Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovas Arvydas Vaitkus kreipėsi į Susisiekimo ir Energetikos ministerijas dėl planuojamo per išorinį uosto reidą kloti "NordBalt" elektros jungties kabelio tarp Lietuvos ir Švedijos bei pateikė naujas galimas jo tiesimo koordinates, rašo "Verslo žinios".
Uosto vadovas teigia, kad "NordBalt" kabelis trukdys saugiai laivybai. Nesusipratimas kilo rengiant sausumos dalies detalųjį planą, nes jūrą derintojai pamiršo.
A.Vaitkus dar liepą raštu informavo abi ministerijas, kad "NordBalt" elektros jungties kabelio trasa kerta Klaipėdos uosto išorinio reido pietvakarinį kampą. Teigiama, kad tai pažeidžia uosto interesus, nes išoriniame reide įplaukti į uostą laukia ir inkarus nuleidžia laivai, jų inkarai galėtų pažeisti ir kabelį.
Dėl "NordBalt" planuojama sumažinti išorinio Klaipėdos jūrų uosto plotą. Susisiekimo ministerijos Vandens transporto skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Krivickienė anksčiau BNS sakė, kad tai būtina, nes jungtis kerta išorinį reidą ir toje vietoje nebūtų galima inkaruoti laivų. Anto jos, dabar jau vėlu pakeisti kabelio tiesimo trasą.
Vyriausybės nutarimo projektas numato, kad uostas neteks pietvakarinės teritorijos, esančios lygiagrečiai su Kiaulės nugaros sala, kur bus statomas SGD terminalas, o plotas sumažės 2,15 tūkst. hektarų iki 24,4 tūkst. hektarų.
" NordBalt" jungtis tiesiama per pajūrio juostos dalį Klaipėdoje ir Kuršių nerijoje, Lietuvos teritoriniuose vandenyse ir išskirtinėje ekonominėje zonoje. Jungtį sudarys du greta pakloti kabeliai, iš viso jo bus pagaminta 900 kilometrų.
520 mln. eurų (1,795 mlrd. litų) vertės 700 MW galios " NordBalt" jungtį numatoma nutiesti iki 2015 metų gruodžio. Kabelį jungčiai už 932 mln. litų (270 mln. eurų) gamina ir sumontuos konkursą laimėjusi Švedijos bendrovė ABB.
Naujausi komentarai