Dėl socialinių darbuotojų – skundai Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl socialinių darbuotojų – skundai

2010-10-28 05:00
Pagalba: socialiniai darbuotojai globojamam senjorui nuperka reikiamų maisto produktų, kad šiam nereikėtų vargti parduotuvėje.
Pagalba: socialiniai darbuotojai globojamam senjorui nuperka reikiamų maisto produktų, kad šiam nereikėtų vargti parduotuvėje. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Pasikeitusi į namus ateinančių socialinių darbuotojų aptarnavimo tvarka supykdė ne vieną klaipėdietį. Tačiau klientų nepasitenkinimas nėra priežastis ją atšaukti.

Naujoji tvarka šokiravo

Neįgali Danutė Einikienė apstulbo, kai sužinojo, kad kelerius metus ją prižiūrėjusi bei slaugiusi socialinė darbuotoja bus pakeista.

Klaipėdietę supykdė, jog Socialinės paramos centro atstovai net nepasiteiravo, ar ji sutinkanti su tokiomis permainomis. Ji informuota tik apie faktą.

Sunkiai vaikščiojanti D.Einikienė per kelerius metus jau susidūrė su į namus ateinančių darbuotojų kaita. Viena jų esą ne tik užsipuolė tuomet pas moterį užsukusią kaimynę, bet ir jai pačiai nepašykštėjo griežtesnių žodžių.

Pasak neįgaliosios, kitos socialinės darbuotojos apsilankymas namuose baigėsi ne tik padidėjusiu kraujospūdžiu bei ašaromis, bet ir visai dienai sugadinta nuotaika.

"Jau ir taip gyvenime esame nuskriausti, o dar papildomai mus traumuoja", – guodėsi moteris.

Atsižvelgė į audito išvadas

Klaipėdos socialinės paramos centro vedėja Diana Stankaitienė patvirtino sulaukianti nemažai skundų dėl pasikeitusios namuose lankomų klientų tvarkos. Ji įsigaliojo nuo spalio pradžios, atsižvelgus į vidaus audito pateiktas išvadas.

Socialinius darbuotojus rekomenduota paskirstyti taip, kad jiems nereikėtų blaškytis po miestą ir gaišti laiko kelionėms nuo vieno kliento iki kito. Tad dabar vienam socialiniam darbuotojui prižiūrėti skiriami arti vienas kito gyvenantys žmonės.

Tačiau globos reikalaujantys, dažniausiai vyresnio amžiaus klientai, D.Stankaitienei guodžiasi prie socialinių darbuotojų prisirišę kaip prie savo vaikų ar artimų žmonių.

"Mums nereikia panašių į giminystę ryšių tarp darbuotojų ir klientų. Tada tampa nebeaišku, kokios paslaugos ir kokios kokybės teikiamos klientams", – aiškino centro vadovė.

Kaip pavyzdį ji paminėjo Skandinavijos šalis ir Vilnių, kur pas slaugomus žmones kasdien ateina vis kitas darbuotojas.

Apsukruolius "perkanda"

D.Stankaitienė paneigė spėjimą, kad naujoji tvarka taikoma ir dėl siekio apsidrausti nuo galimų piktnaudžiavimų, kai su globotiniu susidraugavęs darbuotojas vėliau tampa jo turto paveldėtoju.

Centro darbo praktikoje pasitaikė tik vienas atvejis, kai darbuotojas bandė išpešti materialinės naudos iš lankomo žmogaus. Tačiau šis darbuotojas nebuvo etatinis, o priimtas pagal viešųjų darbų programą.

Tačiau pasitaiko atvejų, kai socialiniais darbuotojais norintys įsidarbinti apsukruoliai neslepia užmačių ne tik slaugyti kokį senuką, bet ir pas jį apsigyventi.

"Tokius iškart "perkandame" ir nepriimame", – tikino vadovė.

D.Stankaitienė patikino, kad centre dirba tik geri darbuotojai, turintys patirties ir reikiamą išsilavinimą. Tad skundai dėl blogo aptarnavimo, anot direktorės, nėra pagrįsti.

"Jei klientas nesutaria su darbuotoju, jį pakeičiame. Bet jei tam pačiam klientui pasikeičia aštuntas ar devintas žmogus, pradedi galvoti, ar gali visi darbuotojai būti blogi?" – svarstė pašnekovė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų