- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Skaičiai: tarp Taikos prospekto ir Minijos gatvės Baltijos prospektą...
-
Skaičiai: tarp Taikos prospekto ir Minijos gatvės Baltijos prospektą...
-
Skaičiai: tarp Taikos prospekto ir Minijos gatvės Baltijos prospektą...
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
Balandžio antroje pusėje dėl vykstančių estakados statybų ketinama uždaryti dalį Vilniaus plento. Uostininkai, transportininkai ir policijos atstovai tarėsi, ką teks daryti tuomet, jei vilkikų spūstys miesto gatvėse nebus suvaldytos.
Vilkikai rikiuojasi gatvėse
Eismo saugumo komisijoje situaciją pristatęs įmonės „DFDS Seaways“ vadovas Jonas Nazarovas tikino, kad didžiausios spūstys gatvėse susidaro pavakarėmis, kai į keltus ima skubėti vilkikai su kroviniais.
„Intensyviausias eismas būna nuo 16 iki 18 val. Sudėtingiausios dienos – pirmadienis, antradienis, šiek tiek – trečiadienis ir sekmadienis. Pavyzdžiui, sekmadienio (kovo 28-osios – A.A.) pavakare Centrinio Klaipėdos terminalo vartus kirto 82 vilkikai. Piko diena buvo dešimtos šių metų savaitės antradienis, kai 490 vilkikų įvažiavo per vieną parą“, – srautus vardijo J.Nazarovas.
Maksimaliai terminalas gali priimti 530 vilkikų per parą, tad pastarųjų savaičių duomenys rodo, kad jo apkrova netrukus gali pasiekti maksimalią.
J.Nazarovas pažymėjo, jog didžiausia problema ta, kad paprastai pusė keltą užpildančių vilkikų suvažiuoja į terminalą per kelias valandas.
Kaip sovietiniais laikais.
„Terminalo vartus per valandą gali kirsti 150 vilkikų. Iš dalies mus gelbėja šviesoforinė Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryža. Kol dega žalia šviesa, sankryžą pervažiuoja keturi vilkikai. Žalias signalas dega 30 sekundžių ir paskui yra dviejų minučių pauzė“, – kalbėjo J.Nazarovas.
Aiškėja, kad Centrinis Klaipėdos terminalas vis dėlto galėtų priimti daugiau vilkikų, nei realiai jų pasiekia terminalo vartus, šviesoforo darbas pristabdo srautą ir į terminalą, kur per valandą galėtų suvažiuoti 123 vilkikai, patenka vos 96.
„Likusieji rikiuosis Baltijos prospekte, iki Taikos prospekto žiedinės sankryžos. Visi jie sustos 550 metrų ilgio ruože. Apytiksliai vienoje eismo juostoje tilps 28 vilkikai. Hipotetiškai turėtų sutilpti visi vilkikai, bet jei aplinkybės bus nepalankios, vilkikai gali užkimšti Taikos prospekto žiedinę sankryžą ir blokuoti eismą šiaurės–pietų kryptimi“, – pastebėjo J.Nazarovas.
Tokios situacijos jau kartojosi, todėl policijos pareigūnams teko reguliuoti eismą minėtose žiedinėse sankryžose.
Nori žalios šviesos
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis atkreipė dėmesį, kad situacija šiose miesto arterijose netrukus gali tapti tragiška, nes balandį bus uždaromas eismas vienoje Vilniaus plento krypčių.
„Pralaidumas dar sumažės kartais. Ieškokite sprendinių, nes miesto infrastruktūra yra tokia, kokia yra“, – pridūrė G.Neniškis.
Administracijos direktorius klausė uostininkų, ar nėra galimybės vilkikų kur nors laikinai sustatyti.
J.Nazarovas įtikinėjo, kad tai neišspręstų problemos, nes didžiausias klausimas – kaip vilkikams pasiekti uosto ribą mažiausiai pakenkiant miesto eismui. Įmonės vadovas siūlė ilginti žalios šviesos signalo degimo laiką ir taip pagreitinti vilkikų judėjimą miesto gatvėmis.
Bendrovės „Gatvių apšvietimas“ atstovas Mindaugas Vasiliauskas tvirtino, kad ši šviesoforinė sankryža sureguliuota taip, jog žalia spalva degtų po 120 sekundžių.
Kantrybė senka
Dėl vilkikų eilių klausimų turėjo ir viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ atstovai. Tarp vilkikų tarpus suradę miesto gyventojai spūstis dar šiaip taip įveikia lengvaisiais automobiliais, o štai autobusai gatvėse stringa ilgam.
Klaipėdos vicemeras Arūnas Barbšys pastebėjo, kad pasitaiko ir tokių situacijų, kai vilkikai įstringa žiedinėse sankryžose, tuomet paralyžiuojamas bet koks eismas.
Mindaugas Džermeika / Vytauto Liaudanskio nuotr.
G.Neniškis įžvelgė, kad diskusijos apie eismo pralaidumą kol kas naudos neduoda.
„Be uostininkų organizacinių sprendimų, mes čia nieko nepakeisime. Jau tiek prakalbėjome, o pasiūlyti neturime ką“, – replikavo G.Neniškis.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika taip pat pastebėjo, kad policijos patruliams neretai tenka eismo srautus reguliuoti dviejose žiedinėse sankryžose.
„Kaip sovietiniais laikais“, – tarstelėjo M.Džermeika.
G.Neniškis reziumuodamas pabrėžė, kad vis dėlto surasti problemos sprendimo būdus būtina, nes situacija miesto centrinėse gatvėse tampa nebepakenčiama.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis2
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai4
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?21
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Vaidila“ baigs savo gyvavimą: iškils modernus statinys53
Jau pirmadienį buvęs kino teatras „Vaidila“ baigs savo gyvavimą – tądien prasidės pastato griovimas. Šioje vietoje iškils naujas, modernus statinys. ...