- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaunas, pristatydamas darnaus judumo planą, iškėlė ir idėją apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį, kad sumažėtų transporto srautai. Tik neaišku, kaip tai galėtų būti įgyvendinta.
Verslui kelia nerimą
Automobilių srautai turi tiesioginės įtakos Senamiestyje veikiantiems verslams. Viešojo maitinimo, suvenyrų ar kitos prekybos įmonės stebi apyvartos pokyčius tada, kai mažėja parkavimo vietų, ribojamas eismas aplink Rotušės aikštę.
„Už visus kalbėti tikrai negaliu, nes nuomonės dažnai skiriasi. Žiūrint per žaliojo kurso prizmę, galbūt tai ir būtų variantas. Kita vertus, Rotušės aikštėje ir taip yra brangiausias parkavimo tarifas mieste, o ten ir taip retai būna laisvų vietų. Vadinasi, žmonės automobilius turi palikti kitur. Kai uždaryta viena aikštės pusė, dar labiau sumažėja vietų, tada sumažėja ir pietaujančių Senamiestyje, nes nepatogu atvažiuoti, greitai papietauti ir išvykti. Tada didesnio srauto galima sulaukti nebent vakarais“, – „Kauno dienai“ sakė Kauno Senamiesčio draugijos vadovė Ona Peičiūtė.
Pasak jos, ir dabar Senamiestį ne taip jau daug žmonių renkasi kaip tranzitinį kelią, nes siauros gatvelės neretai tampa spūsčių priežastimi, todėl patogiau apvažiuoti Senamiestį kitomis gatvėmis.
„Negalėčiau sakyti, kad Senamiestis yra labai tranzitinis, nes dauguma supranta, kad ten strigs įvažiavę, juolab kad visa infrastruktūra aplink Senamiestį yra gerinama. Jei reikia nuvažiuoti, tarkim, iki Jonavos gatvės, visi ir taip važiuoja pro Pilies žiedą, o ne lenda į Rotušės aikštę. Apmokestinimas tiesiog sumažintų srautus į Senamiestį, o ne pagerintų susisiekimą. Be to, reikia nepamiršti, kad ir šiaip viskas brangsta, tad, jei už įvažiavimą reikės mokėti, žmonės čia tiesiog nevažiuos.
Kyla klausimų, ar už įvažiavimą reikės mokėti ir gyventojams. (Laimio Steponavičiaus nuotr.)
Sunku ir šiaip įvertinti, ar žmogus į Senamiestį atvyksta pavalgyti, ar važiuoja tranzitu, nežinau, ar tai galima patikrinti. Todėl nemanau, kad, apmokestinus įvažiavimą į Senamiestį, bus surenkama daugiau pinigų į biudžetą ar tai kaip nors išspręs eismo problemas. Manau, kad toks sprendimas nepasiteisintų, nes dabar žmonės renkasi, kas yra pigiau, patogiau ir greičiau“, – teigė O.Peičiūtė.
Klausimų kelia ir tai, ties kuriomis gatvėmis galėtų būti renkama rinkliava už įvažiavimą, nes kai kurie Senamiesčiu laiko ir Birštono bei Šv. Gertrūdos gatves, kiti ribas brėžia arčiau Rotušės aikštės ir spėlioja, kad galbūt įvažiavimas būtų apmokestintas ties Muitinės ar A.Jakšto gatvėmis.
„Jei būtų pristatytas aiškus modelis, kaip viskas veiks, tada gal būtų lengviau suprasti. Dabar sunku pasakyti, ar tai duos naudos. Manau, kad pradžioje tikrai būtų daug nepasitenkinimo tiek iš klientų, tiek ir iš Senamiestyje veikiančių verslų“, – sakė Kauno Senamiesčio draugijos vadovė.
Pradžioje tikrai būtų daug nepasitenkinimo tiek iš klientų, tiek ir iš Senamiestyje veikiančių verslų.
Neaišku ir gyventojams
Mokamas įvažiavimas į Senamiestį kelia klausimų ir gyventojams, ar jie taip pat turėtų mokėti, ar bus taikoma išimčių. Domina ir apmokestinamos zonos ribos.
„Neaišku, ar bus leidimai, kiek jų gyventojai galės išsiimti, kokios gatvės pateks į tą apmokestinamą zoną. Net nežinome, kiek galėtų kainuoti pats įvažiavimas. Galbūt gyventojams leidimai brangiai kainuos, o gal nekainuos nieko. Nieko nežinome“, – gyventojai kilo begalė klausimų dėl planuojamo mokesčio.
Kiti gyventojai svarstė, jei bus apmokestintas įvažiavimas į istorinę Kauno vietą, ar tai reiškia, kad bus panaikintas parkavimo mokestis, o gal galios abu?
„Jei bus renkama rinkliava ir už įvažiavimą, ir už parkavimą, ar nebus taip, kad aplinkinės gatvelės taps nuolatinėmis automobilių stovėjimo aikštelėmis? Jau ir dabar kai kuriose vietose sunku prasilenkti. Jei visi ten pradės statyti automobilius, tikrai bus vienas didelis kamštis, iš kurio nelabai bus įmanoma išvažiuoti“, – nuogąstavo Senamiesčio gyventojai.
