Kauno sankryžose – nesuderintos žaliosios rodyklės

Pernai įsigaliojo nutarimas, kad iš šalies sankryžų turi dingti žaliosios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę net ir tada, kai dega raudonas šviesoforo signalas. Netrukus sprendimas buvo atšauktas. Dalis lentelių sugrąžintos ir į Kauno sankryžas, tačiau iki šiol ne visose vietose jos suderintos su eismo specialistais.

Eismo ekspertų pastabos

Pagal dabar galiojančią tvarką, savivaldybės dėl žaliųjų rodyklių grąžinimo į konkrečias sankryžas turi kreiptis į Transporto kompetencijų agentūrą ir sulaukti jos ekspertų išvadų. Eismo specialistai įvertina įvairius sankryžų parametrus. Kaunas nuėjo kitu keliu ir pirmiau grąžino žaliąsias rodykles, o po to ėmėsi derinimo procedūrų.

Į dvylika miesto sankryžų buvo sugrąžinta aštuoniolika žaliųjų rodyklių. Tačiau eismo ekspertai ne visas sankryžas yra patvirtinę, tad dar iki šiol vyksta derinimo procesai. Vienur neleista eksploatuoti žaliųjų rodyklių, nes jas kažkas užstoja, kitur esą nesuderintos šviesoforo fazės ar yra kitų trūkumų. Tačiau Kauno eismo specialistai portalui kauno.diena.lt teigė, kad žaliųjų rodyklių nuimti nesiruošiama.

Laimio Steponavičiaus nuotr.

"Visais atvejais prašymai nusiųsti Transporto kompetencijų agentūrai. Daugelis lentelių nesuderintos dėl trūkumų, kuriuos artimiausiu metu planuojame pašalinti. Kai darbai bus atlikti ir atnaujinti automobilių srautų skaičiavimai, pakartotinai kreipsimės į Transporto kompetencijų agentūrą", – komentavo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Jis nurodė, kad kai kuriose sankryžose žaliąsias rodykles užstojo krūmai, dar kitur – nelegaliai pastatyta tvora. Tik dėl vienos sankryžos situacija gali pasikeisti ir žalioji rodyklė bus nuimta, nes ją šiek tiek užstoja prie gatvės stovintis pastatas.

"Agentūra buvo nurodžiusi nuimti nesuderintas lenteles. Bet mums geriau pašalinti krūmus, nei nuimti žaliąją rodyklę. Ties viena sankryža yra nelegali tvora, tad, tvarkant gatvę, ji bus pašalinta. Kitur reikia pakoreguoti šviesoforo fazes, kad būtų užtikrintas saugumas. Dar vienoje sankryžoje užteko patraukti "Stop" liniją. Tačiau mes manome, kad nereikia lentelių nuimti, o pašalinus smulkius techninius trūkumus, jas vėl uždėti. Juk toks nenuoseklumas gali klaidinti vairuotojus ir sukelti avarinių situacijų. Todėl šaliname trūkumus ir vėl teikiame agentūrai prašymus dėl konkrečių sankryžų", – nurodė M.Matusevičius.

Vietiniai žino geriau

Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas portalui teigė, kad karantino metu pastebimas žymus automobilių srauto sumažėjimas, todėl sudėtinga vertinti, kokiose miesto vietose yra problemų dėl sankryžų pralaidumo. Tokie duomenys bus iš naujo vertinami, kai gyvenimas grįš į į įprastą ritmą.

Nuo pat pirmos dienos deklaravome, kad atlikti darbai sumažins sankryžų pralaidumą ir sukels nepatogumų eismo dalyviams.

Tačiau specialistas laikėsi nuomonės, kad kiekviena savivaldybė žino geriau savo gatves nei ekspertai iš sostinės. Kita vertus, Kaunas intensyviai ruošėsi laikui, kai turėjo būti panaikintos žaliosios rodyklės. Todėl nemažai sankryžų buvo rekonstruota, įrengtos papildomos šviesoforo sekcijos, perbraižytos linijos, kad būtų galima užtikrinti kuo didesnį sankryžų pralaidumą.

"Panaikinus lenteles pralaidumas sankryžose sumažėjo. Savivaldybės administracija dar iki nuimant lenteles su žaliosiomis rodyklėmis atliko sankryžų tyrimus, rinko duomenis, stebėjo automobilių srautus, sankryžas rekonstravo, kad vairuotojai patirtų kuo mažiau nepatogumų nuėmus lenteles. Mes nuo pat pirmos dienos deklaravome, kad atlikti darbai sumažins sankryžų pralaidumą ir sukels nepatogumų eismo dalyviams. Manau, savivaldybės yra atsakingos ir galėjo būti joms pačioms leista spręsti dėl žaliųjų rodiklių panaikinimo ar įrengimo. Šiuo metu procedūros yra gerokai apsunkintos", – nuomonę išsakė M.Matusevičius.

Kauno m. savivaldybės nuotr.

Žaliųjų rodyklių sugrįžimas

Šiuo metu aštuoniolika žaliųjų rodyklių kabo dvylikoje Kauno sankryžų.

Kai kuriose vietose yra tik po vieną žaliąją rodyklę, kuri leidžia sukti į dešinę net tada, kai dega raudonas šviesoforo signalas, o kituose sankryžos kampuose yra įrengtos atskiros šviesoforo fazės, kurios reguliuoja automobilių srautus.

Pagal Kelių eismo taisykles, norint sankryžoje, kurioje yra žalioji rodyklė, sukti į dešinę, reikia sustoti prie "Stop" linijos ir, tik įsitikinus, kad posūkio manevras netrukdys kitiems eismo dalyviams, pasukti.

Šiuo metu Kaune žalios rodyklės įrengtos šiose sankryžose:

1. Europos pr. – Veiverių g.

2. S.Žukausko g. – P.Lukšio g.

3. Savanorių pr. – K.Petrausko g. – Utenos g.

4. Šiaurės pr. – Ukmergės g.

5. Šv.Gertrūdos g. – Birštono g.

6. Jonavos g. – Nuokalnės g.

7. Panerių g. – Varnių g.

8. Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g.

9. Islandijos pl. – Užnerio g.

10. Pramonės pr. – Partizanų g.

11. Raudondvario pl. – Jovarų g.

12. Laisvės al. – Vytauto pr.



NAUJAUSI KOMENTARAI

lygesni už lygius

lygesni už lygius portretas
taip išeina vairuotojai gali važiuoti per sankryžą legaliai per raudoną, o pėstiesiams draudžiama eiti per raudoną?

aš portretas
Šiuo metu eismas mieste super geras. Niekur jokių spūsčių, o žalios rodyklės šiuo laikotarpiu nėra aktualiausia problema

Biesas

Biesas portretas
Rodyklės turi ne tik išlikti, bet jų turi atsirasti gerokai daugiau. Kvailai jautiesi žmogus kai turi stovėti ten, kur nėra jokio reikalo.
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių