Kauno rajonas žvalgosi į elektrinius autobusus

Europos Sąjunga ir Lietuvos vyriausybė paskelbė „žaliąjį kursą“, todėl ekologiškos transporto priemonės palaipsniui turėtų pakeisti taršųjį automobilių ūkį.

Kauno rajone veikianti „Elinta Motors“ ir Vilniuje įsikūrusi bendrovė „Altas Auto“ gamina serijinius elektrinius žemagrindžius autobusus „Altas EV Ecoline“ ir „Altas EV Cityline“. Daugiausiai jų užsako „žaliąją politiką“ sėkmingai įgyvendinančios Skandinavijos šalys, o Lietuvos elektromobilių rinka dar tik formuojasi.

Apie tai, kaip reikėtų Kauno rajono pertvarkyti viešojo transporto sistemą, šio rajono meras Valerijus Makūnas antradienį diskutavo su UAB „Kautra“ generaliniu direktoriumi Linu Skardžiuku ir UAB „Vėjo projektai“ vadovu, žinomu verslininku Alvydu Naujėku. Pastarasis kartu su Klaipėdos verslo inkubatoriaus komanda yra sukūręs tarptautinį pripažinimą pelniusį ekologišką elektrinį autobusą „Dancer“. Du tokie autobusai jau rieda uostamiesčio gatvėmis.

Kauno rajono savivaldybės nuotr.

V. Makūno teigimu, Kauno rajono savivaldybė jau senokai svarsto, kaip modernizuoti viešąjį transportą.

„Ekologija yra šiandieninio pasaulio iššūkis, todėl delsti negalima. Pirmiausiai elektriniai autobusai galėtų aptarnauti priemiestines gyvenvietes – Raudondvarį, Garliavą, Domeikavą, Kulautuvą, vėliau galvotume apie tolesnę elektrinio transporto ūkio plėtrą“, – kalbėjo meras.

A. Naujėkas pasakojo, kad „Dancer“ yra lengvas, todėl sunaudoja mažiau energijos, be to, įkraunamas vos per 10 minučių, o tai važinėjant mieste itin svarbu. „Dancer“ autobusai gaminami ir varomi tik vėjo jėgainėse pagaminta elektra.

L. Skardžiukas pasidžiaugė paskelbtu „žaliuoju kursu“ tačiau pastebėjo, kad dar nėra aiškaus modelio, kaip jis bus finansuojamas. „Idėja puiki, reikia konkrečių veiksmų“, – tvirtino vienos didžiausių Lietuvoje viešojo transporto įmonių vadovas.

Kauno rajono savivaldybės nuotr.

Pažymėtina, kad „Altas Auto“ autobusuose sumontuotos „Elinta Motors“ elektrinės pavaros sistemos turi universalius valdiklius, kurie sujungia stabdžių antiblokavimo ir elektroninio stabilumo sistemas, mašinoje nėra transmisijos reduktoriaus, o galia perduodama tiesiai į ratus.

„Rinkoje esame ne vieni, ir tai gerai. Mes orientuojamės į didesnių elektrinių autobusų gamybą, o kolegos gamina mažesnius, todėl konkurencijos nėra“, – tikino A. Naujėkas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Ar skiriat Kauną nuo Kauno rajono ...?

kaunietis

kaunietis portretas
Problemos yra ne vien transporto kiekyje ar kokybėje, bet šoperiukų uždarbyje. Kasdien skaitome , jog kiekvienais metais [ ir šiais ] vidutinis uždarbis pakyla apie 10 procentų. Dabar , sužinokite KADA IR KIEK KILO VISUOMENINIO VAIRUOTOJO ATLYGINIMAS ???

Anonimas

Anonimas portretas
Labai gerai būtų. Keltų Lietuvos ekonomiką, pirktų mūsų gamybos transporto priemonę. Reikėtų pradžioje bent galiniuose punktuose pakrovimo stoteles įrengti. Neatsilikti galėtų ir Kaunas, bei kiti didieji miestai [ ir tą daryti , perkant savą produkciją , o ne svetimą ].
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių