Patvirtinta: Kauno gatvėse brangsta parkavimas

Kauno miesto taryba pritarė nuo kitų metų pradžios branginti parkavimą visose zonose. Didinti vietinę rinkliavą esą reikėjo, nes ji nebuvo peržiūrėta daug metų.

Kodėl brangsta?

Miesto savivaldybė skelbė, kad vietinės rinkliavos įkainiai raudonoje ir geltonoje (oranžinėje) zonose nekeisti jau beveik septynerius metus, o žalioje ir mėlynoje – visą dešimtmetį.

Jose esą fiksuojamas labai didelis intensyvumas, siekiantis 80–85 proc. Neretai momentinis stovėjimo vietų užimtumas centrinėje miesto dalyje bei Senamiestyje būna šimtaprocentinis.

„Pastebime, kad žemos rinkliavos kainos turi vis mažiau įtakos gyventojų apsisprendimui naudotis viešuoju transportu ar statyti automobilius atokiau nuo centrinės miesto dalies. Akivaizdu, kas tai nepopuliarus, bet šiai dienai jau neišvengiamas sprendimas. Tai galimybė atlaisvinti centrines gatves nuo automobilių spūsčių. Joms įtakos turi ir sulėtėjantis transporto srautas, kuomet gatvėse stabčioja laisvų vietų besižvalgantys ir sunkiai jas atrandantys vairuotojai“, – kodėl reikėjo tokio sprendimo, aiškino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Negailėjo kritikos

Opozicijos atstovai negailėjo kritikos tokiam tarybos sprendimui sakydami, kad dabar ne pats tinkamiausias laikas didinti rinkliavą už parkavimą, esą dabar pakilusios palūkanos ir taip tuština gyventojų pinigines, tad dar vienas mokestis – tik papildoma našta.

Tarybos nariai svarstė, kiek laiko didesni įkainiai duos naudos bei kaip apskaičiuoti realią tokio projekto naudą.

„Miestiečiams mokama paslauga, bet dalis aikštelių dar net neasfaltuotos. Kada jos bus tvarkomos?“, – klausė konservatorė Jurgita Kupčinskienė.

Projekto rengėjai patikino, kad už parkavimą surenkami pinigai įkrenta į bendrą biudžetą ir tada perskirstomas, tad dalis pinigų nukreipiama ir aikštelių tvarkymui.

Dar kiti opozicijos nariai atkreipė dėmesį, kad keliami vietinės rinkliavos įkainiai, tačiau viešojo transporto tinklas nėra pakankamai gerai išplėtotas.

„Mūsų siūlymas – atidėti klausimo svarstymą, nes nesiūlomos alternatyvos nei viešam transportui, nei naujoms parkavimo vietoms, o kainos didėja drastiškai. Reiki sulaukti studijos apie naujas transporto rūšis, išnaudoti esamas daugiaaukštes aikšteles, o tik tada priimti sprendimą dėl parkavimo įkainių didinimo“, – nurodė Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos lyderis Paulius Lukševičius, tačiau taryba tokį siūlymą atmetė.

Vietinės rinkliavos dydžio pakėlimui pritarė 23 tarybos nariai, 13 buvo prieš, dar vienas susilaikė.

Kokia bus rinkliava?

Tarybai pritarus nuo sausio 1 dienos už automobilio stovėjimą teks mokėti brangiau. Patvirtinti įkainiai rodo, kad vietinė rinkliava bus didesnė visose.

Nurodoma, kad transporto priemonės valandinė stovėjimo kaina keturiose zonose keičiasi taip: geltonoje ir oranžinėje didėja 0,5 euro (nuo 2 iki 2,5 euro), raudonoje – 0,8 euro (nuo 1,2 iki 2 eurų), mėlynoje – 0,4 euro (nuo 0,6 iki 1 euro), žalioje – 0,2 euro (nuo 0,3 iki 0,5 euro).

