- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Įspūdis: spektaklio vizualiniai sprendimai sustiprina įtaigų baleto artistų šokį ir R.Wagnerio muziką
-
Įspūdis: spektaklio vizualiniai sprendimai sustiprina įtaigų baleto artistų šokį ir R.Wagnerio muziką
-
Įspūdis: spektaklio vizualiniai sprendimai sustiprina įtaigų baleto artistų šokį ir R.Wagnerio muziką
-
Įspūdis: spektaklio vizualiniai sprendimai sustiprina įtaigų baleto artistų šokį ir R.Wagnerio muziką
-
Sprendimas: spektaklyje klasikinės choreografijos leksika jungiama su moderniojo šokio elementais ir šešėlių teatru
-
Įspūdis: spektaklio vizualiniai sprendimai sustiprina įtaigų baleto artistų šokį ir R.Wagnerio muziką
-
Įspūdis: spektaklio vizualiniai sprendimai sustiprina įtaigų baleto artistų šokį ir R.Wagnerio muziką
Prieš keletą savaičių žiūrovų itin šiltai Nacionaliniame Kauno dramos teatre sutiktas Charkivo nacionalinis akademinis operos ir baleto teatras sugrįžta. Publikos laukia išraiškingas baletas pagal Richardo Wagnerio muziką „Pandoros misterijos“
Pasirodymo metu choreografiniai sprendimai, masinės scenos, atlikėjų ir solo šokių numeriai klasikinės choreografijos leksiką sujungia su moderniojo šokio elementais ir net šešėlių teatru. Akį traukia kostiumai, tarsi atkeliavę tiesiai iš Hieronimo Boscho (Hieronymus Bosch) paveikslų, reprezentuojantys tikrą baisiausių košmarų inkarnaciją.
Pasirodymo metu naudojamos vaizdo projekcijos sukuria ypatingą postapokaliptinio pasaulio atmosferą. Būtent todėl pasirodymo autoriai ir režisieriai šį žanrą vadina baletu-pranašyste.
Mito siužetas apie gražiąją Pandorą, jos atidarytą skrynią ir ištikusius siaubingus įvykius yra puikiai žinomas. Baleto režisieriai pateikia savitas šios istorijos versijas pagal žymiojo vokiečių kompozitoriaus muziką, kuri tobulai tiko šiam pastatymui, ypač dėl to, kad kompozitoriaus kūriniai paremti filosofiniais mitologiniais siužetais.
Pandoros mitas nuo senovės laikų nepraranda aktualumo, tad tai įrodo, kad žmonija negeba pasimokyti iš savo pačios klaidų. Vis dėlto pasirodymo kūrėjai į ateitį žiūri pozityviai ir teigia, kad viltis (ją simbolizuoja pagrindinis veikėjas Elpis, drąsusis Pandoros mylimasis) visada išlieka.
Spektaklio kūrėjai: choreografė, režisierė, libreto autorė Antonina Vasylieva, dirigentas, režisierius Dmytro Morozovas, scenografas, režisierius Oleksandras Lapinas, vaizdo projekcijų autorė Daria Pushankina, dramaturgijos konsultantas Oleksandras Chepalovas, dirigentas, muzikinės kompozicijos autorius Pavlo Bahinskyi.
Sprendimas: spektaklyje klasikinės choreografijos leksika jungiama su moderniojo šokio elementais ir šešėlių teatru / A. Šachmatovo nuotr.
Pagrindiniai veikėjai ir atlikėjai: Pandora – Karyna Shatkovska, Dzeusas – Dmytro Vasylievas, Elpis – Denysas Panchenko, Hefaistas – Artemas Riazanovas (Denysas Onufriichukas), Hektoras – Tarasas Kovshunas, Hektoro draugė – Antonina Vasylieva.
Visos už bilietus surinktos lėšos skiriamos Charkivo nacionalinio operos ir baleto teatrui. Renginio metu bus galimybė teatrą paremti individualiai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno scenos menų kūrėjai pagerbti tradiciniais apdovanojimais4
Kauno meno pasaulyje – premijų metas. Kauno taryba vakar bendru sutarimu pritarė, kad miesto kultūros premijos šiemet būtų skiriamos keturiems menininkams ir asociacijai. Išvakarėse apdovanojimus atsiėmė miesto teatralai. ...
-
Kaunas 1,5 mln. eurų EK premiją už Europos kultūros sostinės renginius skirs jų tęstinumui
Kauno miesto savivaldybė antradienį pritarė, kad 1,5 mln. eurų Europos Komisijos (EK) skirta premija būtų panaudota Europos kultūros sostinės renginių tęstinumui. ...
-
N. Janekinos paroda: į spalvų pasaulį įsisukę pavasario vėjai5
Ilgėja dienos, trumpėja vakarai, o išėjęs į gatvę jauti pavasario sugrįžimą. Taip apie jausmus, santykius, moteris ir apie akimirkos grožį kalba tapytoja Natalija Janekina „Parko galerijoje“ atidarytoje parodoje „Pavasario v...
-
Kauno kultūros premijos skirtos keturiems menininkams ir asociacijai
Kauno taryba antradienį bendru sutarimu pritarė, kad miesto kultūros premijos šiemet būtų skiriamos keturiems menininkams bei asociacijai. ...
-
Dėmesį traukia įspūdingi drugiai: išeinant lankytojams patariama apsidairyti1
Po kelerių metų pertraukos Kauno botanikos sodo oranžerijoje vėl skraido per kelis šimtus niekur nematytų drugių. Mažiausiems parodos lankytojams didžiausias įspūdis, kai drugeliai nutupia ant jų, praneša LNK. ...
-
Šokių kolektyvas „Ąžuolas“ prisijaukino ir antrą „Aukso paukštę“
Nedaug kolektyvų gali didžiuotis pelnę „Aukso paukštę“ – aukščiausią šalyje apdovanojimą mėgėjų meno srityje. Garliavos sporto ir kultūros centro vyresniųjų liaudiškų šokių grupė „Ąžu...
-
Kauno rajono ūkininkų sąjungai už aukas ir paramą – dėkingumo gestas
Per Kauno rajono bažnyčias keliauja grafikos darbo „Ukraina nepalaužta“ kopija – ukrainiečių dėkingumo gestas Kauno rajono ūkininkų sąjungai už aukas ir paramą. ...
-
Fotografė A. Bekeraitytė-Popierė: svarbiausias kadras – žmogaus istorija4
Agnė Bekeraitytė-Popierė – fotografė, iš kurios įamžintų portretų žvelgia tokie žymūs aktoriai ir kūrėjai kaip Quentinas Tarantino, Willemas Dafoe, Danielis Craigas, Marina Abramovič. Nuo paauglystės fotoaparato iš rank...
-
Elizabet, Aladinas ir čiurlioniškoji J. Daunytės arfa
Nors už lango kovas, orai marguoja kaip paukščio plunksnos. Dar vakar, rodos, mačiau baloje besišvarinančius kėkštus, vėl trumpam grįžo žiema, o dabar vos ne vasara. Tiesiu ranką į mėgstamą vartyti Czesławo Miłoszo „Ab...
-
Kokius portretus tapo skirtingų kartų tapytojos?3
Laikui bėgant, portreto žanro populiarumas tai didėjo, tai mažėjo, bet įdomus jis išliko iki šių dienų. Lietuvos dailininkų sąjungos Kauno skyriaus galerijoje „Drobė“ veikianti keturių skirtingų kartų tapytojų – E...