
Parodoje eksponuojamų abstrakčių formų G. Markučio paveikslų pavadinimai atskleidžia vidinių pajautų gelmę („Išgalvotos mintys“). Dauguma parodoje eksponuojamų darbų susiję su vandens stichijos tematika: „Mėlynas ežeras“, „Mėlynai rudas ežeras“, „Debesys jūroje“. Ir ežeras, ir jūra jo darbuose asocijuojasi su begalybe, gelme. Žiūrovas kviečiamas į kelionę, kurios pabaigoje laukia kažkas nauja.
„Saulėlydis“.
Keliuose tapybos darbuose tarsi reflektuojama vandens ir ugnies sąveika (paveikslai „Ugnies medžioklė“, „Ugnis ir vanduo“). Taip ir primena prancūzų svajonių fenomenologo Gastono Bachelardo veikalus: „Ugnies psichoanalizė“, „Vanduo ir svajonės“, „Erdvės poetika“.
G. Markučio kūrybos ir šios parodos išskirtinumas – ryškūs spalviniai kontrastai, ryškios spalvinės dėmės, įsiterpianti juoda arba balta kontūrinė linija, subtiliai perteikta gamtos ir žmogaus pasaulių harmonija. Žavi ir dinamiškas, ekspresyvus autoriaus potėpis, kartais netgi priartinantis peizažą prie abstrakcijos.
Šioje parodoje eksponuojamuose paveiksluose gana daug kontrastingų – mėlynų, raudonų, baltų spalvų tonų. Tapytojas vis dėlto renkasi spalvų ekspresyvumą ir dinamiškumą, jam kiek svetimi pasteliniai lietuviško peizažo tonai.
„Juodkalnija“
Ekspozicijoje dominuoja abstraktūs vaizdai, melsvų dėmių, atmieštų baltos spalvos intarpais, žaismė. Regis, atsiskleidžia vandens ir ledo stichijos. Kai kurie paveikslai kiek primena ne tik vandenų, bet ir kalnų peizažus. Nors kai kuriuos paveiksluose šalia melsvų dėmių atsiranda ir rusvos, ugnies stichiją reprezentuojančių nėra labai daug.
Džiugu, kad tapytojas mezga tiltus tarp menininkų, juos buria. Džiugu ir tai, kad jis leidžia su savo kūryba susipažinti ne tik kauniečius, bet ir tolimesnių Lietuvos miestų gyventojus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Valdovų rūmuose atidaroma interaktyvi paroda apie 1863–1864 metų sukilimą3
Valdovų rūmų Didžiajame kieme ketvirtadienį atidaroma interaktyvi paroda apie 1863–1864 metų sukilimą. ...
-
„Nerk į teatrą“: interaktyvumas be amžiaus cenzo
Tarptautinis edukacinis festivalis „Nerk į teatrą“ šiemet Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) vyks jau keturioliktą kartą. Jo programoje nuo balandžio 25 d. iki birželio 14 d. – pusšimtis edukacijų, dvi premjeros, a...
-
Pagerbti trys geriausi 2023-iųjų bibliotekininkai, įstaigos sutarė derinti veiksmus
Kultūros ministerijoje antradienį minint Nacionalinę Lietuvos bibliotekų savaitę pagerbti geriausi praėjusių metų šio sektoriaus specialistai, tuo metu bibliotekų asociacijos pasirašė ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo. ...
-
Antrasis S. Dirsytės romanas: aplinkybių sutraiškyta herojė iki pabaigos kovojo už teisę išlikti
„Kai rašai istorinį romaną, išties, gerąja to žodžio prasme, ištinka tam tikras apsėdimas. Atrodo, kuo daugiau domiesi laikotarpiu, apie kurį rašai, tuo aiškiau dėliojasi istorija, o rūke tarsi paskendęs vaizd...
-
O. Šurajevas rėžė Lietuvos teatralams: kas iš to vardo, jei jie „myžniai“116
Visuomenininkas Olegas Šurajevas abejingų nepalieka. Anot jo, dabar nėra laikas abejoti ir kalbėti miglotomis metaforomis. Jis teigė, kad atėjo laikas išreikšti aiškias pozicijas – be dviprasmybių, naudos ir kašt...
-
„Lietuvos teatrų pavasaris“: 45-asis festivalis
Kauno teatro mylėtojai visą savaitę turi unikalią progą mėgautis profesionalų sukurtais spektakliais iš visos Lietuvos: sekmadienį prasidėjo jau 45-asis festivalis „Lietuvos teatrų pavasaris“. ...
-
Kultūros ministerija paskelbė konkursą vadovauti Nacionaliniam architektūros institutui2
Kultūros ministerija antradienį paskelbė konkursą į naujai įsteigto Nacionalinio architektūros instituto direktoriaus pareigas. ...
-
Prasideda Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė
Antradienį Lietuvoje prasideda Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė, kurios tema šiemet – Europos Sąjunga (ES). ...
-
Finaliniai B. Dvariono konkurso akordai: nuo rečitalių koncertų salėse iki kelionių į Disneilendą
Jau dvyliktą kartą jaunuosius smuikininkus ir pianistus iš viso pasaulio į Lietuvą pakvietęs Tarptautinis Balio Dvariono konkursas šį savaitgalį išrinko pačius geriausius. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje konkurso f...
-
S. Karunatilaka: tikiuosi, kad mes šio to pasimokysim iš pasakojimų, persmelktų mūsų patirties
„Rašant knygą nėra taip, kaip būna per kokią filmo premjerą, kai jis išleidžiamas ir palydimas su fanfaromis, ji gimsta pamažu, o paskui dar reikia tikėtis, kad ras skaitytojų“, – pripažįsta Bookerio premijos laureata...