Klaipėdos miestui gresia paralyžius? Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos miestui gresia paralyžius?

2017-06-19 02:00

Šią vasarą pajūris poilsiautojus pasitinka ne itin svetingai. Nemažai laiko ratuotiems atvykėliams teks gaišti transporto spūstyse. Prognozuojama, kad kamšatys šiemet bus didesnės nei įprasta šiam sezonui. Įtakos tam turės gatvių, kelių remontas – darbai vyksta bei yra suplanuoti ir prie įvažų į miestą, ir pliažų prieigose. Baiminamasi ir visiško miesto paralyžiaus.

Įkalinti: po karštų savaitgalių iš Nidos namo keliaudami poilsiautojai nuolat įstringa didžiausiose transporto spūstyse. Šiemet dėl kelio remonto gali nusidriekti dar ilgesnės eilės.
Įkalinti: po karštų savaitgalių iš Nidos namo keliaudami poilsiautojai nuolat įstringa didžiausiose transporto spūstyse. Šiemet dėl kelio remonto gali nusidriekti dar ilgesnės eilės.

Be varlinėtojų neapsieita

Uostamiestyje ir jo pašonėje gatvių, kelių remonto darbai veja vieni kitus. Visą vasarą miestiečiams ir svečiams teks verstis be vieno į miestą ir iš jo vedančių kelių.

Dėl rekonstrukcijos darbų praėjusią savaitę eismas uždraustas Tilžės gatvės dalyje nuo Jakų žiedinės sankryžos iki geležinkelio pervažos. Tokie apribojimai bus taikomi iki rugsėjo 15-osios.

Uždarius Tilžės gatvės dalį remontui, Šilutės plente susidarė spūstys. Kaip prognozuota, pasitaikė tokių žmonių, kurie negirdėjo, jog minėtoje arterijos dalyje eismas draudžiamas. Privažiavę aklagatvį, jie keikdamiesi ir besipiktindami suko atgal.

Liepą turėtų būti pradėta remontuoti ir šiaurinėje miesto dalyje esanti išvaža iš miesto – Medelyno gatvė. Šios arterijos danga taip pat visiškai susidėvėjusi, ji tapo iššūkiu vairuotojams.

Tačiau Medelyno gatvės dalis nebus atnaujinama iš pagrindų. Jos danga bus lyginama naudojant specialią technologiją. Jau vyksta konkursas darbams įsigyti. Nugalėtojas turėtų paaiškėti birželio pabaigoje.

Didelių investicijų šiai arterijai neskirta, nes po dvejų metų numatoma atlikti jos rekonstrukciją. Būtent tiek laiko turėtų atlaikyti paklota danga.

Kliūtys iš abiejų pusių

Panašu, kad vasarotojams prailgs ir kelionė į paplūdimius. P.Lideikio, Audros ir Pamario gatvių sankirtoje rengiama žiedinė sankryža, remontuojamos ir jos prieigos. Numatoma, kad pirmasis Pamario gatvės rekonstrukcijos etapas bus baigtas rudenį.

Karštomis vasaros dienomis šioje arterijoje ir taip susidarydavo spūsčių. Dažniausiai – vakarais, kai poilsiautojai važiuodavo namo. Nusidriekdavo kelių kilometrų automobilių eilės. Manoma, kad darbai dar labiau apsunkins situaciją.

Pasitaikydavo, kad vairuotojai, norėdami be spūsčių grįžti iš Antrosios Melnragės ar Girulių paplūdimių, rinkdavosi kitą kelią – važiuodavo į priešingą pusę, per Karklę.

Šią vasarą toks planas neišdegs. Jį pasirinkę gudruoliai gali įstrigti dar ilgesniam laikui.

Ties Karkle vairuotojus vėl pasitiks remontininkai. Čia atnaujinamas 3,1 km kelio ruožas nuo pėsčiųjų-dviračių tako, esančio prieš elnyną, iki Olando Kepurės automobilių stovėjimo aikštelės.

Darbai čia organizuojami ruožais. Eismo sąlygos Karklės kelyje sudėtingos: ribojami automobilių srautai, tam tikrose dalyse lieka tik viena juosta, eismą reguliuoja šviesoforai.

Šio kelio, kuris yra valstybinės reikšmės, rekonstrukciją taip pat planuojama baigti rudenį, nors pagal sutartį ji galėtų trukti ir dar ilgiau.

Laukia varginanti kelionė

Neringoje laiką mėgstančius leisti vasarotojus paprastai užklupdavo varginanti kelionė namo.

Po ilgųjų karštų savaitgalių Smiltynėje kaskart nusidriekdavo ilgiausios automobilių eilės. Pasitaikydavo atvejų, kai keltą pavykdavo pasiekti tik per tris valandas.

Šiemet poilsiautojų kelionė į Neringos kurortus ir namo turėtų būti dar sunkesnė. Arteriją, vedančią nuo Naujosios perkėlos iki kelio Smiltynė–Nida, reikės dalytis su kelininkais. Darbai čia taip pat bus baigti rudenį.

Liepą eismo situaciją mieste komplikuos ir Jūrininkų prospekto rekonstrukcijos darbai. Ši arterija taip pat bus atnaujinama iš pagrindų. Uostamiestyje numatyta ir daugiau mažesnės apimties gatvių remontų, duobių lopymo, kurių metu taip pat žadama riboti eismą.

Palygino su paskersta kiaule

Tiek kelininkai, tiek miesto valdžios atstovai tvirtino, kad, remontuojant gatves, kelius, darbus bus stengiamasi organizuoti taip, jog vairuotojams kiltų kuo mažiau rūpesčių.

Siekiantiesiems nepatekti į spūstis rekomenduojama aplenkti remontuojamus ruožus. Pavyzdžiui, uždarytą Tilžės gatvės dalį apvažiuoti Liepų gatve, Baltijos prospektu. Į miestą galima patekti ir iš jo išvažiuoti Medelyno, Pajūrio gatvėmis.

Įmonės "Lemminkainen Lietuva" projektų vadovas Vilius Černeckis tvirtino, kad visada atsiras tokių, kurie piktinsis darbais, skųsis, jog nieko apie juos negirdėjo.

"Norint, kad gatvė būtų atnaujinta, reikia pakentėti. Kai paskerdi kiaulę, vaizdas būna negražus, bet šašlykai ir dešros – skanūs. Taip ir čia", – palygino projektų vadovas.

V.Černeckis taip pat atkreipė dėmesį, kad Tilžės gatvės dalis nėra pagrindinis kelias, kuris poilsiautojus veda prie jūros. Juo daugiau naudojasi vietiniai.

Tad pagrindinius darbus skubama atlikti iki rugsėjo, kai padidės transporto srautai, nes tėvai veš vaikus į mokyklas, darželius.

Remontuos vienu metu

Valstybės įmonės "Klaipėdos regiono keliai" direktorius Petras Kaučikas pabrėžė, kad Medelyno gatvės dalies remontas, nors vyks ir tuo pačiu metu kaip Tilžės gatvės rekonstrukcija, neturėtų labai trukdyti poilsiautojams. Vadovas atskleidė, kad šie darbai truks labai trumpai – porą dienų.

"Yra kelias nuo Jakų sankryžos, Liepų gatvė, Baltijos prospektas", – kelius, kuriais galima įvažiuoti į miestą, vardijo P.Kaučikas.

Tačiau vadovas sutiko, kad nepatogumų bus, ir vairuotojų prašė kantrybės: "Keliai be trukdžių neatnaujinami. Kokybės atžvilgiu geriausia, kai remonto darbai vyksta vasarą."

P.Lideikio, Audros ir Pamario gatvių sankirtoje turbožiedą rengiančios įmonės "Žemkasa" darbų vadovas Gediminas Ramanauskas vairuotojams patarė atidžiai stebėti ženklus.

"Didesnių apribojimų, nei yra dabar, nebus. Greitis siekia 30 km/val., bet niekas nekreipia dėmesio. Kas kelios savaitės vis keisis tam tikrų darbų vietos, tad vairuotojai turėtų būti atidūs", – tvirtino darbų vadovas.

G.Ramanauskas pripažino, kad darbus būtų vykdyti kur kas paprasčiau, jei uždarytų sankryžą. Viskas truktų trumpiau, užtektų kelių mėnesių. Tačiau taip organizuoti darbų galimybės nėra.

"Sunkiausia, kai vyrauja šilti orai, tada eismas – intensyvus. Stengiamės dirbti kuo greičiau, bet nėra paprasta. Reikės visiems pakentėti", – komentavo darbų vadovas.

Norėjo startuoti anksčiau

P.Kaučikas abejojo, kad Smiltynės kelio remontas turės didelės įtakos spūstims. Pasak vadovo, karštomis vasaros dienomis ilgos eilės mašinų prie keltų nusidriekdavo ir nevykstant darbams.

"Situacija tikrai netaps blogesnė. Juk viskas priklauso nuo keltų darbo", – tvirtino vadovas.

Įmonės "Lemminkainen Lietuva" statybos direktoriaus pavaduotojas Izidorius Brasas pabrėžė, jog bus dedamos visos pastangos, kad vairuotojams Smiltynės kelyje būtų trukdoma kuo mažiau.

"Visiškai nekliudyti neįmanoma. Negalėjome dirbti, kol poilsiautojai dar nevažiavo. Tai priklausė ne nuo mūsų. Pasistengsime, kad eismas Smiltynės kelyje visada būtų užtikrintas dviem kryptimis. Eismas ir mums apsunkina darbus, bet nieko nepadarysi. Reikia derintis visiems", – kalbėjo pavaduotojas.

I.Brasas teigė, kad Smiltynės kelyje bus sumažintas greitis, galimi ir kiti laikini apribojimai.

