- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
-
Oficialu: legendinė „Raketa“ pirmą kartą išplaukė su keleiviais
Ketvirtadienio rytą legendinis laivas „Raketa“ oficialiai pradėjo plaukioti maršrutu Kaunas – Nida – Kaunas. Pirmą kartą į kelionę greitaeigis kateris išplaukė su keleiviais. Dalis jų neslėpė nostalgiškų jausmų, mat „Raketa“ buvo plaukę prieš kelis dešimtmečius.
Užplūdo prisiminimai
Praėjusią savaitę buvo atliekami „Raketos“ bandymai, o jau šį ketvirtadienį pradėti oficialūs plaukiojimai. Legendinis laivas į Nidą plauks kelis kartus per savaitę, o norinčiųjų plaukti – tikrai netrūksta. Kalbinti pirmieji keleiviai neslėpė, jog plaukti nusprendė dėl to, kad prisimintų, kaip pramogavo prieš kelis dešimtmečius.
„Man asmeniškai tai yra sentimentai. Plaukiau „Raketa“, kai mažas buvau. Ir tai tada plaukiau tik Kauno mariomis į Rumšiškes, kur buvo jaunimo stovykla, o dabar Nemunu bus pirmas kartas, noriu pamatyti upės vingius. Jau seniai turėjau idėją, kad reikės plaukti ir ją įgyvendinau iš karto, kai tik buvo paskelbta apie plaukimą“, – gerų emocijų neslėpė į „Raketą“ su visa šeima skubėjęs kaunietis Jonas.
„Esu plaukus gal kokių 6-7 metų. Grįšim atgal taip pat „Raketa“. Turėsim kelias laisvas valandas, tad pasivaikščiosim po Nidą. Dar konkretaus maršruto ten nuplaukus neturim, gal po kopas pasivaikščiosim, gal prie jūros nueisim. Dabar tik juokauju, kad ši kelionė nebūtų kaip „Titaniko“. Yra ant kranto daug išlydinčiųjų, tad tikiuosi, kad sugrįšim ir viskas bus puiku“, – juokavo viena pirmųjų į laivą įlipusių keleivių Kristina.
Nors karantino sąlygos vis švelninamos, tačiau atsipalaiduoti dar per anksti. Dėl to laive keleivius pasitiko ir dezinfekcinis skystis. Kai kurie keliautojai veidus dengė kaukėmis ar skydeliais.
„Anksčiau „Raketa“ buvo transporto priemonė, dabar – pramoga. Kaip ir daugelis keleivių, matyt, prisimena savo pirmuosius plaukimus, tada dar tarybiniai metai buvo. Visi laukė ir pagaliau sulaukėme, kada vėl galėsime plaukti. Dabar gal yra šiek tiek nepatogumų plaukti užsidėjus kaukes, bet dauguma prie šio jausmo jau turėjo priprasti. Noriu, kad aplinkiniams nebūtų problemų, tad ir aš užsidėjęs skydelį“, – kalbėjo pirmoje eilėje įsitaisęs Raimis. Vyras pridūrė, kad tokioje vietoje sėdėdamas puikiai matys pro šalį skriejančius vaizdus. Tiesa, keliautojas tikino, kad keturių valandų kelionės jam pakaks ir į Kauną grįš kitu transportu.
Eitvydo Kinaičio nuotr.
Skelbia akcijas bilietams
Laivo savininkai nurodė, kad vos tik paskelbus naujieną, jog „Raketa“ jau turi leidimus plaukti, pasipylė skambučiai ir užklausos, kada ir už kiek bus galima plaukti. Į pirmąjį plaukimą bilietai buvo išgraibstyti. Dėl didelio susidomėjimo, verslininkai nusprendė atsidėkoti – iki pat Joninių plaukti į Nidą ir atgal bus pigiau.
„Iki Joninių visi bilietai kainuos 29 eurus. Taip dėkojame už palaikymą ir tai yra požiūris į atsakingą verslą. Net neabejoju, kad bilietai bus išgraibstyti akimirksniu ir visi norintys nepaklius, nes mes vienu metu galime plukdyti tik 58 keleivius. Vos tik paskelbus apie plaukimą, per pirmas dvi valandas turėjome daugiau nei 5 tūkst. užklausų“, – prieš pirmąją oficialią „Raketos“ kelionę kalbėjo laivą prižiūrinčios viešosios įstaigos „Vandens kelias“ vadovas Nerijus Šilgalis.
Jis pridūrė, kad vienu metu galima paimti ir šešis dviračius. Būtent dėl ribotų vietų, dviračiai taip pat apmokestinti. Prieš pat kelionę keleiviams nemažai klausimų kilo dėl gyvūnų. Padarius apklausą buvo nuspręsta, kad kartu į Nidą galės plaukti tik nedideli augintiniai, laikomi specialiose transportavimo narvuose.
„Raketa“ niekada nebuvo išbraukta iš Kauno simbolių, nors ir ilgą laiką stovėjo ant kranto.
Pasak N.Šilgalio, nuolat sulaukiama laiškų ir iš įvairių organizacijų, tad tikrai neatmetama, jog ateityje keleivių gali laukti nuolaidos kokiuose nors restoranuose, o galbūt net atsiras ir specialios ekskursijos „Raketa“. Tačiau detalesni planai, kaip bus išnaudojamas laivas, dar neatskleidžiami.
Verslininkai laivo pritaikymui išleido apie 100 tūkst. eurų. Kadangi pernai greitaeigis kateris taip ir neišplaukė, išlaidos išaugo dar apie 30 proc.
Linkėjo gero vėjo
Legendinį laivą „Raketą“ į pirmąją oficialią kelionę išlydėjo Kauno ir Neringos merai. Miestų vadovai džiaugėsi, kad šiais metais tikrai pavyko atgaivinti tokį maršrutą ir tikisi, kad iš to išlos visi.
Pernai, kai buvo pristatyta atnaujinta „Raketa“, Kauno meras Visvaldas Matijošaitis dėl plaukimo buvo skeptiškas, tąkart kalbėjo, kad Nemunas laivybai nėra pritaikytas. Tačiau šiemet jo pasisakymuose yra daugiau optimizmo.
„Ir gamta, ir Vandens kelių direkcija pasirūpino Nemuno vaga, ją sutvarkė. Dabar jau bus galima plaukti“, – teigė V.Matijošaitis.
Kauno vadovas tik išlydėjo pirmuosius keliautojus, bet pats „Raketa“ šį kartą neplaukė. Jis nurodė, kad kol kas savivaldybė neplanuoja tapti laivo rėmėjais, bet, kaip ir visi, tikisi, kad pavyks į Kauną pritraukti ir naujų turistų.
„Privatus verslas jį atstatė, tai jie viską ir skaičiuoja. Dabar visi išskėstomis rankomis laukiame atplaukiančių turistų. Iš tiesų, „Raketa“ niekada nebuvo išbraukta iš Kauno simbolių, nors ir ilgą laiką stovėjo ant kranto. Pats esu plaukęs senąją „Raketa“ ir Kaune, ir net Volgos upe. Tik, manau, kad šis laivas dabar bus ženkliai tylesnis“, – kalbėjo Kauno vadovas.
Visvaldas Matijošaitis/ Eitvydo Kinaičio nuotr.
Neringos meras Darius Jasaitis neslėpė džiaugsmo, jog į Nidą plauks greitaeigis kateris, mat tai dar viena galimybė pasiekti išskirtinį Lietuvos kampelį.
„Dar prieš tris metus buvo žmonės, kurie norėjo paleisti Nemunu „Raketą“, bet jiems kažkas nepavyko. O dabar džiaugiuosi žmonėmis, kurie daro verslą iš meilės Nemunui, Kaunui ir Neringai, ir paleido tokį laivą, kuriuo tėveliai plaukiojo. Anksčiau šis laivas buvo viena pagrindinių transporto priemonių, todėl labai džiugi diena ir norisi kaip būriuotojams palinkėti vėjo“, – pasisakė D.Jasaitis.
Jis nurodė, kad dėl „Raketos“ teko šiek tiek patvarkyti ir Nidos uostą. Dar prieš kelias dienas buvo montuojamos specialios bonos, kurios leidžia laivui saugiai prisišvartuoti. Be to, ir pats uosto pastatas atgimė ir atrodo taip pat, kaip atrodė tada, kai į uostą plaukė senoji „Raketa“.
„Kartais juokaujame, kad tie, kurie nori sugrįžti į praeiti, turi pirkti „Raketos“ bilietą ir atplaukę į uostą pasinerti į tuos senuosius laikus. Nepaisant uosto senojo dizaino, Neringoje žmonės tikrai turės ką veikti – turime daug viešųjų erdvių, nemažai pajūrio, net karantino metu nebuvome užsivėrę, tad laikantis atstumų, tikrai žmonės ras, ką pamatyti“, – tikino Neringos meras.
Darius Jasaitis/ Eitvydo Kinaičio nuotr.
Vandens lygis Nemune
Dar prieš pirmąją „Raketos“ kelionę teko nemažai padirbėti ir su Nemuno vaga. Vietomis upės lygis gerokai mažesnis, tačiau Vandens kelių direkcijos atstovai nurodo, kad šiais metais laivyba neturėtų sustoti.
„Ši diena turi didelę reikšmė Lietuvos upių laivininkystei. Ši diena vainikuoja pusantrų metų darbus paruošiant laivakelį, tvarkant uosto krantinę, derinant juridinius dalykus. Porą metų mes aktyviai atliekame Nemuno valymo darbus, pradedame juos ankstyvą pavasarį tam, kad vandens kelias tikrai būtų tinkamas naudoti. Šiemet jau turime tikrai labai gerą laivakelio situaciją. Net jei bus sausra, manome, kad laivai upe vis tiek galės plaukti“ – kalbėjo Vandens kelių direkcijos Vladimiras Vinokurovas.
Pasak jo, Nemune yra penkiolika sudėtingesnių ruožų, tačiau, ko gero, didžiausias iššūkis laukia vingiuose ties Jurbarku. Skaičiuojama, jog tokiuose upės posūkiuose Nemuno gylis siekia apie 1,5 metrus. Tai sekliausios vietos Nemune.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas24
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Mokykla be telefonų: nustebino vaikų mąstymo branda
Į Kulautuvos pagrindinę mokyklą atėję moksleiviai telefonus palieka spintelėje. Pasiima tik pasibaigus pamokoms. Pedagogai tikri – tai gerina mokymo kokybę, stiprina bendruomenės ryšį. ...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?66
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...