Verslininkai pastebi, kad, apribojus automobilių eismą Rotušės aikštėje, sumažėja ir klientų. (Laimio Steponavičiaus nuotr.)
Ir patys dar svarsto
Savivaldybės atstovai mokamo įvažiavimo viziją iškėlė kartu su darnaus judumo planu. Tačiau dar neskuba atskleisti detalių, kaip ir kada toks projektas galėtų būti įgyvendintas.
„Kol kas pati idėja yra ankstyvoje stadijoje. Svarstome, kad mažos emisijos zona galėtų būti suskirstyta į du etapus: Senamiestį ir Naujamiestį. Pirmajame etape tam tikrose Senamiesčio gatvėse galėtų būti įrengta vaizdo stebėjimo sistema, identifikuojanti įvažiuojančius ir išvažiuojančius automobilius. Tačiau kalbėti apie konkrečius sprendinius ir datas dar per anksti“, – „Kauno dienai“ teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
„Dėl idėjos buvo diskutuojama visuomenei pristatant darnaus judumo planą. Svarstoma, kad pokyčiai galėtų įvykti 2023 m.“, – pridūrė specialistas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Valstybės dieną Kaunas kviečia įprasminti dalyvaujant daugybėje renginių3
Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, liepos 6-ąją, Kaunas pasitiks gausybe šventinių renginių – vyks iškilmingas minėjimas, nemokami koncertai ir edukacinės veiklos. O Valstybės dienos kulminacija tradiciškai taps f...
-
Dėl vardo ir pavardės sutapimo kauniečiui pritaikytos ES sankcijos Rusijai: mane laiko teroristu26
Separatistinės Luhansko „liaudies respublikos“ premjero bendravardžiui iš Kauno Sergej Kozlov Lietuvos bankas pritaikė Europos Sąjungos (ES) sankcijas ir blokuoja jo finansines operacijas, pranešė LNK. ...
-
Pirko ledus, gavo tik vakuumuotą orą: atidarė pakuotę, o ten – tuščia (vaizdo įrašas)18
Kaunietė Neringa pasidalijo vaido įrašu, kuriame matyti, kad per klaidą į pirkinių krepšelį įkrito tuščia ledų porcija. Nors ji ir buvo uždaryta, tačiau ledų joje nebuvo nei kvapo. ...
-
Ketvirtadienio „mišios“ „CBet muzikos kieme“ – su R. Jokubaičiu
Tikrai ne kartą girdėjote frazę, esą krepšinis lietuviams – antra religija. Todėl praleisti liepos 7-osios mišių su krepšininku Roku Jokubaičiu, tiesiog nevalia. ...
-
Kalniečiuose tuoj pakvips nauju asfaltu: dvi šalia esančios gatvės virto statybų aikštele18
Gatvių remontas Kaune apima įvairius rajonus. Vairuotojų kantrybės reikalaus ir dvi Kalniečių rajone esančios gatvės. Tiek į P.Lukšio, tiek į S.Žukausko gatves jau atkeliavo kelininkai, pradėjo remonto darbus, tad eismas šioje vietoje...
-
Kauno rotušės atnaujinimas įgavo pagreitį: kas jau atlikta?6
Vasario mėnesį pradėti Kauno rotušės kapitalinio remonto ir tvarkybos darbai – įsibėgėjo. Išsaugant pastato vertingąsias savybes, keičiami inžineriniai tinklai, atkuriamas autentiškas patalpų išplanavimas, atnaujina...
-
Menininkė nori padėti suluošintiems būrio „Azov“ kovotojams
Su karu ukrainietė Olena nesusitaikė, tačiau prie esamų sąlygų prisitaikė. Vietoj molberto naudojusi kompiuterį, savo darbus ji atvežė į Lietuvą, kad padėtų garsiojo būrio „Azov“ kovotojams. ...
-
Kaunas pristato naują erdvę inovacijoms: tvarias verslo idėjas paversti realybe galės visi
Šalia KTU Santakos slėnio duris atvėrė žiedinės ekonomikos dirbtuvės. Pasitelkdami 3D spausdintuvus ir kitą įrangą, kūrėjai galės praktiškai įgyvendinti savo idėjas. Naujose erdvėse laukiami ne vien mokslo atstovai, bet ir visi kau...
-
Į Valstybės dienos šventę – nemokamu viešuoju transportu5
Miestas tradiciškai kviečia Valstybės dienos minėjimu pasimėgauti renginiuose, o ne automobilių spūstyse. Todėl trečiadienį visas viešasis Kauno transportas keleivius veš nemokamai. ...
-
Kauno rajone kelia „gyvybės inkilus“: padės gelbėti žmonių gyvybes1
Viešosiose Kauno rajono savivaldybės vietose pakabinti šeši automatiniai išoriniai defibriliatoriai (AID) padės gelbėti žmonių gyvybes, dar keturis tokius aparatus savivaldybė įrengs iki šių metų pabaigos. Savivaldyb...