Naujai pastatytą daugiaaukštę transporto priemonių saugyklą K. Donelaičio g. 65A numatyta priskirti naujai zonai ir apmokestinti visą parą. Čia valandinis parkavimas nuo 8 iki 20 val. kainuotų 1,2 euro, o nuo 20 iki 8 val. – perpus pigiau – 0,6 euro. Metinio leidimo kaina sieks 340 eurų.

Šis sprendimo projektas apima ir daugiau pakeitimų, susijusių terminuotais parkavimo leidimais. Pigiausias 30 dienų leidimas kainuos 20 eurų. Jis bus skirtas aikštelei prie geležinkelio stoties. Metinis leidimas, galiojantis trijose zonose (žalia, mėlyna, raudona), atsies 800 eurų.

Centrinėje miesto dalyje bus galima įsigyti tris naujo tipo leidimus, suteikiančius galimybę stovėti visose rinkliavos zonose. Mėnesiui toks leidimas kainuos 150, ketvirčiui – 350, o metams – 1200 eurų.

Dar viena naujovė – atsisakyta antrojo gyventojo ir veiklą vykdančių asmenų leidimo. Nuo kitų metų gyventojai galės tik vienam automobiliui įsigyti lengvatinį parkavimo leidimą. Be to, sulaukus tarybos pritarimo, nuo kitų metų dėl vairuotojų patogumo visi leidimai taps elektroniniai.

Iki šiol grynųjų elektromobilių savininkams leidimai būdavo išduodami vieneriems metams. Įsigaliojus pokyčiams, galiojimo terminas pailgės iki 3 metų.

Keičiasi ir zonos

Kartu su aukščiau išvardintomis naujovėmis nuo kitų metų keičiasi dviejų gatvių zonos, tad vairuotojai turės stebėti kelio ženklus, informaciją ant parkomatų bei mokėjimo programėlėse, kad galėtų susimokėti rinkliavą už tinkamą zoną.

Iki šiol geltonoje zonoje buvusi Gedimino gatvė (prie LSMU Kauno ligoninės Priėmimo skubios pagalbos ir traumų skyriaus) keičiasi į raudonąją, o I. Kanto gatvės atkarpa nuo Kęstučio g. iki Karaliaus Mindaugo pr. – iš raudonos į geltonąją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kaunietis

Kaunietis portretas
Nieko nuostabaus juk čia Lietuva, čia pigti niekas negali, nes pigimas yra uždraustas įstatymu.

anupras is kauno rajono

anupras is kauno rajono portretas
koncervatorei ir vel viska kelia. ar lansbergiau neuzteko tau vokto siferio? reike tau ir parkavima branginti? vagys koncervatorei, apipleseneja darbo klase

vaziojem

vaziojem portretas
Butu gerai kad su tokiu trenksmu butu priimami sprendimai dazninti viesojo transporto kursavima :) Krabo ir visos savivaldybes beda, kad jie i viesaji ziuri kaip i pelno siekianti versla, todel kai dabar mazai keleiviu vaziuoja, dar labiau "optimizuojami" marsrutai, t.y. retinami, o esantys israizgomi nelogiskais labirintais. Gaunasi uzburta spirale, kai zmones nenori naudoti VT nes jis nepatogus, tada savivaldybe galvoja reikia dar retinti, nes vis tiek mazeja naudojimasis ir t.t. Viesasis transportas turi kursuoti kuo dazniau, patogiais marsrutais, kad galima butu be ilgu laukimu persesti i kita marsruta. Tik tuomet galima tiketis keleiviu augimo. O dabar bloginamos salygos patekimui i Centra, bet viesasis irgi negerinamas, o daznu atveju ir bloginamas (retinamas). Tai, kad Kaunas isigijo naujus autobusus ir troleibusus - gerai, bet tik maza dalele VT gerinimo darbo. Man asmeniskiai zymiai svarbiau vaziavimo daznumas/suderinamums/tinkami marsrutai.
VISI KOMENTARAI 83

Galerijos

Daugiau straipsnių