Maždaug du mėnesius Kauną kaustys spūstys: patarė kitaip planuoti keliones

Atėjus rudeniui Kauno gatvės virto aklaviete – rytais bei vakarais čia nusidriekia milžiniškos spūstys. Pareigūnai prognozuoja, jog pastaroji situacija miesto keliuose išliks kebli maždaug du mėnesius. Jei terminas užsitęs, žadama imtis priemonių ir drausminti eismo dalyvius.

Išaugo eismo dalyvių skaičius

Pastarosiomis dienomis Kauno gatvėse pareigūnai pastebi chaotišką pėsčiųjų ir vairuotojų elgesį. Minėta situacija, pasak jų, gerokai paūmėjo mieste išaugus eismo dalyvių skaičiui. Tai – esą vienas iš aspektų, dėl kurio rytais ir vakarais patenkama į milžiniškas spūstis ir prailgsta kelionės laikas.

„Manome, jog vairuotojai, rudenį atvykę iš kitų, dažnu atveju mažesnių, Lietuvos miestelių, Kauno nepažįsta taip gerai, kaip nuolat čia gyvenantieji. Todėl jiems gerokai sunkiau orientuotis gatvėse perprantant eismo niuansus. Dėl šios priežasties naujieji eismo dalyviai važiuoja lėčiau, akylai stebėdami, į kurią pusę pasukti ir panašiai. Kol šie pripras prie eismo sąlygų didmiestyje, praeis mėnuo arba du“, – įsitikinęs Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius.

Pataria atsidurti kito kailyje

Paklaustas, kaip turėtų elgtis eismo dalyviai, kad Kauno gatvės iš spūsčių išsivaduotų kuo įmanoma greičiau, pašnekovas akcentavo, kad būtina paistyti Kelių eismo taisyklių (KET), nepamiršti pagarbos vienas kitam, nesvarbu, prie kokios transporto priemonės vairo sėdima – automobilio, dviračio ar motociklo. Taip pat kelionės metu pageidaujama neblaškyti savo ir kitų dėmesio naudojantis mobiliaisiais telefonais ar kitais įrenginiais, tai, pabrėžia policijos atstovai, nūdienoje yra opi problema.

Jei šiltuoju metų laiku kelionė užtruko apie pusvalandį, dabar jos laikas gali prailgti dvigubai.

„Skirtingoms eismo dalyvių grupėms visuomet patariame apsikeisti vaidmenimis. Jei vairuoji automobilį, pamėgink įsivaizduoti, kad atsiduri pėsčiojo kailyje ir, pavyzdžiui, vairuotojas nestabteli ties perėja tavęs praleisti arba vienas sustoja, o kitas ne. Juk tai – nesaugu. Todėl vairuotojai turėtų būti atsakingesni. O tuo tarpu pėstiesiems privaloma pereiti gatvę ne bet kur, o tik tose vietose, kur leidžiama tai padaryti. Juk pėstieji – labiausiai pažeidžiama eismo dalyvių grupė ir patekę į nelaimingas situacijas, nukenčia daugiausiai“, –pabrėžė V. Lukošius.

Esą pastebima, jog pėstieji dažnai nepaiso šviesoforo signalų ir skubėdami bėga per gatves šviečiant raudonai, nors turėtų sulaukti žalios šviesos. Taip pat dažnas iš jų, policijos teigimu, lekia per pėsčiųjų perėją dviračiu, nors turėtų nuo šios dviratės transporto priemonės nulipti ir tik tuomet eiti. Pamirštama, kad ir paspirtuką taip pat privaloma vežtis tik greta.

Patarė kitaip planuoti keliones

Rudens rytais maždaug nuo 7.30 val., o vakarais nuo 16 val. Kauno gatves ima kaustyti pikas. Todėl, pabrėžė V. Lukošius, savo kelionę rekomenduojama planuoti kiek kitaip nei, tarkime, vasarą, kai eismo srautas netoks intensyvus.

„Jei šiltuoju metų laiku kelionė užtruko apie pusvalandį, dabar jos laikas gali prailgti dvigubai. Todėl iš namų patariama išeiti ar išvažiuoti kur kas anksčiau. Priešingu atveju, tikėtina, vairuotojai pateks į spūstis, mėgins lenkti kitas transporto priemones ir nervinsis, o situacija kelyje taps dar labiau chaotiška. Todėl geriausia rinktis galbūt ne visada trumpiausią, bet patogiausią maršrutą, kurio atkarpose būtų galima tikėtis didesnio pralaidumo ir mažesnių spūsčių. Jei eismas pasiskirstytų tokiu būdu, situacija pagerėtų“, – spėjo Kauno apskrities Kelių policijos valdybos viršininkas.

Pasak pašnekovo, eismo situaciją miesto gatvėse šiuo metu akylai stebi pareigūnai. Šiuo klausimu žadama vykdyti ir prevencines priemones. Jei į drausminimus eismo dalyviai neatsižvelgs, policija ketina imtis griežtesnių priemonių.

V. Lukošius priminė, jog eismo sąlygas vis dar sunkina remonto darbai prie „Megos“ bei Ateities plente, dėl to Taikos, Pramonės bei Savanorių prospektuose nusidriekia spūstys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Rita

Rita portretas
Ponai nėra ko čia burnoti! Daugiau važinėkite su visuomeniniu transportu, vaikščiokite. Busite sveikesni o tai dabar kas antras žmogus ir net vaikai nutukę.

Ne

Ne portretas
Sakot sunkiau orientuotis gatvėse? Kai kuriem apskritai sunku orientuotis. Eina per gatvę nė galvos nepakėlę, ir kai sakau per gatvę tai tikrai ne per perėją. Ta tiesiogine to žodžio prasme tiesiai po ratais.

LLL

LLL portretas
Prie ankstesnių merų niekas su gatvėm nieko nedarė, gatvės buvo tragiškos,, bet pravažiavimas buvo žymiai geresnis. Dabar gatves pertvarko, stovėjimo vietų mažina, sudaro įvairiausias kliūtis, mažina gatvių pralaidumą (realų eismo juostų skaičių), vidutinį važiavimo greitį, o automobilių tai daugėja. Akivaizdu, kad Kaune kamščiai yra ir jie niekur nedings, jie tik dar išaugs.Tik nemąstantys demagogai gali aiškini kitaip. Labai protinga ir ir talentinga eismo tvarkymo komanda. Pasiekti tokius rezultatus (tokius kamščius) per santykinai trumpą laiką reikia gebėti. Beje, ne geriau ir pėstiesiems bei dviratininkams.
VISI KOMENTARAI 30
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių