Pensijos laukiantys senoliai pašiurpo: prie durų – veidą gobtuvu užsidengęs vyras Pereiti į pagrindinį turinį

Pensijos laukiantys senoliai pašiurpo: prie durų – veidą gobtuvu užsidengęs vyras

2025-05-22 05:00

Pensijos namuose laukiantys senjorai nuo šių metų pradžios sulaukia viešąjį konkursą laimėjusios bendrovės Lietuvos pašto darbuotojų. Patirtis bendraujant su šios bendrovės darbuotojais kai kuriuos klaipėdiečius jau nuliūdino.

Pensijos laukiantys senoliai pašiurpo: prie durų – veidą gobtuvu užsidengęs vyras
Pensijos laukiantys senoliai pašiurpo: prie durų – veidą gobtuvu užsidengęs vyras / DI sugeneruota nuotr.

Laukdavo kaip bičiulių

86-erių miestiečio, sergančio išsėtine skleroze, žmona Birutė nenorėjo minėti savo pavardės saugodama sutuoktinio privatumą.

Būdama jaunesnė už savo vyrą ši moteris pensiją pasiima bankomate. O jos vyras kiekvieno mėnesio 11 dieną laukia pensijas į namus atnešančių darbuotojų.

Toks yra sutuoktinių sprendimas, jiems taip yra patogiau. Juo labiau kad iki šių metų pradžios gauti senatvės išmoką namuose nebuvo jokios problemos.

„Kol pensiją atnešdavo bendrovės „Bastaras“ darbuotojos, mes žinojome, kurią tiksliai dieną ir valandą sulauksime pensijos. Buvo labai patogu sulaukti darbuotojos apsilankymo rytinėmis valandomis. Ilgą laiką mums pensiją nešiojo Justė ir Janina. Visada pasitikėjome jomis ir buvome laimingi, kad jos laikėsi susitarimo ateiti tą pačią dieną ir valandą. O ir pačios moterys buvo labai malonios ir draugiškos, kiekvieną mėnesį laukdavome jų kaip senų bičiulių“, – pasakojo Birutė.

Pamanė, kad atėjo vagis

Nuo šių metų pradžios pensijos nešiojimo paslaugą ėmėsi teikti Lietuvos paštas.

Pirmąjį mėnesį į senolių namus atėjo mergina.

Antrąjį atėjo jau vaikinas. Jo išvaizda ne tik šokiravo, bet ir išgąsdino pagyvenusius miestiečius. Jaunuolis neturėjo įprasto krepšio su Lietuvos pašto logotipu.

Pats jis pirmą kartą matomiems žmonėms pažymėjimo neparodė.

„Tik paprašytas ištraukė suveltą, sulietą, suglamžytą pažymėjimą be nuotraukos. Darbuotojo pavardės suprasti nepavyko, ji buvo neįskaitoma. Jaunas vyras veidą buvo užsidengęs gobtuvu. Tikrai sunku suprasti, kad tai pašto darbuotojas“, – dalijosi įspūdžiais pensijos namuose laukiančio pagyvenusio vyriškio žmona Birutė.

Abejonės dėl jauno vyro išsisklaidė tik tada, kai atėjusysis padavė senjorui pinigus.

Tas pats vyras pensiją šiam senoliui atnešė dar porą kartų.

Sutiko nematytą laiškininkę

11-oji mėnesio diena, kai įprastai senjoras sulaukia pensijos, gegužę buvo sekmadienis – nedarbo diena.

Pirmadienį paštas taip pat nedirba, todėl sutuoktiniai laukė paštininko antradienį. Mat apie tai buvo pranešta iš anksto.

Tikėtasi, kad pensijų išnešiotojas ateis ryte, bet iki 11 val. jis nepasirodė.

Tądien pagal išankstinį užsirašymą sutuoktiniai 11.15 val. turėjo apsilankyti pas gydytoją. Todėl išėjo iš namų pašto darbuotojo taip ir nesulaukę.

Tą dieną senoliai negavo jokios žinios, ar vyras buvo pas juos atėjęs ir kada jo galima laukti kitą dieną.

Emocijos: pagyvenę žmonės baiminasi bet kam atidaryti duris, ypač jei už jų stovi nepažįstamas vyras su gobtuvu ant galvos. / Ilmos Jurkuvienės nuotr.

„Gegužės 14 d. pasiryžome jo laukti, bet visą dieną namuose sėdėjome be reikalo. 15 d., ketvirtadienį, mano vyras sutiko iki tol nematytą laiškininkę laiptinėje. Vyras palaukė, kol ji sudėjo į pašto dėžutes, ką turėjo sudėti, ir paklausė, ar ji ko nors neturinti jam. Moteris paklausė vyro pavardės ir padavė jam pensiją, tik nežinau, ar davė jam lapelį, liudijantį apie išmokos perdavimą“, – pasakojo Birutė.

Moteris neslėpė nuostabos, kad mažiau nei per pusmetį pensiją vyrui atnešė trys skirtingi darbuotojai.

Skundų neišvengia

Lietuvos pašto atstovas ryšiams su visuomene Lukas Zadarackas klausiamas, ar sulaukiama miestiečių skundų, neslėpė, kad pensininkai skundžiasi.

Didžioji dauguma šių nusiskundimų – dėl pensijų pristatymo į namus dėl to, kad pensija buvo pristatyta ne „Sodros“ pranešime nurodytą dieną.

Mat ši diena sutapo su sekmadieniu arba pirmadieniu, tai yra su dienomis, kai laiškininkai nedirba.

Pasak L. Zadaracko, tokie skundai yra pavieniai.

„Primename, kad pensija į namus gyventojams yra pristatoma „Sodros“ mokėjimo pranešime nurodytą mėnesio dieną. Tuo atveju, jeigu ta diena sutampa su sekmadieniu arba pirmadieniu, pensija būna pristatoma šeštadienį arba artimiausią kitą darbo dieną. Jei išmokos pristatymo diena sutampa su oficialios šventės diena, išmokos gavėjams pristatomos prieš tos šventės dieną einančią darbo dieną“, – paaiškino bendrovės atstovas.

L. Zadarackas aiškino: jeigu laiškininkas namuose nerado pensijos gavėjo, pensiją pristatyti į namus antrą kartą bandoma per kitas tris dienas.

Kiekvienas Lietuvos pašto laiškininkas turi pažymėjimą su nuotrauka bei įrašytomis užimamomis pareigomis ir gali jį parodyti.

Neradęs gavėjo namuose ir antrą sykį, darbuotojas pašto dėžutėje turi palikti informacinį pranešimą. Jame turi būti nurodyta, į kurį pašto skyrių pensininkas kviečiamas atvykti atsiimti pensijos.

Birutės sutuoktinis gegužės pensijos sulaukė ne antradienį, pirmąją darbo dieną po išeiginių, o ketvirtadienį.

Ant aprangos – logotipas

Pagal įmonės taisykles, jeigu pensijos nepavyksta išmokėti arba pristatyti einamąjį mėnesį, kitą mėnesį gavėjas gauna praėjusio ir einamojo mėnesio išmokas.

Paklaustas, kur ir kokiu būdu galima pranešti apie netinkamą, paslaugos gavėjo manymu, laiškininko darbą, Lietuvos pašto atstovas paaiškino, kad pretenzijas ar nusiskundimus dėl pensijų pristatymo paslaugos gavėjai gali pareikšti bendrovės klientų aptarnavimo specialistams elektroniniu paštu arba telefonu.

Ko gero, ne visi įmonės darbuotojai laikosi jos nustatytų reikalavimų bei taisyklių, nes L. Zadarackas teigė: „Kiekvienas Lietuvos pašto laiškininkas turi pažymėjimą su nuotrauka bei užimamomis pareigomis ir, gyventojams paprašius, gali juos parodyti. Lietuvos pašto darbuotojai dėvi aprangą su bendrovės logotipu.“

Birutė pasakojo, kad po jos pastabos apie neįskaitomą pažymėjimą Lietuvos pašto darbuotojas paniuro, jam buvo nemalonu išgirsti priekaištus, bet vyras pripažino, kad turi pasikeisti pažymėjimą.

Kitą mėnesį moteris jo jau nebeprašė dokumento, nes jį pažino ir pasidžiaugė, kad įstaigos darbuotojas atrodė kur kas tvarkingesnis nei pirmąjį kartą.

Negailėjo pagyrų

„Nors esame sulaukę garbingo amžiaus, bet vis dar esame aktyvūs, pilietiški, visuomeniški ir atsakingai pareiškiame – Lietuvos pašto laimėtas viešasis konkursas nepasiteisino. Esame labai nusivylę ir nebijome atvirai pasakyti, kad jie verti papeikimo. Aš tikiu, kad su panašiomis problemomis susidūrėme ne tik mes, bet ir kiti žmonės. Per savo gyvavimo laiką nepriklausomoje Lietuvoje jų prestižas tapo labai prastas. Būtų labai gerai, kad šią paslaugą toliau teiktų bendrovės „Bastaras“ darbuotojai“, – neslėpė emocijų Birutė.

Moteris prisiminė, kad šios įmonės žmonės pensijos neatnešdavo tik tokiu atveju, jeigu 11-oji mėnesio diena būdavo sekmadienis. Bet jau pirmadienį sutartu laiku sulaukdavo apsilankant šios įmonės darbuotojos.

Jeigu pensijos mokėjimo diena būdavo šeštadienis, pinigus senjorai gaudavo būtent tą dieną.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų