- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Švenčiu kūrybinės veiklos 50-metį. Pusė amžiaus… Padainavau per tūkstantį rečitalių", – atskleidė į susitikimą su Klaipėdos publika atvyksianti žymi dainininkė ir vokalo pedagogė Giedrė Kaukaitė. Jos kūrybinės veiklos 50-mečiui skirtas renginys "Giedrė Kaukaitė: aš žinau tą smoką" vyks spalio 30 d., antradienį, 18.30 val. Klaipėdos koncertų salės pirmojo aukšto foje.
Savo karjerą ji pradėjo kaip operos solistė ir 10 metų kūrė vaidmenis Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. 1968 m. baigusi konservatoriją Vilniuje (dabartinė Lietuvos muzikos ir teatro akademija), du metus stažavosi garsiajame Milano "La Scalos" teatre.
Tais pačiais metais įvyko, pasak Giedrės, lemtingas susitikimas su F.Bajoro kūryba, jo "Sakmių siuita", pakeitusia požiūrį ne tik į lietuvių autorių vokalinę kūrybą, bet ir į prasmės, formos bei išraiškos kriterijus.
Laimėta I-oji premija M.Glinkos vokalistų konkurse solistei atvėrė galimybę gastroliuoti, rengti solinius koncertus.
Kaip operos dainininkė ji pasirodė Rygos, Talino teatruose, Maskvos didžiajame teatre, Čekijos ir Slovakijos teatruose.
G.Kaukaitė teigia, kad kartu augo, turtėjo ir lietuviškasis originalusis repertuaras: "Švęsdama kūrybinės veiklos 10-metį, 100-ajame rečitalyje dainavau F.Bajoro kūrinius, o kūrybinės veiklos 20-mečiui surengiau įvairių lietuvių kompozitorių vokalinės kūrybos programų ciklą, nes man rašiusių autorių sąrašas labai išsiplėtė. Visos programos skambėjo tiek didžiausiuose Lietuvos miestuose, tiek mažuose miesteliuose. Ypač artima buvo F.Bajoro, B.Kutavičiaus, J.Nabažo, A.Martinaičio, A.Bražinsko, J.Bašinsko kūryba. Praturtino E.Balsio. J.Juzeliūno, M.Urbaičio ir J.Juozapaičio kūriniai. Po jų naujai suskambėjo S.Šimkus bei J.Gruodis."
Taip natūraliai G.Kaukaitė atrado inidividualų kelią.
"Galimybė būti nepriklausomai, pačiai rinktis repertuarą ėmė viršų – nusvėrė sprendimas pasukti koncertų dainininkės keliu ir būti savimi. Išaugęs originalusis repertuaras darė poveikį mano požiūriui į interpretaciją – svarbus tapo pirmapradiškumo klausimas. Teatre įgyta stambios formos patirtis turėjo įtakos mano koncertų programoms, kurios turėdavo temą, apgalvotą dramaturgiją. To paties siekiau ir pedagoginiame darbe, trukusiame 32 metus, LMTA. Labai vertinu tai, kad galėjau lietuvių kompozitorių kūrinius atlikti gastroliniuose rečitaliuose bei įvairiuose festivaliuose užsienyje: Lenkijoje, Vokietijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Prancūzijoje ir JAV. Mūsų tautinė muzika buvo klausoma, priimama ir vertinama. Šiandien galvoju, kad šitaip susiklostęs kelias pasiteisino – muzikologai jį vertina kaip reiškinį, kaip naujo dainavimo stiliaus, naujos atlikimo tradicijos kūrimą ir puoselėjimą, lietuviškos vokalinės kūrybos propagavimą. Kompozitorius F.Bajoras viename interviu G.Kaukaitės laiką pavadino lietuvių kamerinės vokalinės muzikos aukso amžiumi, nes tuo metu naujų kūrinių buvo parašyta ypač daug. Visa tai man yra didelė ir brangi gyvenimo satisfakcija."
Susitikimo su dainininke metu vyks dokumentinio filmo "Aš žinau tą smoką" premjera.
"Jis yra apie pasirinkimą ir kriterijų vertę", – tikino G.Kaukaitė.