"Panašiai, kaip remontuojant duobes miesto gatvėse. Ne daugiau. Tikimės, kad chaoso ir neįveikiamų kliūčių nebus. Jei pildysis prognozės, kad šiemet vasarą kažkas pamiršo užsakyti, gal ir didelių poilsiautojų srautų nebus", – svarstė pavaduotojas.

I.Brasas apgailestavo, kad kelininkai dažnai negali dirbti pavasarį, kai tam sąlygos yra puikios.

"Nėra užsakymų, darbų, stringa biurokratinės procedūros. Darbai nusikelia į rudenį. Tačiau vasaros sezonu bent geriausia darbų kokybė", – pabrėžė pavaduotojas.

P.Kaučikas atkreipė dėmesį, kad neįmanoma suplanuoti tikslaus darbų laiko. Esą nežinia, kaip vyks viešieji pirkimai. Pasitaiko apskundimų, teisinių ginčų, kai kurie jų tęsiasi ir kelerius metus.

"Klaipėdiečiai turėtų džiaugtis, kad mieste, jo pašonėje, investuojama į gatves, kelius. Užbaigus darbus bus visiškai kita važiavimo kokybė, geresnės sąlygos pėstiesiems, dviratininkams", – komentavo vadovas.

Klaipėdiečiai turėtų džiaugtis, kad mieste, jo pašonėje, investuojama į gatves, kelius.

Nelaimė niekada nemiega

Karštam vasaros sezonui ruošiasi ir Klaipėdos kelių policijos biuras.

Pastarojo Administracinės veiklos ir eismo įvykių tyrimo skyriaus viršininkas Ramūnas Stasiulis teigė, kad jau būta savaitgalių, kai teko siųsti pajėgas reguliuoti eismo Smiltynės kelyje.

Tačiau pareigūnas abejojo, kad tai susiję su kelio remontu. R.Stasiulio nuomone, tiesiog buvo didelis poilsiautojų srautas.

"Masinių spūsčių dar nepasitaikė. Rytinio ir vakarinio piko metu dideli transporto srautai susidaro tiek šiltuoju, tiek šaltuoju metų laiku. Žinoma, remonto darbai turi įtakos spūstims, bet labiausiai – srautai", – teigė vadovas.

Kai kurie klaipėdiečiai atkreipė dėmesį, kad, vykstant tiek remonto darbų, eismą mieste gali ištikti paralyžius. Tam užtektų vieno rimtesnio eismo įvykio vienoje pagrindinių arterijų.

"Avarijos paprastai nutinka piko valandomis. Dėl to greitai ir spūstys susidaro. Jei avarija įvyktų kitu laiku, nieko nebūtų. Reikia vairuoti atidžiai. Nelaimė niekada nemiega", – pabrėžė viršininkas.

R.Stasiulis akcentavo, kad policijos darbas bus organizuojamas, reaguojant į situaciją. Jei reikės, bus siunčiamos pajėgos reguliuoti eismo. "Tragedijos tikrai nebus", – pabrėžė viršininkas.

Pasak miesto mero pavaduotojo Artūro Šulco, uostamiestyje remontuojama dar mažai gatvių.

"Kitąmet Klaipėda apskritai atrodys kaip apkasai", – akcentavo vicemeras.

A.Šulco teigimu, žmonės turi suprasti, kad, norint geresnės gyvenimo kokybės, kurį laiką reikia aukotis. Norintiesiems patirti kuo mažiau nepatogumų dėl spūsčių, vicemeras siūlė rinktis alternatyvas.

"Keliauti ne į Melnragės ar Girulių paplūdimius, o Smiltynę. Vykti ten ne automobiliu, o dviračiu, viešuoju transportu ar pėsčiomis. Aš taip darau daug metų ir vargo nematau. Miestas turi ne vieną įvažą. Tad pasirinkimų yra", – tvirtino vicemeras.

Skaičiai ir faktai

Tilžės gatvės dalį nuo Jakų žiedinės sankryžos iki geležinkelio pervažos rekonstruoja įmonė "Lemminkainen Lietuva". Darbai atsieis per 1,7 mln. eurų.

P.Lideikio, Audros ir Pamario gatvių sankirtoje turbožiedą rengia ir prieigas tvarko įmonė "Žemkasa". Bendra projekto vertė – 528 tūkst. eurų.

Jūrininkų prospektą rekonstruos įmonė "Eurovia Lietuva". Techninio projekto parengimas ir darbai atsieis 3,240 mln. eurų.

Arteriją, vedančią nuo Naujosios perkėlos iki kelio Smiltynė–Nida, ir aikštelę prie perkėlos rekonstruoja įmonė "Lemminkainen Lietuva". Darbai kainuos apie 1,4 mln. eurų.

Karklės kelio dalį remontuoja įmonė "Eurovia Lietuva". Rekonstrukcija atsieis 2,5 mln. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų