- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Bandoma prastumti įstatymą, kuriuo dalis pinigų už kėlimą keltais per uosto akvatoriją būtų atiduodama Kuršių nerijos nacionaliniam parkui.
Pretendavo į procentą
Jau kurį laiką Seime yra užregistruota Vidaus vandens transporto kodekso 30 straipsnio pataisa dėl vieno procento keleivių ir transporto tarifų skyrimo.
Pinigai būtų skirti Kuršių nerijai tvarkyti.
Tas vienas procentas lyg ir nedideli pinigai, palyginti su tuo, kiek vasarą kainuoja įvažiavimas į Kuršių neriją. Tačiau Kuršių nerija jau kurį laiką tapo prieinama tik turtingiesiems.
Būtų socialiai neteisinga, kad už jos teršimą, o, tiksliau, tvarkymą, turėtų mokėti kiekvienas besikeliantis į Kuršių neriją, kad nueitų prie paplūdimio, į Lietuvos jūrų muziejų ar prie „Albatroso“ paminklo.
Sujauktų tvarką
Vyriausybė rengiasi priimti nutarimą, bet jau toks projektas parengtas, nepritarti, kad iš keleivių ir transporto bilieto dalis pinigų būtų skiriama Kuršių nerijos nacionaliniam parkui.
Netgi manoma, kad papildomas pasipinigavimas tokiu būdu ar Kuršių nerijos šalpa, kai mokėtų visi besikeliantys keltais, prieštarautų Lietuvos Konstitucijai.
Netgi manoma, kad papildomas pasipinigavimas tokiu būdu ar Kuršių nerijos šalpa, kai mokėtų visi besikeliantys keltais, prieštarautų Lietuvos Konstitucijai.
Taip lyg būtų įvestas papildomas mokestis ir suformuluota netinkama praktika, kai bet kokia užsimaniusi daugiau pinigų gauti valstybės institucija (tų parkų Lietuvoje yra keturi, o su regioniniais dešimtys) galėtų per pažįstamus Seimo narius inicijuoti vieno ar kito įstatymo priderinimą prie jų poreikių, taip papildomai gauti pinigų.
Taip būtų sujaukta ir visuotinė tvarka, kai valstybei svarbios teritorijos, tokios kaip Kuršių nerija, yra finansuojamos iš valstybės biudžeto.
Valstybės dalis
Atėmus tą 1 proc. kainos nuo bilietų iš esmės pinigai būtų atimti iš valstybės. Keleivius ir transporto priemones kelianti „Smiltynės perkėla“ ne pati nusistato kėlimo įkainius – juos tvirtina Valstybinė energetikos reguliavimo taryba pagal tam tikrą metodiką.
Bilietų kainos nustatomos taip, kad jos būtų lygios keleivių ir transporto priemonių kėlimo keltais būtinosioms išlaidoms, įskaitant investicijų grąžą.
Jei į bilietų kainos dalį imtų pretenduoti dar kažkas kitas, tuomet bilietų kainą greičiausiai tektų didinti arba mažėtų būtinoji „Smiltynės perkėlos“ dalis. Valstybė jai ir taip kompensuoja už tuos keleivius ir transportą, kuris keliamas nemokamai. Atsiradus Kuršių nerijos nacionalinio parko daliai, valstybei tektų dar didinti kompensaciją. Ji negali leisti, kad jos valdoma bendrovė „Smiltynės perkėla“ (valstybė turi 98,99 proc. akcijų) dirbtų nuostolingai arba valstybė iš jos negautų dividendų.
Įžvelgta ir tai, kad 1 proc. tarifą, kurio norėtų Kuršių nerijos nacionalinis parkas, būtų sunku apskaičiuoti ir administruoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos – sporto aikštynas2
Už pusę milijono eurų iš miesto biudžeto šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos įrengtas naujas sporto aikštynas. Iki tol šioje daugiau nei pusantro hektaro užimančioje mokyklos teritorijoje dažniausiai telkšo...
-
Automobilių stovėjimo aikštelės neįgaliojo vietoje – duobė
Baltijos prospekte prie parduotuvės esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje, neįgaliesiems skirtoje vietoje – duobė. Dėl kokių priežasčių ji galėjo atsirasti, nežinoma, tačiau dėl to į parduotuvę atvykę negalią turintys klie...
-
Klaipėdos darbo inspekcijos vadovui – ieškinys
Prokuratūra iš Kretingos rajono savivaldybės tarybos nario Vytauto Ročio, einančio ir Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos teritorinio skyriaus vadovo pareigas, siekia priteisti per 10 tūkst. eurų. Įtariama, kad tokia suma nepagrįstai panau...
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje3
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų22
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...