Senjorai gali nebetekti teisės vairuoti: vadina diskriminacija dėl amžiaus

Dalis pensinio amžiaus vairuotojų po metų gali nebetekti teisės sėsti prie automobilio vairo. Įmonė "Regitra" automatiškai sustabdys vairuotųjų pažymėjimų galiojimą tiems pensininkams, kurie laiku nepasitikrins sveikatos. Patys senjorai tai vadina diskriminacija dėl amžiaus.

Pažymų teks eiti kasmet

Seimas tyliai pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kurios įsigalios 2024 m. sausio 1-ąją.

Visiems vairuotojams, norintiems gauti vairuotojo pažymėjimą, "Regitroje" reikia pateikti galiojančią medicininę pažymą.

Iki 55 metų žmonėms A, AM, B kategorijai vairuotojo pažymėjimui gauti medicininė pažyma galioja dešimt metų.

Tačiau tie, kurių amžius siekia nuo 56 iki 69 metų, sveikatą turės tikrintis kas penkerius metus.

O nuo 70 iki 79 metų amžiaus vairuotojams bus privalu sveikatą pasitikrinti kas dvejus metus.

Pensininkai nuo 80 metų pažymos į medicinos įstaigas turės eiti kasmet.

Vairuotojai profesionalai C ir D kategorijoms turi tikrintis sveikatą kas dvejus metus, o nuo 80 metų – kasmet.

Jei tokios pažymos pagyvenęs žmogus neturės, jo vairuotojo pažymėjimo galiojimas bus iškart stabdomas.

Poliklinikose ir taip eilės

Nors aiškinama, kad sustabdytų vairuotojo pažymėjimų galiojimas dėl to, kad nepateikta medicininė pažyma, bus atnaujintas automatiškai, kai tik tokias pažymas jie gaus, tai visiškai neguodžia pačių senjorų.

"Vizito pas gydytoją reikia laukti ir pusę metų. Kas dėsis poliklinikose, kai senjorai kas dvejus metus bus priversti lakstyti medicininių pažymų? O tokiai medicinos įstaigų apgulčiai valdžia tikrai pasiruošė? Jei iki šiol jie negali paaiškinti, kodėl net pas šeimos gydytojus tokios eilės", – piktinosi Girulių seniūnaitis Viktoras Kavolis, ne vieną dešimtmetį vairuojantis automobilį.

Vyras pripažino, kad kiekvieno save gerbiančio senjoro pareiga yra rūpintis sveikata.

"Aš suprantu, visko pasitaiko, juk būna ir tokių, kuriems jau laikas padėti vairuotojo pažymėjimą į stalčių. Gal ir reakcija ne ta, ar yra kitų ligų. Tačiau pastarųjų dienų snygis keliuose parodė, kas iš tiesų sukelia avarijas. Pasižiūrėkime, kieno automobiliai grioviuose gulėjo. Jaunuomenės. Kas sankryžas "užkišo"? Ogi tie jaunuoliai, kurie spaudė akceleratorius iki dugno, tie ir sėdėjo įklimpę sniege. Tik su amžiumi patirtis ateina. Kai taip slidu, iš vietos reikia pajudėti labai lėtai, ir tokios bėdos neištiks. Bet visa tai reikia iš patirties žinoti", – pastebėjo V. Kavolis.

Grėsmės: Girulių seniūnaitį V. Kavolį nustebino politikų sprendimas vaikyti senjorus tikrintis sveikatos, tarsi jie keltų didžiausią grėsmę keliuose. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Seime ligonių nėra?

V. Kavolis pripažino, kad laukia 70-ojo jubiliejinio gimtadienio ir save laiko padoriu vairuotoju.

"Požiūris turėtų būti kitas. Tokias pažymas žmogus turėtų gauti supaprastinta tvarka. Blogiausiu atveju bent kas trejus metus. Yra žmonių, kurie tikrai turi sveikatos problemų. Tačiau yra visiškai sveikų, kurie, sulaukę 70-ies, jokio pavojaus kelyje nekels. Na, kam juos taip vaikyti reikia?" – klausė V. Kavolis.

Seniūnaitis kėlė klausimą – jei Seimui atrodo, kad visi pensinio amžiaus žmonės – ligoniai ir keliantys pavojų gatvėse, kaip Seimo nariai vertina patys save?

"O ten pensininkų nėra? Ir ligonių nėra? O žinote, kaip žodis "Seimas" iššifruojamas? Seimas – tai saujelė etatinių idiotų, mąstančių tik apie save. Pas mus ne Rusija ir ne Baltarusija, todėl galiu kalbėti tą, ką galvoju", – rėžė V. Kavolis.

Seimas – tai saujelė etatinių idiotų, mąstančių tik apie save.

Anot jo, Seimui gal pirmiau vertėtų susirūpinti dabartine vadinamąja sveikatos priežiūros sistema.

"Sistema tik vadinasi "priežiūros". Tegul pabando kuris nors Seimo narys užsiregistruoti pas kardiologą. Kartą per mėnesį internetinėje sistemoje sudaroma galimybė registruotis, tačiau po aštuonių minučių visos vietos jau būna užimtos. O prisiskambinti telefonu iš viso neįmanoma. Nuo širdies smūgio greičiau numirsi taip ir nesulaukęs pagalbos", – piktinosi žmogus.

V. Kavolis tikino, kad keičiantis laikams keičiasi ir žmonių supratingumas.

"Būdamas tokio amžiaus, aš važiuoju ne 100 km/val. greičiu, o tik 70 km/val. O jaunimas, užuot judėjęs 70 km/val., lekia 170 km/val. greičiu. Čia ir skirtumas. Idiotams kelio ženklai negalioja", – tikino V. Kavolis.

Vairuoja geriau, nei vaikšto

Girulių seniūnaičiui pritarė ir Gintaras Vaičekauskas, ilgametis laidos apie avarijas "Reidas" kūrėjas.

"Per tiek metų esu nufilmavęs įvairiausių avarijų, tačiau nepamenu tokios, kad avariją būtų sukėlęs koks nors senukas dėl ligos. O mačiau įvairių vairuotojų. Esu matęs 1936 m. gimusio vairuotojo pažymėjimą. Amžius šiais laikais – ne riba. Visuomenė sensta visai kitaip", – tikino G. Vaičekauskas.

Seimo nario patarėjo pareigas einantis G. Vaičekauskas pripažino, kad įstatymo pataisos ir jam kelia minčių apie senjorų diskriminaciją.

"Aš pritarčiau – tokios pataisos eismo saugumo klausimų neišspręs. Visa tai neliečia girtuoklių, kurie yra didžiausi avarijų kaltininkai. Tik bus dar daugiau galvos skausmo dėl eilių sveikatos priežiūros įstaigose. Visų mūsų kelias – į vieną pusę. Visi mes senstame, tačiau visuomenė dabar ne ta, kaip prieš 50 metų", – nuomonę išsakė G. Vaičekauskas.

Statistika: laidos apie avarijas kūrėjas, buvęs Seimo narys G. Vaičekauskas tvirtai įsitikinęs, kad jaunuoliai daro kur kas daugiau avarijų nei senjorai. Asmeninio archyvo nuotr.

Senukams – žalią šviesą

Klaipėdietis prisiminė vieną eismo įvykį, kuriame buvo sudaužyta 1929 m. gimusios moteriškės mašina.

"Bet ji net nebuvo kalta dėl avarijos. Atvažiavo kažkoks asilas ir įkalė bobutės mašinai į šoną. Aš įsitikinau, kad vyresnio amžiaus vairuotojai važiuoja kur kas atidžiau nei jaunuoliai. Tiesa, yra viena kategorija vairuotojų. Tai tie, kurie įsėdę į mašiną nenusiima kepurės. Jie nieko nemato, tik save. Jiems nesvarbu, kas aplinkui vyksta. Su tokiais tai blogai yra", – kalbėjo G. Vaičekauskas.

Jis įvardijo ir kitą grupę vairuotojų.

"Tai tie, kurie iš garažų išvažiuoja tik kartą per metus, iki kapinių. Jie nevairuos, kai tamsu, nevažinės greitai ir iš viso juos keliuose matai tik kartą per metus", – kalbėjo G. Vaičekauskas.

Vyras iki šiol administruoja buvusios televizijos laidos vardu "Reidas" pavadintą paskyrą socialiniame tinkle "Facebook".

"Atkreipiu dėmesį, kad čia skelbiami įvairių vairuotojų iš visos Lietuvos užfiksuoti kadrai. Ir tikrai nėra taip, jog susidarytų įspūdis, kad avarijas sukelia vyresnio amžiaus vairuotojai. Jokiu būdu. Nežinau, kas tokią statistiką gali turėti. Gal draudimas? O draudimas juk jaunuoliams yra brangesnis", – pastebėjo G. Vaičekauskas.

Jis prisiminė visiškai neseniai stebėtas futbolo rungtynes.

"Komentatorius stebėjosi, kad štai ši futbolo žvaigždė praskriejo per aikštę, o jam juk – 39 metai. Esą jau senukas. Aš galvojau, kad senoliai turėtų ant automobilio nuo 80 metų klijuotis raudoną klevo lapą. O gal rudą, nes jau ruduo? Ir tegul jiems visur žalia šviesa keliuose šviečia", – juokavo G. Vaičekauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kęstutis

Kęstutis portretas
Jauniej komentatoriai,laikas eina labai greitai,pasižiūtėkit į save ,pasižiūrėkit į savo tėvus,ateis laikas ir jūs patys būsit visuomenės atliekos,žaliava krematoriumams,

Seku įvykius

Seku įvykius portretas
Valdžia pirmuosius suskiepijo vyresniuosius...liaudis kalbėjo, kad padidės mirštamumas po 2-3 metų ir jis padidėjo, o ypač staigios mirtys, tiesiog gatvėje krenta žmonės...paskutinis pvz. per Kalėdas autobuso vairuotojas 58 metų, trenkėsi į medį, mirė vietoje.... Valdžia baiminasi, kad staigių pasekmių gali būti baisesnių, todėl ir busim priversti tikrintis, bet čia tikrai mūsų pačių saugumui..... čia viskas suplanuota, o mes tik tų planų dalyviai, kol galutinai neisiutins liaudį....

Romui

Romui portretas
Tad jei 74000 Lietuvos Respublikos gyventojų vartoja kraujotaką (ir smegenų) slopinančius vaistus, kaip jie gali DIRBTI ar eiti atsakingas pareigas?!
VISI KOMENTARAI 150

Galerijos

Daugiau straipsnių