Renginyje taip pat dalyvaus klaipėdietės – muzikologė, Klaipėdos miesto kultūros magistrė, Klaipėdos universiteto profesorė emeritė Daiva Kšanienė ir pianistė, uostamiesčio S.Šimkaus konservatorijos muzikinį ugdymą organizuojančio skyriaus vedėja Renata Krikščiūnaitė-Barcevičienė.
D.Kšanienė ir G.Kaukaitė gerai pažįstamos nuo studijų LMTA laikų.
R.Krikščiūnaitė-Barcevičienė 13 metų dirbo koncertmeistere G.Kaukaitės dainavimo klasėje LMTA, daug kartu su ja koncertavo.
"G.Kaukaitė padėjo man tapti tikru profesionalu, dainininkų pageidaujamu scenos partneriu, išmanančiu stilistiką, vokalo plonybes. Labai dėkoju jai ir už gyvenimo pamokas", – teigė Renata.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos koncertų salė 2025-aisiais: 20-metis, muzikos pavasariui – 50 bei violončelės festivalis1
Klaipėdos koncertų salė (KKS) 2025 metus pasitinka įspūdinga ir turtinga renginių programa, skirta tiek išrankiausiems muzikos gurmanams, tiek jauniesiems klausytojams. Šių metų pirmasis pusmetis žadės ne vieną įsimintiną įvykį, pr...
-
Į laivą-muziejų plūdo tūkstančiai lankytojų
Uostamiestis unikalumu pasižymi daugelyje sričių. Viena jų – muziejai. Miesto širdyje prišvartuotas laivas-muziejus „Sūduvis“ pernai sulaukė per 25 tūkst. lankytojų. ...
-
„Kitoks teatras“ pristato svaiginančią komediją „Profesoriaus klastingas tirpalas“
Nori sužinoti, prie ko priveda tirpalo C2H5OH+H2O vartojimas? Pažiūrėk spektaklį! ...
-
Į Klaipėdą „incognito“ atvyksta „Revizorius“
Pasiilgote geros komedijos su profesionalia aktorių vaidyba, įspūdingais kostiumais ir įtraukiančia istorija? Valstybinio Šiaulių dramos teatro komedija „Revizorius“ – tai šmaikščių improvizacijų, taiklaus humoro...
-
Vladimiro Konstantinovo laukia debiutas prestižinėje Niujorko koncertų salėje
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) atlikėjų meistriškumu netrukus galės įsitikinti ir užjūrio publika: vasario mėnesį teatro vyriausiasis chormeisteris Vladimiras Konstantinovas keliaus į Jungtines Amerikos Valstijas, kur maestro Da...
-
„Mane vadina Kalendorium“ autorius susitiko su aktoriais: iškart supratau, kas vaidins Oskarą
Klaipėdos dramos teatre jau kurį laiką vyksta latvių režisieriaus Elmārs Seņkovs kuriamo spektaklio „Mane vadina Kalendorium“ repeticijos. Spektaklis statomas pagal Latvijoje didžiulio populiarumo sulaukusios knygos tuo pačiu pavadinimu in...
-
„Karaliaus Rodžerio“ kostiumus kūrė tarptautinį pripažinimą pelniusi dizainerė Magdalena Brozda
Balandžio 5-ąją Lietuvos publika ne tik išgirs, bet ir pirmą kartą išvys Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) scenoje rodomą Karolio Szymanowskio operą „Karalius Rodžeris“. Žinomiausią lenkų kompozitoriaus moderni...
-
Dirigentas Tomas Ambrozaitis: Čiurlionio muzikoje atrandu Lietuvą
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras (KVMT), kaip ir visa Lietuva, 2025-aisiais minės vieną reikšmingiausių šalies nacionalinei kultūrai sukakčių – Mikalojaus Konstantino Čiurlionio gimimo 150-ąsias metines. Išplėstinis ...
-
Nuaidėjo Kalėdinių giesmių festivalis
Įsimintinas 2024-ųjų pabaigos akcentas – Kalėdinių giesmių festivalis, įvykęs Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje. Čia koncertavo chorai ne tik iš Klaipėdos, bet ir iš kitų Lietuvos miestų. ...
-
Teatro aikštėje – šventiniai pasirodymai ir diskoteka
Tarpušvenčiu uostamiestyje renginių netrūko. Pagrindinėje miesto aikštėję susibūrę klaipėdiečiai ir miesto svečiai stebėjo ledo čiuožykloje vykusius įspūdingus dailiojo čiuožimo pasirodymus. ...