M. Šunokas: žinių mokytojai semiasi visą gyvenimą

  • Teksto dydis:

Artėjant Tarptautinei mokytojų dienai, kurią minėsime pirmadienį, tradiciškai jau pasveikinome tris Metų mokytojus. Tačiau noriu pasidžiaugti ne tik jais, bet ir visais mūsų rajono pedagogais – ne tik ugdančiais, bet ir nuolat tobulėjančiais.

Nesuklysiu sakydamas, kad mokytojas – prestižinė specialybė. Tiek atsakomybės, tiesiogiai ugdant jauną žmogų, ko gero, nerasime jokiame kitame darbe. Žinoma, pedagogų vaidmuo metams bėgant keičiasi ir šiandien iš mokytojo jau reikalaujama visai kitų dalykų, nei, tarkim, prieš dešimt metų. Mokymas nebėra moksleivių, kurie sėdi suoluose, klausosi ir įsimena, instruktavimas. Tai – turtingos, prasmingos ir unikalios mokymosi patirties suteikimas. Informacija nebėra randama tik knygose, ji įmanoma visur, o mokykla nėra vien tik pastatas. Mokytojas nebėra vienintelis, kuris žino. Jis ne tik moko, bet ir padeda susivokti milžiniškame žinių sraute, pataria, įkvepia, nukreipia, ugdo išmintį.

Dar vasarą visi 108 rajono pradinių klasių mokytojai dalyvavo finansinio raštingumo mokymuose, kuriuose įgytas žinias pagal programą „Mano bendruomenė“ nuo naujų mokslo metų jau integravo į pradinio ugdymo mokymus.

Todėl mokytojo darbas šiandien reikalauja nemažai iššūkių. Pedagogai pastebi, kad kasmet į mokyklas atkeliauja kitokia vaikų karta – nuo mažens auganti apsupta išmaniųjų technologijų – tad ir motyvuoti juos reikia kiek kitaip. Senus mokymosi būdus keičia nauji, todėl kartu su mokiniais mokosi ir mokytojai: dalyvauja seminaruose, kelia kvalifikacines žinias, rengia metodines priemones ir patys sau kelia uždavinius spėti koja kojon su laikmečiu.

Žinoma, siekiant gerų rezultatų labai svarbi ne tik vidinė motyvacija, bet ir darbo sąlygos. Džiugu, kad Klaipėdos rajono savivaldybėje ir šiemet penkiose rajono bendrojo ugdymo mokyklose tęsiamas ES struktūrinių fondų, valstybės biudžeto ir savivaldybės bendrai finansuojamas projektas „Mokyklų tinklo efektyvumo didinimas Klaipėdos rajone“.

Mokyklose įrengtos modernios, kūrybiškumą skatinančios edukacinės erdvės, įsigyta mokinių ugdymui reikalinga įranga: nuo interaktyvių lentų ir 3 D pieštukų iki mokslinius eksperimentus leidžiančių atlikti gamtos mokslams skirtų rinkinių. Atnaujinta ir dalis klasių bei laisvalaikio baldų.

Mokyklose atsiranda ir naujų mokymo programų. Dar vasarą visi 108 rajono pradinių klasių mokytojai dalyvavo finansinio raštingumo mokymuose, kuriuose įgytas žinias pagal programą „Mano bendruomenė“ nuo naujų mokslo metų jau integravo į pradinio ugdymo mokymus.

Nuo spalio Kretingalės, Endriejavo pagrindinėse mokyklose, Priekulės I. Simonaitytės ir Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijose bus pradėtas įgyvendinti dvejų metų trukmės mokyklų pažangos ES finansuojamas projektas „Mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas diegiant kokybės krepšelį“, Gargždų „Kranto“ bei Dovilų pagrindinėse mokyklose – „Ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo modelių žemų mokinių pasiekimų gerinimui parengimas ir įgyvendinimas“. Visi projektai orientuoti į ugdymo kokybės ir mokymo aplinkos gerinimą.

Rajono vardas šiemet nuskambėjo ir šalies Mokyklų edukacinių erdvių konkurse. Pagrindinis konkurso tikslas buvo aktyvinti mokyklų tikslingą, darnų ir estetišką edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą mokinių ugdymo procesui organizuoti, įtraukiant į praktinę veiklą visą mokyklos bendruomenę. Kretingalės ir Priekulės lopšeliai-darželiai, Priekulės I.Simonaitytės gimnazija tapo nugalėtojais šalyje, Gargždų vaikų ir jaunimo laisvalaikio centras nominuotas už originalumą.

Ne mažiau svarbu ir tai, kad daug dėmesio ugdymo įstaigose skiriama ir emocinei mokinių savijautai. Keliose mokyklose įrengti sensoriniai ir nusiraminimo kambariai. Jie ypač svarbūs vaikams, turintiems elgesio ar mokymosi sutrikimų: sensorinė aplinka padeda savireguliacijai, kai vaikui suteikiama erdvė pačiam susitvarkyti su iššūkiais, nusiraminti ir atsipalaiduoti.

Negaliu nepastebėti, kaip profesionaliai ir sėkmingai pedagogai ir ugdymo įstaigų vadovybė susitvarkė su nuotolinio mokymo organizavimu. Pasirengti tokiam mokymui rajono mokyklų vadovai ir mokytojai turėjo dvi savaites. Klaipėdos rajono švietimo centras operatyviai teikė tikslingą pagalbą, organizuodamas mokytojams nuotolinius mokymus, metodinius pasitarimus, dalijimąsi patirtimi įvairiomis formomis. Švietimo ir sporto skyrius su mokyklų vadovų pagalba sklandžiai organizavo valstybinius brandos egzaminus.

Mokiniai ugdomi naudojant modernią įrangą: interaktyvias lentas, 3D pieštukus ir štai tokius mokslinių eksperimentų rinkinius. / Klaipėdos rajono savivaldybės nuotr.

Rajone turime 405 bendrojo ugdymo mokyklose dirbančius mokytojus, 163 ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogus ir 78 neformaliojo švietimo specialistus. Jų pasiekimai, jiems skirtos nominacijos, projektų įgyvendinimas, sugebėjimas spręsti problemas tik įrodo, kad mokykla – gyvas ir evoliucionuojantis organizmas.

Reikia pasidžiaugti ir Trečiojo amžiaus universiteto bendruomene, nuolat aktyviai dalyvaujančia įvairiuose renginiuose, seminaruose, edukacinėse išvykose, siekiančia žinių net keturiose studijų programose: asmenybės ūgties, namų ūkio, fizinio aktyvumo ir sveikos gyvensenos bei užsienio kalbų.

Tad artėjančios Tarptautinės mokytojų dienos proga tiek mokytojams, tiek mokiniams, studentams norisi palinkėti ir toliau auginti norą mokytis, tobulėti ir eiti koja kojon pirmyn su gyvenimu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių