Baudos padės kovoti su įkyria reklama

Prekeiviai ir paslaugų teikėjai nebegalės vartotojų beatodairiškai atakuoti reklaminiais spaudiniais.

Gresia atsakomybė

Įkyriai į pašto dėžutes brukamą neadresuotą reklamą bandys pažaboti nuo šių metų įsigaliojęs naujos redakcijos Pašto įstatymas.

Jame numatyta, kad jeigu gavėjas nenori gauti tokios reklamos, siekdamas aiškiai išreikšti šį nesutikimą, ant savo laiškų dėžutės turėtų nurodyti, kad reklamos gauti nepageidauja. O asmenys, pažeidę tokį gavėjo nesutikimą, privalės atsakyti teisės aktų nustatyta tvarka.

Vartotojai, gavę nepageidaujamą reklamą, priklausomai nuo jos turinio turėtų kreiptis atitinkamai į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą arba į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją.

Pagal šių institucijų surašytus protokolus pažeidimus nagrinės bei sankcijas taikys Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT).

Reagavo į skundus

Ginti vartotojų teises įstatymo raide nuspręsta atsižvelgus į gausėjančius skundus dėl agresyviai paštu platinamos reklamos.

Kaip pripažino Susisiekimo ministerijos Pašto skyriaus vedėja Kristina Semėnė, Lietuvoje dar ganėtinai nauja tvarka klijuoti specialius lipdukus ant pašto dėžučių daugelyje kitų Europos šalių yra jau įprasta praktika.

Praėjusiais metais VVTAT nagrinėjo 5 bylas dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – nepageidaujamos reklamos siuntimo vartotojui. Trimis atvejais pažeidėjams skirta ekonominė sankcija – bauda, dviem atvejais pažeidėjams pritaikytas įspėjimas.

Tačiau tarnybos atstovai neneigė, jog skundų dėl įkyrios reklamos pastaruoju metu sparčiai daugėja.

Ėmė piktnaudžiauti

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vyresnioji inspektorė Neringa Jurgėlienė tvirtino, kad gyventojų nusiskundimų dėl nepageidaujamų reklaminių leidinių pašto dėžutėse tarnyba iki šiol nebuvo gavusi. Specialistė svarstė, jog veikiausiai dėl to, kad klaipėdiečiai į šią inspekciją įpratę kreiptis dėl nekokybiškų prekių.

Kai kurie miestiečiai, klijuodami specialius lipdukus, nepageidaujamos reklamos problemą jau išsprendė savo iniciatyva.

Vieno uostamiesčio daugiabučio gyventoja pasakojo, jog iš pradžių tokią valią išreiškė vos vienas kitas kaimynas. Tačiau ilgainiui lipdukų ant pašto dėžučių akivaizdžiai padaugėjo.

„Asmeniškai man reklaminiai leidiniai netrukdo, bet labai gali būti, jog ir man teks pasinaudoti tokia galimybe, nes pastebėjau, kad platintojai ėmė piktnaudžiauti. Pastaruoju metu savo pašto dėžutėje randu po du ar net po tris tos pačios reklamos egzempliorius“, – kalbėjo moteris.

Komentaras

Kristina Grigaitė

VVTAT Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus l. e. p. vedėja

Pastaraisiais metais Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gauna vis daugiau vartotojų nusiskundimų dėl nepageidaujamos reklamos, skleidžiamos į vartotojų pašto dėžutes, elektroniniu paštu ar trumposiomis SMS žinutėmis. Tačiau ne visi skundai yra pagrįsti. Dažnai vartotojai pamiršta, jog pildydami anketas įvairioms lojalumo kortelėms gauti ar naršydami konkrečiuose tinklalapiuose užsiregistruoja bei pateikia savo kontaktinius duomenis ir pažymi, kad pageidauja gauti informaciją apie nuolaidas ir akcijas. Reklamos įstatymo 13 straipsnis nustato, kad reklama telefonu, telefaksu, teleksu, elektroniniu paštu gali būti teikiama tik reklamos vartotojo sutikimu ar jo prašymu, ir tai, kad draudžiama tiesiogiai teikti reklamą konkrečiam asmeniui, jeigu yra aiškiai išreikštas šio asmens nesutikimas. Už šio įstatymo reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikymą reklaminės veiklos subjektams Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pagal kompetenciją gali skirti baudą nuo 1 tūkst. iki 30 tūkst. litų. Kai pažeidimas yra mažareikšmis, juo nepadaroma esminės žalos šio įstatymo saugomiems asmenų interesams, tarnyba, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, už šių reklamos naudojimo reikalavimų nesilaikymą gali taikyti administracinę nuobaudą – įspėjimą, neskirdama reklaminės veiklos subjektams baudos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

RM

RM portretas
Socializmo statytojai, norėčiau paklausti, o kuri reklama yra įkyri ar ne? Man pavyzdžiui, tai visos reklamos įkyrios.

Šiaip

Šiaip portretas
Ant mano pašto dėžutės buvo prašymas kad reklamos nemesti, tai paštininkas jį išpradžių aprašinėjo, o vėliau išvis nuplėšė ir taip du kartus. O šiaip reklamos platintojai pradės aiškinti kad jie tos reklamos nemėte, kad pvz kaimynai iš savo dėžutės perdėjo

reklama

reklama portretas
Nusisukau pašto dėžutę ir rami galva. R.I.P popiertiniam šlamštui.
VISI KOMENTARAI 30

Galerijos

Daugiau straipsnių